Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Hade vart fint om lite fler butiker köpt in den så det blir lite prispress! Blev riktigt imponerad av denna. Sneglade på ASUS N56VZ innan, men denna är ju bättre ur ett gaming perspektiv. Enda nackdelen med Lenovon är att den ser lite barnsligare ut och inte lika snygg som Asus:en...

Prispress.... Den ligger ju redan under priset på vad du får betala för samma prestanda ifrån annan valfri tillverkare.....

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Red Beaver;13066108]Hade vart fint om lite fler butiker köpt in den så det blir lite prispress! Blev riktigt imponerad av denna. Sneglade på ASUS N56VZ innan, men denna är ju bättre ur ett gaming perspektiv. Enda nackdelen med Lenovon är att den ser lite barnsligare ut och inte lika snygg som Asus:en...[/QUOTE]

• snygg dator = tjejdator

• högpresterande dator = killdator

mobbar ofta chefen för hans samsung 9-series

EDIT:
Jag har föresten ett konstigt problem. Tror det har med hårddisken att göra. När jag söker efter virus med avast så börjar den assnabbt i en liten stund och kör 150-200 MB/s och går sedan över till att köra typ 50.. Och när jag kopierar från ett ställe till ett annat på samma partition (om det spelar roll) så börajr den i 50 MB/s och växlar sedan runt mellan 5 och 20 MB/s.. vad kan vara fel? :/

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Fått hem min dator nu, den fungerar för tillfället otroligt bra, inga defekter överhuvudtaget och otroligt lätt och skön att handskas med. Har inte hunnit testat något annat spel än League of Legends, men det rullar på otroligt bra!

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Prispress.... Den ligger ju redan under priset på vad du får betala för samma prestanda ifrån annan valfri tillverkare.....

Och? Om fler affärer har den inne blir de ju större prispress? Vill du betala onödigt mycket so be my guest.

[QUOTE=teh Vey;13066313]

• snygg dator = tjejdator

• högpresterande dator = killdator

mobbar ofta chefen för hans samsung 9-series :)/[/QUOTE]

Nja, är mer att högpresterande datorer oftast ser så barnsliga ut, som typ rymdskepp från en science fiction film. Tycker Lenovon är ganska clean, förutom de röda tangenterna, men det är godtagbart.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Och? Om fler affärer har den inne blir de ju större prispress? Vill du betala onödigt mycket so be my guest.

Nja, är mer att högpresterande datorer oftast ser så barnsliga ut, som typ rymdskepp från en science fiction film. Tycker Lenovon är ganska clean, förutom de röda tangenterna, men det är godtagbart.

Jag ser det snarare som att om priset redan är på en rimlig nivå så finns det ingen anledning att vänta på prispress!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Låter bra, får nog bli ett köp när Webhallen har fått de i lager igen. Litar inte riktigt på Alina...

Varför inte? Beställde min därifrån, snabb leverans och trevlig kundtjänst, inga problem att få 500 kr rabatten trots att jag la min order en dag innan rabatten kom. En påse nappar i paketet med, alltid trevligt.
Kan inte riktigt kommentera datorn ännu.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Varför inte? Beställde min därifrån, snabb leverans och trevlig kundtjänst, inga problem att få 500 kr rabatten trots att jag la min order en dag innan rabatten kom. En påse nappar i paketet med, alltid trevligt.
Kan inte riktigt kommentera datorn ännu.

Läser man omdömena på Prisjakt, så verkar de inte vara något vidare att ha och göra med vid garantiärenden, och det är ändå det absolut viktigaste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa den här datorn idag men det som håller mig ifrån buy knappen är touchpaden. Finns det någon som har klurat ut vad felet (som många verkar drabbas av) beror på?

Hittade den här igår också killen verkar haft lite extra otur http://www.youtube.com/embed/rKGkBP1B1cw

Permalänk

Beställde precis den på Alina, det är exakt likadana modeller på webhallen och alina va? (Ångesten slog precis över mig)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Beställde precis den på Alina, det är exakt likadana modeller på webhallen och alina va? (Ångesten slog precis över mig)

Ser ingen skillnad på speccen, så du kan nog vara lugn

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Det är samma kan jag försäkra dig om!👍

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Det är samma kan jag försäkra dig om!👍

Härligt, får alltid nervösa sammanbrott så fort jag har beställt något.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gröngås:

Härligt, får alltid nervösa sammanbrott så fort jag har beställt något.

dåligt köp

Permalänk
Medlem

JÄVLAR vad jag hatar windows 8, slö jävla uppstartstid och nedstängningstid till/från sleepmode, chrome hänger sig, dayzcommander hänger sig, ingen startmeny, installerade startmenyn sen blev den fucked up och sluta fungera.

Finns fan inget bra med windows 8, kommer installera win 7 inom kort.

Va bara tvungen att avreagera mig lite, sorry.

Ang touchpadsen så verkar det finnas 2 st ute och 2 olika biosversioner.

http://forums.lenovo.com/t5/IdeaPad-Y-U-V-Z-and-P-series/Leno...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

JÄVLAR vad jag hatar windows 8, slö jävla uppstartstid och nedstängningstid till/från sleepmode, chrome hänger sig, dayzcommander hänger sig, ingen startmeny, installerade startmenyn sen blev den fucked up och sluta fungera.

