Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Vad kan denna dator vara värd

Hejsan jag undrar om ni kan hjälpa mig?? Ska sälja min dator och har sattit ut annons på den men vet ej om det är alldeles för högt pris på den jämtemot vad den innehåller, här kommer en länk på den http://www.blocket.se/sodermanland/Val_byggd_speldator_44664471.htm?ma=1 vad tror ni man kan sälja den för till ett vettigt pris utan att bli lurad!! Denna dator kostade mig när jag köpte alla delar 20428kr

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att fixa särskrivningen...
Eftersom det är blocket kan du ta överpris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonte_oberg:

Hejsan jag undrar om ni kan hjälpa mig?? Ska sälja min dator och har sattit ut annons på den men vet ej om det är alldeles för högt pris på den jämtemot vad den innehåller, här kommer en länk på den http://www.blocket.se/sodermanland/Val_byggd_speldator_44664471.htm?ma=1 vad tror ni man kan sälja den för till ett vettigt pris utan att bli lurad!! Denna dator kostade mig när jag köpte alla delar 20428kr

Det är en bra dator absolut, men du får bättre idag för 13.000 och din är begagnad. Du får nog gå ner iallafall till 8000.-
Det är svårt med begagnat, datorer är slit och släng idag och värdet minskar snabbt när det är begagnat, tyvärr.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Du kan ju börja med att fixa särskrivningen...
Eftersom det är blocket kan du ta överpris.

Skrev denna text för snabbt utan att tänka på och sära på texten, men ska jag låta den summan jag har sattit ut den för, vara en stund??

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Det är en bra dator absolut, men du får bättre idag för 13.000 och din är begagnad. Du får nog gå ner iallafall till 8000.-

8000? nej 12000 iallafall riktigt bra ju.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Borgen1998:

8000? nej 12000 iallafall riktigt bra ju.

Svindyrt för en begagnad burk tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_oberg:

Skrev denna text för snabbt utan att tänka på och sära på texten, men ska jag låta den summan jag har sattit ut den för, vara en stund??

skriv att du kan gå ner lite i pris vid snabb affär

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Hans dator går på ca 14-16k som ny så 11-12k bör priset ligga på, men eftersom det är blocket så funkar 13k också.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

12000-13000 kan du nog få

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Det är svårt med begagnat, datorer är slit och släng idag och värdet minskar snabbt när det är begagnat, tyvärr.

Ska man pröva med 10.000 sen när man har fått den nya hårddisken och säga att priset är diskutabelt och kanske gå ner till 9000 eller 8000 och att dom kommer och hämtar den utan beskymmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davitto:

Hans dator går på ca 14-16k som ny så 11-12k bör priset ligga på, men eftersom det är blocket så funkar 13k också.

Jag brukar räkna halva nypriset på hårdvara som är upp till ett år gammal. Aldrig mer.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Sant men delarna är ju bra

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag brukar räkna halva nypriset på hårdvara som är upp till ett år gammal. Aldrig mer.

Då har du skeva beräkningar helt enkelt.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Inte på blocket... Såg någon för några veckor sedan som sålde en dator med följande komponenter för 6000 kronor:
Intel core phenom 650(Tydligen "Quadra core")
Nvidia Radeon xfx pro(Maxade allt på ultra)
1TB SSD(Super-snabb disk som installerar allt på en sekund)
500W nätagg
och såklart massor med prestandaförhöjande LED-fläktar.

Så TS kan nog få minst 12k för sin dator på blocket.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davitto:

Då har du skeva beräkningar helt enkelt.

Jasså? Det är vad jag själv köper och säljer för, varför ska jag betala mer då?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200213:

Inte en chans i världen att man kan det.

Tänk på alla hårddiskar som följer med tex.
En ny likvärdig dator går på långt över 13 000

Edit: Så TS, jag tror nog du kan få 13k för den, du ska inte förlora på att folk med full koll på komponenterna inte skulle köpa den, den målgruppen finns ändå inte på blocket

Permalänk

Gillar detta i annonsen: "snälla acceptera priset då det inte är billiga komponenter"... bönar och ber för att ingen ska pruta! Haha... Den fria marknaden fungerar inte riktigt så! Vill du ha rättvist pris så sätt ut den på tradera!

