Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

92% kvar av batteriet, 8 timmar sen jag kopplade ur laddaren
4 samtal på totalt ~30 min, några sms, lagt till grejer i kalendern osv..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

92% kvar av batteriet, 8 timmar sen jag kopplade ur laddaren
4 samtal på totalt ~30 min, några sms, lagt till grejer i kalendern osv..

Mitt batteri håller också ganska länge. 2 dagar lätt ser det ut som om jag inte använder den extremt mycket. Tråkigt för dom som fått måndagsex

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag har just nu 48% kvar, och då har jag surfat typ 30 min, pratat i telefon ca 2 timmar, laddat ner 2 appar från store! Skickat typ 30 sms och lekt en del med den (tagit den del bilder m.m.)
Och det var 19 timmar sedan jag drog ur den från laddning!

Så jag klagar inte

Permalänk
Medlem

Mailade Halebop och de hade ingen info om när betalning med NFC kommer. Hon skulle skicka det upp några trappor och återkomma senare.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Nu pratar jag inte bara om radion utan andra grejer också. Sluta vara så positiv bara för att du inte vågar erkänna att operativsystemet har sina brister. Har lagt nästan 6000 på denna telefonen, och då vill man endå kunna använda dom funktionerna som finns i telefonen direkt. Tänker inte försvara det bara för att jag har lagt så mycket pengar på den. Är inte fanboy av någon operativsystem heller men dom ligger efter med vissa funktioner i sitt os, endå släpper dom det. Det är exakt samma sak som activision som släpper alla sin cod serier bara för att dom vill tjäna pengar så snabbt som möjligt. Men sedan när man spelar det märker man hur mycket buggar det finns och att dom stressat ihop det för att få in pengar, vilket gör att folk blir frustrerade och känner sig lurade.

Okej dom är på god väg men dom skulle väntat med att släppa en värstingtelefon med ett halvfärdigt os.

vadå "sluta vara positiv bara för att jag inte vågar erkänna att operativsystemet har sina brister."

jag har på flertal inlägg, forum å recensioner sagt vad jag tycker om systemet, å att du ens vågar påstå att jag inte vågar erkänna brister, det är fan löjligt.

jag är positiv över att wp8 är mer lyckat än när wp7 kom, å att Nokia var lyckats göra en härlig mobil. Jag har nog delade meningar om wp8 men även mycket annat, jag gallskriker inte såfort jag är missnöjd för jag visste exakt vad skulle få när jag betala 5500kr för mobil.
Du hade väl bara för höga förväntningar?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av nino:

Det är väldigt begränsat om man tänker på inställningsmöjligheter.

Jag menar med Tilesen. Du kan få din hemskärm att se ut i princip hur som helst.

Kolla WP8 tråden med bakgrundsbilder så har du lite exempel.

Permalänk
Medlem

Orkar fan knappt skriva det ens, så jävla irriterad är jag.

Dem som inte fått sin mobil från 3 kommer inte få den förrän om 5 veckor från och med idag OAVSETT när ni beställt.

Avbryter sex stycken abonnemang hos 3 idag, dem kunde väl inte bry sig mindre egentligen men jag vänder inte andra kinden till för tredje gången i rad.

Oseriös jävla kundservice.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Rolig läsning på prisjak! Roligt att läsa Android och Iphone fans s.k. "omdömen" om Lumian... Skrattretande! Som om betyget på prisjakt spelar någon roll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Dem som inte fått sin mobil från 3 kommer inte få den förrän om 5 veckor från och med idag OAVSETT när ni beställt.

Avbryter sex stycken abonnemang hos 3 idag, dem kunde väl inte bry sig mindre egentligen men jag vänder inte andra kinden till för tredje gången i rad.

Mmm misstänkte det när jag prata med en bekant som jobbar där. Därför avbokade jag och åkte till elgiganten i lördags. Hoppas alla som väljer att skjuta ut sig hinner plocka upp en för de går åt snabbare än de kommer in på de olika butikerna. Och det blir knappast bättre ju närmre jul vi kommer.

Permalänk
Medlem

Eduroam Umu

Skrivet av phonexx:

Jag använder mig av eduroam på Linköpings Universitet. Det var bara att fylla i användarnamn och lösenord och så har det funkat sen dess

Nice för dig. Jag har då inte fått eduroam att funka på Umeå Universitet, det går att skapa et s.k. "pkcs12-cerftifikat" men det ska tydligen behövas två andra cert. som ej går att installera. Det funkar helt enkelt inte. Var och pratade med supporten och de sa att det inte skulle funka, de hade tydligen någon annan säkerhet som inte stödde wp(eller vice versa).

Men han sa att det kanske skulle funka med nästa wp. Jag sa till honom att windows phone 8 redan fanns ute men. Han såg såg ut som ett frågetecken och beklagade sig för att han inte kunde hjälpa mig.(Tolkar det som han inte var så kunnig och ganska inkompetent, och enligt honom fanns det inget de kunde göra för att det kunde fungera, vilken kundservice va).

Någon som är mer insatt i ämnet? Skulle verkligen uppskatta det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aktiverade simkortet idag och naturligtvis så funkar det inte....................fanfanfan. Får ett högt sprakande ljud i luren vid normala samtal men använder jag högtalartelefonen så låter det perfekt. Så det är bara att returnera...............fanfanfan.

Och Tele2 fortsätter sin fantastiska kundservice genom att bolla mig mellan sin webbutik och sin kundtjänst som verkar vara 2 helt olika företag med det gemensamt att de njuter av att plåga sina kunder.

De kommer inte att byta telefonen då jag har haft den för länge (levererad 29e november) men den har fan legat i sin jävla kartong sen dess och aktiverades inte förrän idag (som de väl kan se) eftersom jag varit bortrest. Då måste den istället in på garantilagning vilket innebär att jag inte kommer att få tillbaka telefonen i år..............fanfanfan.

p.s. fanfanfanfanfanfan

Permalänk

Kör ni med skal eller utan, skärmskydd använder ni det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Kör ni med skal eller utan, skärmskydd använder ni det?

Kör utan skal/skärmskydd. Förstör designen/känslan för mycket att ha det på.

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen på en Lumia 920. Men är rädd att sakna diverse appar. Typ Spotify och Instagram framförallt. Någon som vet hur det går för dessa? Kommer de till Windows Phone 8?

Permalänk
Medlem

Har ni busstidtabeller i Nokia Trasit , jag får upp bara tåg+t-bana

Permalänk

Avbeställde precis min från halebop , då jag ångrade valet av 10g surf och ville ha 3g surf istället. Synd att de inte kunde ändra utan då skulle man behöva göra en ny... könummer 60 någon`??.... finns det ingen som har vettiga leveranstider, är tele2 något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskkin224:

Avbeställde precis min från halebop , då jag ångrade valet av 10g surf och ville ha 3g surf istället. Synd att de inte kunde ändra utan då skulle man behöva göra en ny... könummer 60 någon`??.... finns det ingen som har vettiga leveranstider, är tele2 något att ha?

Jag tycker dom är bra o snabba. Själv har jag Volym mellan ab.
P.s. Min telefon har inga fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har just nu 48% kvar, och då har jag surfat typ 30 min, pratat i telefon ca 2 timmar, laddat ner 2 appar från store! Skickat typ 30 sms och lekt en del med den (tagit den del bilder m.m.)
Och det var 19 timmar sedan jag drog ur den från laddning!

Så jag klagar inte

använder du batterisparfunktionen? 4G?
För jag har konservativt 8h mellan laddningar. Får säkert 2 dagar +, om jag sätter på batteri.. och stänger av 4g

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Skrivet av b&w:

Gissar på Weather flow, 15 kr. Riktigt trevlig gratis o testa 3 dagar.

tycker det ser mer ut som Amazing Weather HD

Permalänk
Medlem

Roliga är att 25:e Januari så kan man inte betala med smsbiljett längre utan man måste skaffa något som heter WyWallet, som inte finns till WP8

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskkin224:

Jag gick in på Elgiganten och tog en där, de har Halebop, Telia, tele2 och Telenor. Då fr du den direkt, enda kön är den i kassan. De har vita inne i Linköping så du kan starta upp den redan ikväll.

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Roliga är att 25:e Januari så kan man inte betala med smsbiljett längre utan man måste skaffa något som heter WyWallet, som inte finns till WP8

Du behöver inte WyWallet-appen för att kunna göra sms-betalningar. Dock måste du ha ett konto hos dem.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att, i vågrät läge, allt för ofta trycka på kommatecken istället för mellanslag när jag SMS:ar..?

Permalänk
Medlem

Fick hem min laddplatta idag (DT-900), fick det inte att funka men hade laddplattan upp och ner, Nokia symbolen ska vara upp, doh! Funkar fint nu!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt börjat bli lite ledsen på min batteritid, när jag fick den var den riktigt grym och höll i cirka två dagar.
Men då hade jag inte fått till det med 4G, men det har lyckats med nu.

Och satan vad 4G verkar dra batteri då, jag använder inte telefonen speciellt mycket och den drar ur sig på runt 10h, då börjar det bli dags att leta efter en laddare, ibland ännu snabbare.
Jag har en sk. "Norge-mobil" där 4G inte fungerade från början, förhoppningsvis är det en bugg eller något som gör att det drar såhär mkt, för det här fungerar inte.

Facebook är avinstallerat sen långt tillbaka, mkt bättre att gå via webbläsaren tycker jag, Gmail synkas varje 15min, kan vara någon bugg där har jag hört..

I övrigt är jag riktigt nöjd med telefonen fortfarande, skulle vilja ha en laddplatta bara..

Permalänk

Angående eduroam så har vi det på mittunivetsitetet Östersund och det fungerar utan problem för mig på l920 iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Märkligt, pratade med kundtjänsten idag och fick veta att min lur skulle komma nästa vecka?, skall kolla detta imorrn igen.

Kollade med tre idag och ,jodå fem (5) veckor till verkade sannolikt, tjosan!!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Skrivet av ZaRreE:

använder du batterisparfunktionen? 4G?
För jag har konservativt 8h mellan laddningar. Får säkert 2 dagar +, om jag sätter på batteri.. och stänger av 4g

Nej använder inte batterisparfunktionen men 4G använder jag dock inte!! Märkte att den drog jätte mycket när jag hade 4G på!
Men frågan är om det är tekniken eller mobilen det är fel på när det kommer till det! Köpte min på elgiganten så kan inte välja 4G i inställningarna kan vara det kanske? vet ej...

Permalänk
Skrivet av Nameless:

Är jag ensam om att, i vågrät läge, allt för ofta trycka på kommatecken istället för mellanslag när jag SMS:ar..?

Ja jag har också det problemet!!! JÄÄÄVLIGT störande!!!!

Permalänk
Skrivet av Nameless:

Samma här, rätt irriterande, tycker dom borde gjort space lite längre eller alternativt byta plats på kommat och space bar.