Permalänk
Medlem

Mus för storahänder

Det är nu så att jag har använt MX510/18 länge nu, men har börjat få sjukt i lillfingret och har funderat länge på en EDGE 3200 som satt riktit fint i handen.
Men sen dom slutade göra dom (eller så säljer ingen i närheten dem längre) så har kollat runt många olika och nu senast har fastnat för Steelseries Ikari
som ser ut att ha en liknande form till Edge.
Om jag sträcker ut fingrarna så har ja lillfingret på Ctrl och tummen på Alt Gr.

Är det nån som har erfarenhet av Ikari och/eller Edge 3200?
Eller har ni nån annan mus som passar stora händer.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Qpad 5k skulle nog passa dig då, den är väldigt bred så den passar väldigt stora händer. Har en själv och är riktigt nöjd

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/103424-qpad__5k_pro_g...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

jag har stora händer och jag har en razer deathadder som jag tycker är riktigt skön
jag kan inte spela alls på små möss

Permalänk
Medlem

Beror på vilket grepp du håller med, claw eller palm?
Med samma test som du gjorde så når jag precis från left ctrl till right winkey, och den bästa musen jag någonsin haft är steelseries d3-mus (claw grip), som egentligen inte är så stor, men den är lätt, så oavsett handstorlek är den skön att använda (samma form som sensei, afaik).

Men det beror ju på vilket grepp du har, om du gillar lätta möss, etc.
Det enda negativa jag kan säga om musen är att den har en väldigt styv och kraftig sladd, som faktiskt påverkar musrörelserna om man inte lyckas lägga den på perfekt avstånd.

Permalänk
Medlem

mx1100 e kanon för mej o me 2 vanliga aa håller den 10 månader vid massa spelande o surf

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Snusfri

Är väldigt nöjd med min Qpad OM-75 och jag har riktigt stora nävar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

qpad 5k skulle vara fin om den var större (om man bortser från att knapparna går sönder på ett år och att sensorn har mouseacc och lägger av totalt efter ett tag). Klickar minst 5miljoner gånger på ett år.
Når båda ctrl med samma hand (25cm~).

Har börjat planera på att bygga en själv får att slippa det här problemet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

tja, haft en ikari i typ 4 år (alltså gamla versionen) och den sitter som gjuten i min hand. Har inte stor handflata men stort fingerspann, typ som du (lite mer kanske). Musen är precis som du säger större än vanligt och passar långa fingrar. Den är framförallt prisvärd! Inga makroknappar och sånt, och scrollhjulets klickfunktion har börjat glappa efter 4 år men är nöjd. Ett plus för musen är att den klarar mitt mongo-spammande av högerklick när jag lirar sc2 och d3

Permalänk
Medlem

deathadder? rätt så stor om man frågar mig. Annars mamba kanske om du vill ha en bättre än deathadder. Eller intellimouse 3.0? det är en riktig jävla klump i handen Fast du har väl inte sååå stora händer? när jag sträcker ut fingarna med lillfingret på CTRL så går tummen till windows knappen (förbi alt gr iaf)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Säger bara EC1:an! Grym spelmus! Bästa köpet på länge! Och ja, den är stor också!

Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=678459

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Majoriteten av tiden så kör jag nog palm grip endast när jag behöver extra precission så går ja över till Claw (om jag minns rätt per benämning).
Som jag sade till först så får jag sjukt lillfinger med MX518 när den inte får vila på nåt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Majoriteten av tiden så kör jag nog palm grip endast när jag behöver extra precission så går ja över till Claw (om jag minns rätt per benämning).
Som jag sade till först så får jag sjukt lillfinger med MX518 när den inte får vila på nåt.

kolla in cyborg musarna de kan du ju bygga oimi oändligjet

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

deathadder? rätt så stor om man frågar mig. Annars mamba kanske om du vill ha en bättre än deathadder. Eller intellimouse 3.0? det är en riktig jävla klump i handen Fast du har väl inte sååå stora händer? när jag sträcker ut fingarna med lillfingret på CTRL så går tummen till windows knappen (förbi alt gr iaf)

Jag kommer förbi windows-knappen, dessutom har detta mycket att göra med hur böjliga fingrar man har och vilket tangentbord man kör med. Själv har jag ett medelstort tangentbord och rätt så stela fingrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

qpad 5k skulle vara fin om den var större (om man bortser från att knapparna går sönder på ett år och att sensorn har mouseacc och lägger av totalt efter ett tag). Klickar minst 5miljoner gånger på ett år.
Når båda ctrl med samma hand (25cm~).

Har börjat planera på att bygga en själv får att slippa det här problemet.

Om qpad 5k var större? Jag tycker den är bland dom största som finns. Har haft min i 3år och alla mina knappar fungerar klockrent fortfarande. Man får bara vara lite försiktig med grejerna så är det lugnt. Vet inte om mouseacc har varit aktiverad på min, men min sensor fungerar bra fortfarande.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Vet inte om mouseacc har varit aktiverad på min, men min sensor fungerar bra fortfarande.

Det är själva sensorn som har mouseacc, oavsett om man har det aktiverat eller inte så får man det pga dess design. Inte bara Qpad som lider av det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Om qpad 5k var större? Jag tycker den är bland dom största som finns. Har haft min i 3år och alla mina knappar fungerar klockrent fortfarande. Man får bara vara lite försiktig med grejerna så är det lugnt. Vet inte om mouseacc har varit aktiverad på min, men min sensor fungerar bra fortfarande.

Ja jag tycker den är för liten.
Har aldrig gjort något som inte anses vara normalt användande, klickar ungefär 10miljoner gånger per år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.