Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreatur:

Slog i tån när jag skulle gå och ta min morgonskit.

Vilken katastrof, har du delat med dig händelsen på Facebook, Twitter och andra sociala medier också?

Själv är jag lite sur... Översvämning på torget vilket leder till att gymmet är stängt. Visst, finns ett annat "gym" men att pröjsa över en hundring för att träna en gång på ett gym med så dålig utrustning tänker jag fanimig inte göra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Har du delat med dig händelsen på Facebook, Twitter och andra sociala medier också?

Inte en jävel ska gå ovetandes om min fotsmärta.

Permalänk
Medlem

snart jobbat en vecka på nya jobbet, känns gött!
och snart helg.. WOOOOP!!!
få börja plocka ner växellådan på Cutlass:n.. WOOOP!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Varit och tittat på två lägenheter under två dagar. Den som jag såg på idag var utesluten redan efter 2 min i lägenheten. Samma jävla fula plastmatta i samtliga utrymmen (såg ut som polerad betong) och nya köksluckor som inte matchade resten av inredningen.

Personen som valde mattor, vävtapet och de köksluckorna borde åtalas för sin dåliga smak....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varit och tittat på två lägenheter under två dagar. Den som jag såg på idag var utesluten redan efter 2 min i lägenheten. Samma jävla fula plastmatta i samtliga utrymmen (såg ut som polerad betong) och nya köksluckor som inte matchade resten av inredningen.

Personen som valde mattor, vävtapet och de köksluckorna borde åtalas för sin dåliga smak....

Pruta och renovera:) pergo original exellence är att rekommendera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga!

Vad bör man ha för värde på paketet när man köper en mobil för drygt 4000 utanför EU?
Vad är billigast/smartast ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Pruta och renovera:) pergo original exellence är att rekommendera

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är bara att allt detta har de lagt in de sista veckorna.... Tror inte hyresvärden tänker byta ut något mera på många år nu. Som tur är var första lägenheten riktigt mysig med snygga tapeter, plastgolv som ifs såg ut som parkettgolv och köksluckor med lite klassisk stil.

Permalänk

i ett tidigare inlägg så skrev jag om att det finns en sur puppa på mitt jobb som sprider negativ energi omkring sig i form utav skit snack och annat, hon får glädje utav det och jag skrev också att jag försöker hålla mig borta från henne och fortsätta vara glad och uppåt så som jag är, men det går fan inte.
jag börjar att störa mig mer och mer på människan, inte bara för att hon får sin energi genom negativ energi och sprider den hej vilt runt omkring sig, utan även att hon verkar ha nått emot mig, men eftersom mitt samvete är rent och jag vet att jag inte har gjort henne något, så stör jag mig på det också.
ju gladare jag är, desto mer glatt jag hejjar på henne och desto mer jag går och nynar/visslar och sjunger(lågt såklart) desto mer verkar hon ha nått emot mig.
det är precis som att det är nått som hon stör sig på hos mig, men inte har ryggrad att säga till om vilket leder till att hon knyter näven i fickan, stör sig ännu mer när hennes "mentala tanke överföring" inte funkar och märker att jag inte bryr mig om hennes bitterhet och stör sig då ännu mer.
hon har även lyckats att få mig sig en annan rugg uggla, en till synes trevlig och glad kärring men som bakom ridån hånar och är likadan hon med och även hon verkar ha nått emot mig utav någon konstig anledning.
man blir rädd då man ser dem då tanken ibland dyker upp "blir man verkligen så där sur och bitter då man blir äldre".

vore ju förjävla tråkigt om detta sprider sig med tiden man är där, alltså att allt mer folk faller för bitterheten och får nått emot mig.
trivs ju för övrigt jävligt bra där, tycker om det jag gör och tycker om allt folk(ja, även de som nu har nått emot mig), så det vore ju synd om jag blir tvungen att gå från jobbet pga detta.
vet ju att det ser mörkt ut på arbetsmarknaden där ute, men hellre att jag tar mina chanser där än att vara på ett ställe där jag inte är välkommen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

