Permalänk
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Köpte mig ett Logitech G710+ på ett erbjudande från Logitech, fick det för 1049kr inkl moms och frakt.

Har du testat tangentbordet? Om i så fall, vad tyckte du?

Jag har själv ingen erfarenhet av tangentbord med mekaniska brytare, men jag gillar G710+ i varje fall, men har ju inget att jämföra med.

Det va när Logitech gick ut och sa att dom skulle börja sälja G710+ som jag fick upp ögonen för mekaniska tangentbord, det var det jag ville ha från början, sen gjorde jag lite research och kom fram till att dom tar alldeles för mycket betalt för ett "hybrid mekaniskt" tangentbord, det kommer alltså inte att ha mekaniska brytare i F knapparna eller i G knapparna... Så jag tog mitt ansvar som konsument och köpte ett Ducky Shine II istället

Du får dock gärna skriva en liten review på det när du har fått det om du känner att du orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Droodle:

Det va när Logitech gick ut och sa att dom skulle börja sälja G710+ som jag fick upp ögonen för mekaniska tangentbord, det var det jag ville ha från början, sen gjorde jag lite research och kom fram till att dom tar alldeles för mycket betalt för ett "hybrid mekaniskt" tangentbord, det kommer alltså inte att ha mekaniska brytare i F knapparna eller i G knapparna... Så jag tog mitt ansvar som konsument och köpte ett Ducky Shine II istället

Du får dock gärna skriva en liten review på det när du har fått det om du känner att du orkar

Jag har använt tangentbordet sedan början på december, så en hel del har jag använt det!

Att det inte har mekaniska F och G knappar stör inte mig, kanske F lite. Ärligt talat så visste jag inte det förrän du skrev det och då testade jag och märkte direkt skillnad på tangenterna. Men jag har ju inte märkt det, så då använder jag ju ej de knapparna ofta!

Lite ovant mot det Microsoft Sidwinder X4 jag hade innan är det ju, men nu tycker jag det fungerar kanon.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Blev ett Quick fire rapid med röda brytare såhär efter julen. Inte mycket att säga mer än att backspace tycker jag är lite dåligt stabiliserad och gnisslar även när jag trycker ner den. Upplever ni andra samma sak?

EDIT: Hittade en tråd där en annan snubbe hade samma problem och löste det med att smörja med 5-56. Tycker det är dåligt att den ska börja gnissla redan efter 1 dags användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Blev ett Quick fire rapid med röda brytare såhär efter julen. Inte mycket att säga mer än att backspace tycker jag är lite dåligt stabiliserad och gnisslar även när jag trycker ner den. Upplever ni andra samma sak?

EDIT: Hittade en tråd där en annan snubbe hade samma problem och löste det med att smörja med 5-56. Tycker det är dåligt att den ska börja gnissla redan efter 1 dags användning.

Min var lite haldvan stabiliserad men den gnisslade dock inte, råkade även bryta av en stabilisator när jag skulle kolla vad som var fel, så nu har jag istället ett halvskevt mellanslag och en rätt skev shift-tangent. Men vafasen finns ju reservdelar på wasdkeyboards.com.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Blev ett Quick fire rapid med röda brytare såhär efter julen. Inte mycket att säga mer än att backspace tycker jag är lite dåligt stabiliserad och gnisslar även när jag trycker ner den. Upplever ni andra samma sak?

EDIT: Hittade en tråd där en annan snubbe hade samma problem och löste det med att smörja med 5-56. Tycker det är dåligt att den ska börja gnissla redan efter 1 dags användning.

Är du säker på att stabilisatorn sitter fast ordentligt? Ta bort den och sätt fast igen och se om det fixar sig.

Annars vet jag att några knappar på mitt Steelseries 6gv2 var lite halvrangliga och sega, men det gick över efter jag "kört in" tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Blev ett Quick fire rapid med röda brytare såhär efter julen. Inte mycket att säga mer än att backspace tycker jag är lite dåligt stabiliserad och gnisslar även när jag trycker ner den. Upplever ni andra samma sak?

