Permalänk
Medlem

Problem med ssd

Hej, Jag har ett litet problem med min ssd, börjar bli smått irreterande
Ibland när jag startar datorn så vill den starta "start reperation" väljer jag starta windows normalt så startar det och blir sedan av med problemet för en liten tid, sen kommer de tillbaka, startar jag start reperation laddar den bara tills den påstår att de inte gick att genomföra..
Jag har satt på AHCI mode, installerat med endast ssd inkopplad osv.
det är en Samsung SSD Desktop 830-Series 128gb
Nån som vet hur jag ska fixa detta? D:

Permalänk
Medlem

Den kanske försöker starta från den andra HDD. Hade du den som primary innan? Kolla i bios att du startar med att läsa SSD och inte från den andra. Se även till att inte ha windows på den andra HDDn.

Permalänk
Medlem

Har gjort de :/ har inget windows på andra förstår inte varför de blir såhär D:

Permalänk
Medlem

Jag känner igen problemet Pocky, även om jag formaterat min gamla c:/ disk ren så har jag inte fått bukt med detta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hade du din HDD inkopplad när du installerade windows? Av någon smart anledning så lägger Windows några filer på din HDD om du har en sån inkopplad när du installerar windows på en SSD. Märkte det när jag skulle installera windows xp på en dator som körde windows 7 från en HDD.
Frågade här då o fick som svar att man ska bara ha SSDn inkopplad när man installerar Windows på den.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Prova med att rycka ur alla diskar förutom system-disken och boota, kan vara några gamla filer som ligger och spökar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X