SweClockers drop!

SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Det gjorde jag med drog en kort sammanfattning av vad jag skickade för svar, mitt svar kan ni även hitta under mitt namn som ni kan få genom pm om ni så vill.

[/SPOILER]

Holy crap denna var ju för fasiken väll genom tänkt och bra... hur förlorar en ide som denna?

Uppenbarligen för att "Per Inge Nilsens" kolsyrade vatten med smak av citron, guava och banan är en unik och ren jävla toppenidé.

Inte lätt att konkurrera med den uppfinnesrikedomen!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Destromath:

Det gjorde jag med drog en kort sammanfattning av vad jag skickade för svar, mitt svar kan ni även hitta under mitt namn som ni kan få genom pm om ni så vill.

Får ursäkta att jag missade det.
Men som ilsk3n skrev innan så misstänker jag ju att det fanns en hel del snarlika bidrag som ditt.

Citat:

Problemet är ju att säkert minst 50% tänkt skära ut något emblem av något tråkigt landskapsemblem eller liknande, måla med någon färg, och med lite neonljus, etc, så hur mycket sticker det ut i mängden i en tävling?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Får ursäkta att jag missade det.
Men som ilsk3n skrev innan så misstänker jag ju att det fanns en hel del snarlika bidrag som ditt.

Men tävlingsreglerna var att vi skulle ha något som symboliserade var vi kom ifrån att sätta en hockeyfrilla på en dator symboliserar inget alls, en sterotyp är inget jag skulle anse symboliserar ett land speciellt inte då den sterotypen kan användas på flera olika länder...

Jag säger inte heller att mitt bidrag skulle ha vunnit men det var mer kreativt än vinnarens!

Permalänk
Medlem

Det är ingen idé att resonera över det, Du eller någon annan hade säkert ett bättre svar, men en vinnare har utsetts och jag tror inte att de kommer dra till tillbaka någons bara för att vi postar våra svar här, det är bara gratulera och se glad ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Det är ingen idé att resonera över det, Du eller någon annan hade säkert ett bättre svar, men en vinnare har utsetts och jag tror inte att de kommer dra till tillbaka någons bara för att vi postar våra svar här, det är bara gratulera och se glad ut

http://replygif.net/i/101

Man måste få uttrycka sitt missnöje... speciellt då man inte är ensam om att tycka så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Man måste få uttrycka sitt missnöje... speciellt då man inte är ensam om att tycka så.

Jo, tillhör väl dem också som skulle vilja göra det.
känns snopet när man lägger massa tid och energi på att komma med ett riktigt fyndigt och bra svar till många av frågorna,
så är det ändå dem enkla som vinner.
men som sagt, det är bara resa sig igen och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Jo, tillhör väl dem också som skulle vilja göra det.
känns snopet när man lägger massa tid och energi på att komma med ett riktigt fyndigt och bra svar till många av frågorna,
så är det ändå dem enkla som vinner.
men som sagt, det är bara resa sig igen och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Frågan är dock nu efter man sett vad andra svarat om man ens skall orka bry sig? Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att dom gav bort vinsterna till vänner eller dylikt...

Permalänk

Har jag missuppfattat ordet "finurligast", ser iaf inget som är finurligt med lucka 16 svar, att ge bort något vid jul är inte speciellt påhittigt..

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till lucka 20

Med högerhanden håller du i en X/Y-avkännande gravitationsboll som känner åt vilket håll du siktar eller går. I den finns en stark vibrationsmotor som sänder ut dödsskakningar i din högra arm vilket strålar vidare ut i kroppen. Greppet är ergonomiskt korrekt med olika storlekar så du kan greppa runt hela bollen och spela långa stunder utan krämpor.

På gravitationsbollen finns tre knappar: Pekfinger, långfinger och tumknapp. Den är utformad så du kommer åt alla knapparna simultant som en gripklo. Dessa knappar kan e.x bindas till shoot1, shoot2 och use. Den har också en funktion likt en stressboll. Ju hårdare du pressar desto snabbare accelererar eller springer du. Att använda de tre knapparna och samtidigt pressa ihop bollen med handflatan klarar du med rätt grepp.

Gravitationsbollen ansluter sig själv trådlöst till det flytande ultralätta Mini-Keyboardet som hänger strax under dina 5 fingrar på vänsterhanden. Knapparna är så känsliga att du nuddar vid dessa för att aktivera dem vilket gör det möjligt att använda alla knapparna i realtid. Ovanför pek -och ringfingret sitter två dubbelknappar som nås utan att sträcka dig. Enbart en förflyttning i höjdled räcker. Lillfingersknappen och pekfingers knappen (Sign of the horns) är tryckkänsliga knappar som du kan hamra på för att skjuta med. På sidan av tangentbordet finns en overlay-switch som fördubblar knapparna (2x7) vilket gör det möjligt att spela spel med djupare och komplexare inteface.