EDIT: Hittade en tråd där en annan snubbe hade samma problem och löste det med att smörja med 5-56. Tycker det är dåligt att den ska börja gnissla redan efter 1 dags användning.

Mitt första tangentbord fungerade utmärkt när jag fick det och det var inga problem... tills min vänstra ctrl gav upp. Ersättningsexemplaret jag fick hade en gnisslande backspace under de två första dagarna, sedan tycks det ha bättrat sig och gnisslar numera inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Droodle:

Det va när Logitech gick ut och sa att dom skulle börja sälja G710+ som jag fick upp ögonen för mekaniska tangentbord, det var det jag ville ha från början, sen gjorde jag lite research och kom fram till att dom tar alldeles för mycket betalt för ett "hybrid mekaniskt" tangentbord, det kommer alltså inte att ha mekaniska brytare i F knapparna eller i G knapparna... Så jag tog mitt ansvar som konsument och köpte ett Ducky Shine II istället

Du får dock gärna skriva en liten review på det när du har fått det om du känner att du orkar

F och G knapparna är mekaniska.

De enda knapparna som inte är mekaniska på Logitech G710+ är de som tillhör mediakontrollerna samt val av macroprofil...

Permalänk
Skrivet av thomsen:

F och G knapparna är mekaniska.

De enda knapparna som inte är mekaniska på Logitech G710+ är de som tillhör mediakontrollerna samt val av macroprofil...

Vet inte var ifrån jag fick det att de inte skulle vara mekaniska... :S
Jag var stensäker...

Nåväl, det finns inget rätt om det inte finns fel!

Ber om ursäkt för den missledande informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Droodle:

Vet inte var ifrån jag fick det att de inte skulle vara mekaniska... :S
Jag var stensäker...

Nåväl, det finns inget rätt om det inte finns fel!

Ber om ursäkt för den missledande informationen.

Du blandade kanske ihop det med corsair k60/90

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mr.Droodle:

Vet inte var ifrån jag fick det att de inte skulle vara mekaniska... :S
Jag var stensäker...

Nåväl, det finns inget rätt om det inte finns fel!

Ber om ursäkt för den missledande informationen.

Du fick mig faktiskt att börja leta runt lite på nätet då jag var rätt säker på att det var 100% mekaniskt..
Ge tillbaka 10 minuter av mitt liv!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Du fick mig faktiskt att börja leta runt lite på nätet då jag var rätt säker på att det var 100% mekaniskt..
Ge tillbaka 10 minuter av mitt liv!

^ Unintentionally trolled!

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att slå på detta Noppoo Choc Mini 84 Mechanical Keyboard Cherry MX Blue(http://www.ebay.com/itm/Noppoo-Choc-Mini-84-Mechanical-Keyboa...).

Till er som har köpt tangentbord utomlands:
Hur lång tid brukar man få vänta?
Saknar man åäö?
Vad gick det på för er, frakt, tull osv?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anthons:

Grymt sugen på att slå på detta Noppoo Choc Mini 84 Mechanical Keyboard Cherry MX Blue(http://www.ebay.com/itm/Noppoo-Choc-Mini-84-Mechanical-Keyboa...).

Till er som har köpt tangentbord utomlands:
Hur lång tid brukar man få vänta?
Saknar man åäö?
Vad gick det på för er, frakt, tull osv?

Beror ju på vart utomlands man köper ifrån. Mitt Filco som jag beställde från England tog enbart 2 dagar att nå min dörr, sen när en polare i USA skickade över ett par spel tog det lite drygt en vecka. Du länkar dock till Australien, jag kan tänka mig att det tar lite längre tid därifrån.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Steelseries ska lansera ett nytt mekaniskt tangentbord.

http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-apex-ga...

Vad tycker ni? Kunde själv inte hålla mig för skratt, herregud.