Vet inte vilken startmeny du har, men om du vill lida lite mindre kan jag rekommendera startmenyn "Classic Start", via ninite.com kan du ladda ner och installera den utan några svårigheter (Ligger längst ner på "Utilities"). Har 3 datorer med Windows 8 och Classic Start har aldrig svikit mig

Kan även tillägga att Classic Start låter dig avvaktivera mycket som gör Windows 8 till just "störande" Windows 8, så du kan ändra mycket så att det känns som gamla goda Windows 7 igen om du nu vill det. Typ, komma till skrivbordet vid startup, göra kanterna mindre känsliga på att gå över till metroapparna etc...

Edit: lol, mitt inlägg låter som en reklamannons...

Permalänk
Medlem

Får bara CTDs då jag försöker lira far cry 3 på den, vågar man uppdatera till 310 drivrutinerna tro? ;s

Edit : Har uppdaterat nu och problemen kvarstår, någon med liknande probs?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Hur får man rabatten hos Alina?

Permalänk
Skrivet av accolon:

Hur får man rabatten hos Alina?

Man registrerar sig, så får man den automatiskt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta ännu mer som en noob undrar jag. Jag är registerad såväl här på Sweclockers som hos Alina och lyckas inte hiita någonstans på Alinas hemsida där jag kan visa att jag är medlem. Eller måste jag beställa via tele?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Får bara CTDs då jag försöker lira far cry 3 på den, vågar man uppdatera till 310 drivrutinerna tro? ;s

Edit : Har uppdaterat nu och problemen kvarstår, någon med liknande probs?

Vad tusan är CTDs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Vet inte vilken startmeny du har, men om du vill lida lite mindre kan jag rekommendera startmenyn "Classic Start", via ninite.com kan du ladda ner och installera den utan några svårigheter (Ligger längst ner på "Utilities"). Har 3 datorer med Windows 8 och Classic Start har aldrig svikit mig

Kan även tillägga att Classic Start låter dig avvaktivera mycket som gör Windows 8 till just "störande" Windows 8, så du kan ändra mycket så att det känns som gamla goda Windows 7 igen om du nu vill det. Typ, komma till skrivbordet vid startup, göra kanterna mindre känsliga på att gå över till metroapparna etc...

Edit: lol, mitt inlägg låter som en reklamannons...

Hade start8 menyn. Tänker nog ändå byta till win 7 då win 7 känns mkt snabbare och stabilare samt att jag har aldrig har haft såna programkrashar som jag har med win 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Vad tusan är CTDs?

Crash To Desktop
Och så slutar den svara ;p

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Crash To Desktop
Och så slutar den svara ;p

Jaha, nä det har jag inte märkt, men har inte provat far cry heller

Permalänk
Skrivet av accolon:

Med risk för att låta ännu mer som en noob undrar jag. Jag är registerad såväl här på Sweclockers som hos Alina och lyckas inte hiita någonstans på Alinas hemsida där jag kan visa att jag är medlem. Eller måste jag beställa via tele?

Du måste vara registrerad på Alina som en Sweclockers medlem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter lite sökande i forumet konstaterade jag följande! Man måste logga in (eller registrera ett nytt konto) via följande länk för att få rabatten http://www.alina.se/registrera.aspx?sweclockers=

Permalänk
Medlem

Fick igång farcry! ominstallerade den bara ;d
Bara jag som har ganska så kass fps oavsett grafikinställningar?

Visa signatur

Stationär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Fick igång farcry! ominstallerade den bara ;d
Bara jag som har ganska så kass fps oavsett grafikinställningar?

Se till så att sli är aktiverat i nvidia inställningarna, högerklicka på skrivbordet, när jag hade uppdaterat mina så var sli avaktiverat.

Jag undrar om någon annan har problem med extrema fryslagg i Dayz?

Det är speciellt i början när man precis har loggat in på en server så kan det komma fryslagg som varar i flera sekunder

Permalänk
Medlem

Finns en Y500 för en tusing billigare på Webhallen just nu, om man kan leva med en skadad kartong.

Skaplig rabatt för en sån grej måste jag säga!

Permalänk
Skrivet av cklein:

Se till så att sli är aktiverat i nvidia inställningarna, högerklicka på skrivbordet, när jag hade uppdaterat mina så var sli avaktiverat.

Jag undrar om någon annan har problem med extrema fryslagg i Dayz?

Det är speciellt i början när man precis har loggat in på en server så kan det komma fryslagg som varar i flera sekunder

Finns väll ingen, som inte har problem med Dayz?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helvette, nu verkar det som om jag har fått det där touchpad problemet jag också, fast den övre delen kan funka ibland iaf..
någon lösning än?

Edit : Jag förstår ingenting!? då jag tillslut gav upp och tänkte stänga av den så började den helt plöstligt fungera strålande igen?
Aja får hoppas det inte återkommer..

Visa signatur

Stationär