X/Y-avkänningen i gravitationsbollen samarbetar med vänsterhandens utrustning vilket gör att du kan hålla i två vapen samtidigt. Y/X-avkänningarna i båda kontrollerna är också sammanlänkade när man behöver styra fler motorer och vingklaffar samtidigt. Denna kombination av handrörelser skapar en helt ny dimension där samarbetet mellan dina två hjärnhalvor avgör stridens utgång. Utan avslappning dör du.

När du väl lyckats ta dig igenom slagfältet helskinnad och skjutit ned några fiendeplan landar du tryggt i en glänta varvid dina kamrater springer ur planet och sätter upp en försvarslinje. Under tiden de avvärjer några krypskyttar uppe i bergen hinner du få av dig tangentbordet och greppa tag i Grepp-pistolen som hänger i ett ställ bakom dej. Denna pistol är utformad på ett liknande sätt som tangenbordet men har i stället färre knappar och ett skjutvänligare grepp som ger dig bättre kontroll i närstrider.

Du stiger ur planet och rättar till dina 3D-vision glasögon med HD-upplösning i 160 fps och sträcker ut dina armar i luften så dina gevär pekar rakt upp i den stjärnklara natthimlen varvid du ser några stjärnor kasta sig in i atmosfären Du andas ut och njuter av denan underbara syn varvid dina kamrater ger en briefing av läget. Enemy airplanes knastrar det i radion. Du kastar på dig ett jet-pack och hoppar till på den tryckkänsliga mattan du står på och försvinner rakt ut i den stjärnklara natthimlen. Du accelerar rakt upp och horisonten kröker sig vid horisonten där en stor strid tycks äga rum. Explosioner lyser upp den nattsvarta himlen och laser-vapen sprider sina ljuspaletter i skyn. Under dig avancerar dina artillerister fram i snårig terräng och du roppar ut kordinater i radion. Striden har bara börjat...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drakenhielm:

Har jag missuppfattat ordet "finurligast", ser iaf inget som är finurligt med lucka 16 svar, att ge bort något vid jul är inte speciellt påhittigt..

Jag blev också lite besviken att ett så standard svar vann, men grattis till vinnaren ändå. Om det hela är sant så är det ju bara bra.

Permalänk
Medlem

Alltid när det ska skrivas ett julklappsrim så är det en lång dikt som vinner! Det var bra dock, men tycker mitt hade glimten i ögat

Huvud, axlar, knä o' Thor, knä o' Thor
Huvud, axlar, knä o' Thor, Intel Core
Blixt och dunder, gejma som en Gud
Huvud, axlar, knä o' Thor här du får!

Permalänk
Medlem

Haha, kul att jag inte är den enda som satsar. Här var mitt överdrivet långa rim om Thor-datorn, ganska svårläst men så är det med datordelar:

Nu ska jag tala om vad du får
En fin gåva som säkert består
Nånting från CDON
Väger nästan ett ton
Med en grym garanti i två år
- Vad det är tror jag nog du förstår -

En snurrande disk på din hylla
Den kommer ditt liv att förgylla
Av warez ska den sjuda
Din S. Barracuda
För hur kan man annars den fylla?

Din processor hörs knappt, blott ett sus
Med en klockfrekvens hög som ett hus
Och en bra CPU
Den kan klockas, ser du
För multipeln är upplåst för bus

2 gig med GDDR5
en knapp gigahertz klockfrekvens sen
Maxa Crysis? Du skojar
Du slår lätt Sequoia!
Med nya Geforce GTX:en

Ett MSI-kort allting bär
Allt som stillar ditt gamingbegär
Nej vänta, nåt fattas
innan Trackmania rattas,
släng på åtta gig från Corsair!

En gigabit nätverkskanal
5.1-ljud ger bas i din sal
Corsairs watt ger dig schwung
Läs en disk med Samsung
Och sätt allt i en helsvensk Fraktal

Så till sist ska man alltihop styra
Med en Kana sin AK avfyra
Bäst på servern så klart
NiP blir din klan rätt snart
För du styr med Sidewinder X4

Här får du nu ingen rollator
Inga mjuka paket på våra gator!
Tomten ger dig en Thor
och han vet var du bor
Ha en leet jul med din gamingdator!

Dold text

Tydligen helt i onödan.............................................................................. ::(:(:(:( men fuck it jag tar lucka 24

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här var mitt Thor-rim.

Denna julklapp kommer roa dig till påska,
men du bör nog inte använda den vid åska.

Den skäggige guden, ja han är en riktig biff,
men Thor är så mycket mer än himlens sheriff.

Som du förstår, så döljer sig här ett riktigt kraftpaket,
som kommer att få hela Utgård att gömma sig bakom ett kravallstaket.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte jag hade kommit på något bra, men det tyckte inte juryn.

I Valhall där vilar den störste av gudar,
tillsammans med Oden och massor med brudar.
Men namnet hans inger fruktan och skräck,
det räcker att nämnas och Fi är puts väck.
En spelare fjuttig och liten som jag,
skulle gärna vilja bli lika fruktad en dag.
Kan man då bli lika mäktig och stor.
Ja, med paketet från CDON som heter Thor.

