Permalänk

Skärm flimrar när det är kallt

Hej och god jul Sweclockers!

Jag har en liten fråga angående min dator/skärm (vet inte). När jag vädrar rummet på vintern och datorn inte används, så börjar skärmen flimra. Detta sker endast när det är kallt på rummet. Min teori är att det är grafikkortet som spökar lite när det blir nedkylt. Sen när man använder datorn så värms det upp och på så viss försvinner flimret. Detta "problem" som inte är så jobbigt kanske är en varning? Så är detta något jag borde åtgärda?

God jul på er och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur varmt blir grafikkortet när du inte "Vädrar"?
Om det är normala temps vi snackar om låter det inte som att grafikkortet som spökar.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro det beror på skärmen, jag har själv som flimmrar, oerhört mycket, men det är när man starter datorn och skärmen är kall. Har haft flera olika grafikkort i den och det är samma "problem" skärmen är dock en gammal LG Flatron LCD 575LM så den är nog ganska sliten, men i vilket fall som helst, ungefär när man kommit in i windows så har flimmret slutat då skärmen blivit varm!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU