Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Rapporterat av flera användare tidigare i tråden. Bör bara hända en gång för att OS/batteri ska förstå vart 0% är

Min Lumia 800 har inte förstått det än trotts att jag kört flera gånger på 0%.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den funktionen verkar sådär också, i mörka rum ställs då inte ljusstyrkan upp vad jag kan se, får nog ta och stänga av den lika gärna.

Har nån hittat nåt bra fodral till telefonen? Jag vill ha en sån där pull tab-ficka i läder som täcker hela telefonen, inget uttag för kamera eller nåt sånt. Köpte ett från Ebay som skulle va till 920 men när jag fick hem den såg jag att det var en universalmodell som det stog XL på och den var ändå inte stor nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Jag tycker den funktionen verkar sådär också, i mörka rum ställs då inte ljusstyrkan upp vad jag kan se, får nog ta och stänga av den lika gärna.

Har nån hittat nåt bra fodral till telefonen? Jag vill ha en sån där pull tab-ficka i läder som täcker hela telefonen, inget uttag för kamera eller nåt sånt. Köpte ett från Ebay som skulle va till 920 men när jag fick hem den såg jag att det var en universalmodell som det stog XL på och den var ändå inte stor nog.

Du menar väl att ljusstyrkan inte ställs ner? På min verkar den ställas upp men inte ner i ljusstyrka, har på AUTO läge..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur den ska funka, den är ivf alldeles för mörk i mörka miljöer för min smak.

Permalänk

I dag fick jag monster-lurarna (WH-930) på posten till min Lumia. Älskar dem och kan verkligen rekommendera dem!

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att SMS inte kommer fram? eller att dom kommer i en stor klunga efter 24 timmar typ..?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Något jag la märke till är att automatiska ljusinställningar för skärmen enbart funkar om man går från mörkt till ljust men däremot så reagerar inte min när man går från ljust till mörkt igen, för att få skärmen att gå ner till mörkt igen så är man tvungen att gå i i standby och sedan on igen, ska det vara så? den går asså inte ner automatiskt i ljusstyrka däremot går den upp i ljusstyrka..
Min N700 har inte dem bekymmerna, där funkar auto ljusinställningar oavsett mörkt/ljust, och verkar reagera bra mycket fortare än L920...

Den kan inte vara mycket automatisk om den aldrig kan gå ner i ljus-styrka..
Till slut så hamnar du ju på full sprätt.

Min går ner hel fint, sitter jag i ett mörkt rum så dimmar den ner rätt mycket. Nästan lite för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskkin224:

Avbeställde precis min från halebop , då jag ångrade valet av 10g surf och ville ha 3g surf istället. Synd att de inte kunde ändra utan då skulle man behöva göra en ny... könummer 60 någon`??.... finns det ingen som har vettiga leveranstider, är tele2 något att ha?

Vet inte om du redan fått svar, men jag beställde min förra torsdagen och hämtade ut den i tisdags från tele2.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Min dimmar inte ner, gör det endast om jag går in i standby och in i telefonen igen...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Vilken färg?

Jag beställde i förrförra veckan och fick min i måndags. Svart.

Humor med tanke på att jag inte fått min och jag beställde min den 1:a december...

Permalänk
Medlem

Lumian är hemma eg i jkping hade en
allt verkar funka som det ska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Tror jag avbeställer min lumia 920 faktiskt. Apparna jag använder mig av finns inte trots att "dom kommer snart".
Google verkar inte heller vilja utveckla appar till windows phone 8.

http://www.guru3d.com/news_story/google_says_no_to_windows_8_...

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsCrown:

I dag fick jag monster-lurarna (WH-930) på posten till min Lumia. Älskar dem och kan verkligen rekommendera dem!

är dom sköna? Går det få en kort sammanfattning om kvalitén osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tror jag avbeställer min lumia 920 faktiskt. Apparna jag använder mig av finns inte trots att "dom kommer snart".
Google verkar inte heller vilja utveckla appar till windows phone 8.

http://www.guru3d.com/news_story/google_says_no_to_windows_8_...

Behövs det verkligen appar från dom då? gmail funkar ju hur bra som helst iaf. Bara lägga till kontot så är det klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Weather Flow dock inte gratis men värd varenda krona

Köpte den idag med, verkligen värd varje krona 15.90kr kostande den.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja påstå att det där med att telefonen lägger av för att den ska kalibrera batteriet eller vad ni väljer att kalla det för är skitsnack rent ut sagt.
Mjukvaran har ju en hel del problem. Och problem är något man drabbas av, oavsett operativsystem.
Skulle ringa barnvakten förut, gick väl sisådär eftersom telefonen hade dött. Jipii.
För min del känns det som att jag kommer lämna tillbaka den och återgå till Android men jag ska ge den något eller några dygn till, jag är ju fortfarande nyfiken på Whatsapp.

En positiv sak var ju när jag satt med Plantronics-headsetet i förut när jag jobbade så läste telefonen via headsetet upp namnet på personen som skickade ett sms samt även innehållet, detta är något som jag saknar i Android.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Skulle vilja påstå att det där med att telefonen lägger av för att den ska kalibrera batteriet eller vad ni väljer att kalla det för är skitsnack rent ut sagt.
Mjukvaran har ju en hel del problem. Och problem är något man drabbas av, oavsett operativsystem.
Skulle ringa barnvakten förut, gick väl sisådär eftersom telefonen hade dött. Jipii.
För min del känns det som att jag kommer lämna tillbaka den och återgå till Android men jag ska ge den något eller några dygn till, jag är ju fortfarande nyfiken på Whatsapp.

En positiv sak var ju när jag satt med Plantronics-headsetet i förut när jag jobbade så läste telefonen via headsetet upp namnet på personen som skickade ett sms samt även innehållet, detta är något som jag saknar i Android.

Är nog lite olika, min telefon stänger inte av sig och batteriet var kanon från början.

Däremot har i varje fall inte jag sett någon skriva att den stänger av sig av den anledningen, tror du missuppfattat dom lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggeni:

Humor med tanke på att jag inte fått min och jag beställde min den 1:a december...

Jag beställde min 30 november. Jag kanske fick den sista i den leveransen då!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Är nog lite olika, min telefon stänger inte av sig och batteriet var kanon från början.

Däremot har i varje fall inte jag sett någon skriva att den stänger av sig av den anledningen, tror du missuppfattat dom lite.

Ett exempel...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Någon som har problem med att SMS inte kommer fram? eller att dom kommer i en stor klunga efter 24 timmar typ..?

De första timmarna hade jag problem med att vissa SMS skickade till mig blev fördröjda, de kom 5-20 min för sent. Läste om en annan som hade liknande problem: här

Men det har fungerat fint de senaste dagarna (telefonen är 4 dagar gammal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

lol
tror du att du ska få svar på det där här?
fan boiiisen vill inte se felen på den här mobilen....än

fan man börjar ju undra vad det är för crack folk går på ?
följer det med snark med mobilen tro?

från manualen.

everything runs soooo smoooth after that..hick
fan även lite pulver på skärmen spelar ingen roll..hick..svarar ändå

Givande inlägg! 90% av denna tråd är tyvärr inte prepubertala fanboys som inte svarar på frågor. Om du läser denna tråd så kommer du mycket väl märka att de personer som kan anses som fanboys i denna tråd även kritiserar de negativa saker som finns i Wp8.

Jag som nyligen köpt Lumia 920 ser självklart dess brister, men efter att ha gått från Android till Wp8 ses för mig som det självklara valet, är jag en fanboy för det?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Undrar varför de inte släpper spotify-appen från WP7.5 till WP8? WP8 ska ju vara bakåtkompatibelt.

Permalänk
Medlem

Jag tog en liten risk när jag beställde min telefon då jag läste om de problem som folk har haft. Jag brukar alltid ha otur med efterlängtade saker men jag har haft tur denna gång! Får hoppas att inget går sönder bara!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Undrar varför de inte släpper spotify-appen från WP7.5 till WP8? WP8 ska ju vara bakåtkompatibelt.

Vad jag förstått är det ju precis vad wp8 inte är.. (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Enligt Microsoft så är det, det iaf. Bara Spotify som jag har sett som inte är det. Använder ändå inte Spotify.

Permalänk
Medlem

Tele2-butiken i SolnaCentrum har både svarta och gula inne idag (fredag).

De säljes endast med abbonemang.

Någon som har sett en vit någonstans??

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Min har inte startat om sig eller hängt sig på nåt vis än. Det var nån app som hade problem när jag låste mobilen men efter 2 bakåttryckningar så stängde appen sig och allt funkade som normalt.

Det är bara batteriet som är boven, 95% när jag åkte till jobbet, 20% när jag kom hem efter 9 timmar. Jag ska låta den dö ikväll sen får vi se om jag får liv i den imorgon.

Permalänk
Medlem

läste trådarna på facebook för 3... fyfan.
vid sidan av bankerna tror jag inte det finns nåt mer av piratverksamhet än telemarknaden.
det värsta är att jag märker att många blir förbannade på de som klagar på helt klar usel service och missvisande info.

men värst är det i andra länder där privata företag torkar arslet (ännu mer) med kunderna som i sydamerika, har varit där och sett hur deras "fria prissättning" och vad total brist på regleringar kan innebära, så nej vi är inte där än, men frågan är om det är så långt borta.

btw, vill gärna ha en gul 920 och gärna med den nya greppvänliga covern som tydligen ska komma snart. men enda problemet är att jag åker iväg på resa den 22. dessutom var och försökte köpa en gul som tydligen fanns i lager hos tele2.. allt såg grönt ut tills killen säger att om jag köpte den kontant så fick han inte ge den till mig, de hade fått nån order om att nu gällde bara abonnemang

Permalänk
Skrivet av Mubaslat:

Det är dom om programmen funkar med högre upplösning än den gamla upplösningen.. Spotify gör inte det och spotify verkar helt ärligt inte intresserade av WP...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

SPOTIFY KOMMER TILL WP8!

Kan nån skriva det i tråd-rubriken? 5 miljarder gånger har jag läst nu om Spotify och hur det inte kommer komma......................................................................................................................................................