Permalänk
Medlem

Köpte mig själv ett mekaniskt tangentbord i mellandagarna, närmare sagt ett Ducky Shine MX Blue. Supernöjd men nu har dessvärre numpad 5 slutat fungera, inget problem med något annat (samma fel i annan dator). Inte för att jag brukar använda den tangenten ofta, men känns dumt att inte reklamera. Segt!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Steelseries ska lansera ett nytt mekaniskt tangentbord.

http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-apex-ga...

Vad tycker ni? Kunde själv inte hålla mig för skratt, herregud.

Säker på att det e mekaniskt? Stog low profile keys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Säker på att det e mekaniskt? Stog low profile keys.

Hmm, enligt Fragbite.se så ska det vara mekaniskt. Borde väl vara Cherry ML i såna fall, eller så har dom skrivit fel helt enkelt.

http://www.fragbite.se/?newsID=31290

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Hmm, enligt Fragbite.se så ska det vara mekaniskt. Borde väl vara Cherry ML i såna fall, eller så har dom skrivit fel helt enkelt.

http://www.fragbite.se/?newsID=31290

Jag tror att dom har skrivit fel, står inget om mekaniskt på produktsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Jag tror att dom har skrivit fel, står inget om mekaniskt på produktsidan.

Ja så var det, dom ändrade nu. Ber om ursäkt för att ni fick bevittna det horribla tangentbordet

Permalänk
Entusiast

Kan jag använda mina röda WASD keys jag fick till Ducky brädan på ett Filco Majestouch-2 Ninja TKL? Är de standardiserade eller gjorde speciellt för Ducky?

Köpte ett Filco som jag ska ge bort i present och tror hon skulle uppskatta WASD capsen. ^^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Kan jag använda mina röda WASD keys jag fick till Ducky brädan på ett Filco Majestouch-2 Ninja TKL? Är de standardiserade eller gjorde speciellt för Ducky?

Det går utmärkt, WASDs tangenter är Cherry MX-kompatibla. Nästan alla mekaniska tangentbord som säljs i Sverige använder Cherry MX-brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Kan jag använda mina röda WASD keys jag fick till Ducky brädan på ett Filco Majestouch-2 Ninja TKL? Är de standardiserade eller gjorde speciellt för Ducky?

Köpte ett Filco som jag ska ge bort i present och tror hon skulle uppskatta WASD capsen. ^^

Dom passar men duckys tangenter är väl högre tror jag så dom kommer nog sticka upp

Permalänk
Medlem

http://www.gamersedge.co.uk/2013/01/corsair-announce-k95-keyb...

Vad tror ni?
Jag tycker det ser sjukt sexigt ut.
Fullt mekaniskt nu, stilren layout.
F knapparna är perfekta för mig (närmare nummerknapparna)
Dedikerade mediaknappar saknar jag på mitt qpad.
Individuell led

Enda är macroknapparna som är ivägen för min smak men jag gillar verkligen detta.
Dom har lyssnat rätt bra på klagomålen iaf.

Kan nog bli ett köp även om jag som sagt hatar mediaknapparna.

Handlovstödet på corsairs mekaniska påminner så mycket om X4 som jag älskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

http://www.gamersedge.co.uk/2013/01/corsair-announce-k95-keyb...

Vad tror ni?
Jag tycker det ser sjukt sexigt ut.
Fullt mekaniskt nu, stilren layout.
F knapparna är perfekta för mig (närmare nummerknapparna)
Dedikerade mediaknappar saknar jag på mitt qpad.
Individuell led

Enda är macroknapparna som är ivägen för min smak men jag gillar verkligen detta.
Dom har lyssnat rätt bra på klagomålen iaf.

Kan nog bli ett köp även om jag som sagt hatar mediaknapparna.

Handlovstödet på corsairs mekaniska påminner så mycket om X4 som jag älskar.