Permalänk

Riktigt bra och välutrustad dator, 13000 är inte ett för högt pris för den. Tippar på att man får ge typ 20000 om man köper en motsvarande ny dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

12.000kr och inte en krona mer säger jag, skulle värdera min egen burk till runt 16.000kr om jag säljer allt inklusive högtalare, skärm, tangentbord och mus + laglig windows 7 ultimate licens och då sitter jag på nyare processor, större ssd, gtx 680 SLI, sämre ljudkort (xonar dx), samma cpu kylare dock har jag noll lagringsdiskar eftersom jag inte samlar på saker en ren gaming rigg är vad jag har och lagrar det jag verkligen vill spara på en 2tb extern + usb minnen

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ljudkortet förlorar exempelvis inte i prestanda efter ett år som ett grafikkort gör när en nyare och snabbare modell gör. Hur som helst. Nöj dig inte med en krona under 10k för den burken jonte.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Lägg 12k som andra säger, ett bra pris faktiskt. Sedan så istället för att man ska betala 1k för W7 licensen
så säg max 500kr, för man kan köpa W7 HP 64Bit för 800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

12.000kr och inte en krona mer säger jag, skulle värdera min egen burk till runt 16.000kr om jag säljer allt inklusive högtalare, skärm, tangentbord och mus + laglig windows 7 ultimate licens och då sitter jag på nyare processor, större ssd, gtx 680 SLI, sämre ljudkort (xonar dx)

Nu är det dock blocket vi pratar om, om TS lägger till lite LED fläktar och skriver om hur grym den är som speldator kan han nog få runt 20 000 för den. Jag skulle gissa på att din dator med beskrivning som "2st av nvidias bästa grafikkort med ett proffsljudkort och extremt presterande SSD" skulle gå på runt 25K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nu är det dock blocket vi pratar om, om TS lägger till lite LED fläktar och skriver om hur grym den är som speldator kan han nog få runt 20 000 för den. Jag skulle gissa på att din dator med beskrivning som "2st av nvidias bästa grafikkort med ett proffsljudkort och extremt presterande SSD" skulle gå på runt 25K.

ja, men jag skulle aldrig kunna ljuga för folk på det viset men nog fan skulle det funka :=)

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Gjorde det som ingen annan orkade och räknade komponentpriserna. Ligger just nu på ca 20.600:- UTAN 750gb hdd (hittade inte den modellen), UTAN fläktar (då modell inte framgår), UTAN Extern BR-brännare (då modell inte framgår).

Skulle gissa att slutsumman för denna dator NY hamnar på cirka 23k, så 13k med så pass färska komponenter ska nog snarare ses som ett fynd än ett överpris, speciellt på blocket.

Permalänk

La ihop ett nytt motsvarande paket http://www.inet.se/kundvagn/visa/2798223/2013-01-04. Utan BR-brännare och extrafläktar är paketet redan uppe i 21600 kr. 13000 är nog ett bra pris för köparen skulle jag säga.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kollat runt och skulle man byggt den datorn idag skulle det gå på ca 18k, lite mer kanske.
Sen så var det ju dyrare när du byggde den, en bra bit dyrare antagligen så 12k skulle jag betalt för den.
Men det är ju blocket skulle inte förvåna mig om du kan få t.o.m 14k.
Kan ju ha det som pris och så får de pruta om de vill till 13k

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

La ihop ett nytt motsvarande paket http://www.inet.se/kundvagn/visa/2798223/2013-01-04. Utan BR-brännare och extrafläktar är paketet redan uppe i 21600 kr. 13000 är nog ett bra pris för köparen skulle jag säga.

Nja, ser inte helt rätt ut. För det första är det inte 680 TOP,
inte samma modeller på allt och du borde kolla på prisjakt istället för en del saker på Inet du har där
finns säkert billgare på andra ställen.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Lägg 12k som andra säger, ett bra pris faktiskt. Sedan så istället för att man ska betala 1k för W7 licensen
så säg max 500kr, för man kan köpa W7 HP 64Bit för 800kr.

Ska ändra det sen när den nya hårddisken kommer men den Windows 7 jag har är full version inte oem men men

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Ljudkortet förlorar exempelvis inte i prestanda efter ett år som ett grafikkort gör när en nyare och snabbare modell gör. Hur som helst. Nöj dig inte med en krona under 10k för den burken jonte.

Det var så jag tänkte, inte under 5 siffrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte_oberg:

Ska ändra det sen när den nya hårddisken kommer men den Windows 7 jag har är full version inte oem men men

Jo, men det vet nog inte blocket-folket om
Testa att sälja datorn för 15k kanske, och se om du får napp, vill någon pruta kan du säga att du går med på
att sänka kanske 500-1000kr