Permalänk
Medlem

Kan någon klargöra tävlingsbeskrivningen i dagens tävling? Ska man hitta på ett helt eget kodnamn eller välja en forskare?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Mitt Thor-rim

När man traskat tills tårna har ramlat av
Och allt är så iskallt, ja allt är misär
Finns då något bättre för att slappna av
Än en stund framför sin fina mackapär?

Förut var datorn stor som en blåval
Den tog då upp mer rum än två stycken skjul
Användes endast för att räkna små tal
Detta var sannerligen inte kul

Som tur är har tekniken tagit sig fram
Och datorerna är nu små och nätta
Så nu kan man köra komplexa program
Och många andra ändamål uträtta

Om nu din burk inte längre hänger med
Så kan nog allt Thor hjälpa dig på traven
Som den gud han är bryter han ej sin ed
Och står stark, högt över alla spelkraven

Synd att man inte vann, skulle inte suttit helt fel med en ny dator :<

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll på att det är via facebook.
Men frågan är, vem har inte facebook idag?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Mycket gnäll på att det är via facebook.
Men frågan är, vem har inte facebook idag?

Vet många som inte har det och jag förstår dom har varit jävligt emot facebook med, blev dock tvungen att skaffa det till slut då folk inte fanns kvar på msn/skype till slut.

Permalänk
Medlem

fan va alla var smarta och spara sina bidrag! ångrar att man inte gjort det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Vet många som inte har det och jag förstår dom har varit jävligt emot facebook med, blev dock tvungen att skaffa det till slut då folk inte fanns kvar på msn/skype till slut.

Deja vu!

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Mitt svar till lucka 8 var förövrigt capspatolog/capspatoman, vilket ungefär betyder "en person som är lärd om/besatt av att öppna lådor". kul va

Visa signatur
Permalänk

Bah, 3 minuter sen med mitt bidrag för 21 December bara för att jag skulle vara dum och skriva ett resonemang och bifoga en länk...

Hoppas någon snäll moderator ser detta och flyttar bidraget till 21:e December.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HolyFather:

Bah, 3 minuter sen med mitt bidrag för 21 December bara för att jag skulle vara dum och skriva ett resonemang och bifoga en länk...

Hoppas någon snäll moderator ser detta och flyttar bidraget till 21:e December.

Tyvärr så är det inte möjligt. (Vi mods har inte heller något med tävlingarna att göra), så det enda jag kan göra är att lycka till med de två sista.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tror att jag har kommit på ett väldigt bra bidrag för denna dagens lucka!
Ingen slår nog min galna händelse där allt började med att jag skulle hjälpa en kompis med att montera ett moderkort och ram minnen, Och som tillslut blev fler problem än vi kunde tänka oss och det tog oss Tisdag-Fredag innan det var löst.
Allt slutade med att han fick köpa ny hårddisk då moderkortet bara stödje Sata och inte IDE anslutningar som hans gamla hårddiskar hade. Han hade köpt ett moderkort först med IDE anslutningar men det moderkortet hade slutat tillverkas så de bytte ut det mot ett annat moderkort. xd
Jag måste nog ha skrivit 2 sidor till denna luckan tror jag! ;P

Permalänk

Vinnare?

Någon som vet när vinnarna presenteras?:)

Permalänk
Medlem

Mäktig avslutning på tävlingen! Lycka till alla med era rim!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Hedersmedlem

Inget dåligt pris i sista luckan må jag säga! God jul!

Permalänk
Medlem

God jul på er alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Inget dåligt pris i sista luckan må jag säga! God jul!

Dock så måste man ha lite skills och fantasi, inget som man själv har. Aha, undrar vem som kommer vinna...

Hoppas det blir ett grymt bra rim, helst med lite SweC kärlek.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken, att ha "Rim" i sista luckan.

Jag är 100% seriöst när jag säger detta.. JAG SKA ta kurser i rim år 2013, tills jag blir expert och vinner alla priser själv nästa vinter, då 99% av tävlingarna är Rim. Helt orelaterat till hårdvara på något vis. Det är som att göra en Boktävling på Ginza, priset är The Hobbit premiär förhandsvisning t.ex., och tävlingen går ut på att svara på dessa datorfrågor: ...

Varför inte bara ha en vanlig utlottning? På Julafton, då ska väl fan alla ha en chans att vinna. Jag har 0,0 chans att vinna, aldrig skrivit Rim i mitt liv och kommer aldrig göra det, sjukt ointressant och meningslöst, jag är här för dator intresse, inte rim intresse.

Nu blev min Jul lite tråkigare. (Jag lovar att den som vinner är någon student på universitet som pluggar Litteratur, sitter på en sketen skol laptop, och den personen kommer sälja detta pris dagen han får det, ingen användning av den) Rolig tävling, tack Komplett

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240