Mycket snyggare än deras gamla, men jag ser inte riktigt varför man skulle behöva så många extraknappar, man har ju redan över 100 stycken att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

http://www.gamersedge.co.uk/2013/01/corsair-announce-k95-keyb...

Vad tror ni?
Jag tycker det ser sjukt sexigt ut.
Fullt mekaniskt nu, stilren layout.
F knapparna är perfekta för mig (närmare nummerknapparna)
Dedikerade mediaknappar saknar jag på mitt qpad.
Individuell led

Enda är macroknapparna som är ivägen för min smak men jag gillar verkligen detta.
Dom har lyssnat rätt bra på klagomålen iaf.

Kan nog bli ett köp även om jag som sagt hatar mediaknapparna.

Handlovstödet på corsairs mekaniska påminner så mycket om X4 som jag älskar.

Dom där macro-knapparna till vänster förstör alldeles för mycket imo..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av Nivity:

http://www.gamersedge.co.uk/2013/01/corsair-announce-k95-keyb...

Vad tror ni?
Jag tycker det ser sjukt sexigt ut.
Fullt mekaniskt nu, stilren layout.
F knapparna är perfekta för mig (närmare nummerknapparna)
Dedikerade mediaknappar saknar jag på mitt qpad.
Individuell led

Enda är macroknapparna som är ivägen för min smak men jag gillar verkligen detta.
Dom har lyssnat rätt bra på klagomålen iaf.

Kan nog bli ett köp även om jag som sagt hatar mediaknapparna.

Handlovstödet på corsairs mekaniska påminner så mycket om X4 som jag älskar.

Kul hur man kan uppfatta saker så olika, för min del var "handlovsstödet" det sämsta med X4 för det gav ju inget stöd alls Tycker även corsairs dito ser alldeles för liten ut. Kan dock hålla med om att k95 är snyggt, men för egen del kommer jag (med 99% sannolikhet) aldrig gå tillbaka till fullsize igen, är kär i mitt ducky tenkeyless!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Exiphi:

Dom passar men duckys tangenter är väl högre tror jag så dom kommer nog sticka upp

Synd, blir inga Ducky caps på Filcot isåfall.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Kul hur man kan uppfatta saker så olika, för min del var "handlovsstödet" det sämsta med X4 för det gav ju inget stöd alls Tycker även corsairs dito ser alldeles för liten ut. Kan dock hålla med om att k95 är snyggt, men för egen del kommer jag (med 99% sannolikhet) aldrig gå tillbaka till fullsize igen, är kär i mitt ducky tenkeyless!

haha, jo alla tycker om olika
Jag har provat stöd som filcos i läder. Det avskydde jag, vill ha det på keyboardet så att säga.
Köra mekaniska utan kan jag ej då alla mekaniska är sjukt höga i konstruktionen sen höga tangenter på det.

X4 passade mina handleder perfekt, det var sluttande så mina händer kom i en skön vinkel, inte för högt osv.

Och mjo tenkeyless har jag kollat en hel del på, men åter igen problem med stöden till sådana.
Sen har jag grava problem att nå F-knapparna på ex mitt Qpad-mk50/6gv etc. Måste flytta hela handen uppåt för att nå dom.
På X4 nådde jag dom perfekt utan att flytta handen, därför detta såg bra ut.

Om dom ändå kunde göra lowprofile mekaniska lite mer mainstream
Kan ju inte gå tillbaka till 0 feedback X4 efter mekaniskt men saknar knapparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Mycket snyggare än deras gamla, men jag ser inte riktigt varför man skulle behöva så många extraknappar, man har ju redan över 100 stycken att använda.

Exakt det jag stör mig på, liksom VARFÖR sätta ditt en miljard macroknappar corsair, 1 rad räcker gott och väl till dom få som använder dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Dom passar men duckys tangenter är väl högre tror jag så dom kommer nog sticka upp

Är de verkligen det? Jag trodde att både Ducky och Filco använde OEM-profil.