i ett tidigare inlägg så skrev jag om att det finns en sur puppa på mitt jobb som sprider negativ energi omkring sig i form utav skit snack och annat, hon får glädje utav det och jag skrev också att jag försöker hålla mig borta från henne och fortsätta vara glad och uppåt så som jag är, men det går fan inte.
jag börjar att störa mig mer och mer på människan, inte bara för att hon får sin energi genom negativ energi och sprider den hej vilt runt omkring sig, utan även att hon verkar ha nått emot mig, men eftersom mitt samvete är rent och jag vet att jag inte har gjort henne något, så stör jag mig på det också.
ju gladare jag är, desto mer glatt jag hejjar på henne och desto mer jag går och nynar/visslar och sjunger(lågt såklart) desto mer verkar hon ha nått emot mig.
det är precis som att det är nått som hon stör sig på hos mig, men inte har ryggrad att säga till om vilket leder till att hon knyter näven i fickan, stör sig ännu mer när hennes "mentala tanke överföring" inte funkar och märker att jag inte bryr mig om hennes bitterhet och stör sig då ännu mer.
hon har även lyckats att få mig sig en annan rugg uggla, en till synes trevlig och glad kärring men som bakom ridån hånar och är likadan hon med och även hon verkar ha nått emot mig utav någon konstig anledning.
man blir rädd då man ser dem då tanken ibland dyker upp "blir man verkligen så där sur och bitter då man blir äldre".

vore ju förjävla tråkigt om detta sprider sig med tiden man är där, alltså att allt mer folk faller för bitterheten och får nått emot mig.
trivs ju för övrigt jävligt bra där, tycker om det jag gör och tycker om allt folk(ja, även de som nu har nått emot mig), så det vore ju synd om jag blir tvungen att gå från jobbet pga detta.
vet ju att det ser mörkt ut på arbetsmarknaden där ute, men hellre att jag tar mina chanser där än att vara på ett ställe där jag inte är välkommen.

Äh, fortsätt vara glad själv och sprid glädje så mycket du kan och hoppas att dom till slut ändrar sig. Fall inte för "grupptrycket" bara och bli en av dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

i ett tidigare inlägg [...] välkommen.

Ställ henne mot väggen helt enkelt nästa gång det blir ett konstigt möte. Fråga henne om det är något problem, om hon säger nej så svara att du fått det intrycket och helt enkelt ville rensa luften. Det kanske inte är något egentligen, men om det ligger och gror kan det bli ett riktigt problem. Det är i alla fall vad jag hade gjort.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

i ett tidigare inlägg så skrev jag om att det finns en sur puppa på mitt jobb som sprider negativ energi omkring sig i form utav skit snack och annat, hon får glädje utav det och jag skrev också att jag försöker hålla mig borta från henne och fortsätta vara glad och uppåt så som jag är, men det går fan inte.
jag börjar att störa mig mer och mer på människan, inte bara för att hon får sin energi genom negativ energi och sprider den hej vilt runt omkring sig, utan även att hon verkar ha nått emot mig, men eftersom mitt samvete är rent och jag vet att jag inte har gjort henne något, så stör jag mig på det också.
ju gladare jag är, desto mer glatt jag hejjar på henne och desto mer jag går och nynar/visslar och sjunger(lågt såklart) desto mer verkar hon ha nått emot mig.
det är precis som att det är nått som hon stör sig på hos mig, men inte har ryggrad att säga till om vilket leder till att hon knyter näven i fickan, stör sig ännu mer när hennes "mentala tanke överföring" inte funkar och märker att jag inte bryr mig om hennes bitterhet och stör sig då ännu mer.
hon har även lyckats att få mig sig en annan rugg uggla, en till synes trevlig och glad kärring men som bakom ridån hånar och är likadan hon med och även hon verkar ha nått emot mig utav någon konstig anledning.
man blir rädd då man ser dem då tanken ibland dyker upp "blir man verkligen så där sur och bitter då man blir äldre".

vore ju förjävla tråkigt om detta sprider sig med tiden man är där, alltså att allt mer folk faller för bitterheten och får nått emot mig.
trivs ju för övrigt jävligt bra där, tycker om det jag gör och tycker om allt folk(ja, även de som nu har nått emot mig), så det vore ju synd om jag blir tvungen att gå från jobbet pga detta.
vet ju att det ser mörkt ut på arbetsmarknaden där ute, men hellre att jag tar mina chanser där än att vara på ett ställe där jag inte är välkommen.

Håller med föregående talare om att försöka forstsätta vara positiv. Men däremot om det blir för illa och du börjar vantrivas på jobbet tycker jag du gör rätt i att försöka få nåt annat. Vantrivas på jobbet vet jag allt för mycket om och det går inte ut över jobbet bara utan man mår ju piss även på fritiden över jobbet, och då är det fasen bättre att gå arbetslös i värsta fall.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Äh, fortsätt vara glad själv och sprid glädje så mycket du kan och hoppas att dom till slut ändrar sig. Fall inte för "grupptrycket" bara och bli en av dom.

jag försöker så gott som det går, men ibland då hon jobbar så blir det lite väl för mycket.nej för fan, aldrig att jag blir som dem, går helt emot den som jag är, glad, positiv och uppåt.
som tur är så finns det ju folk där som är som jag, glada och uppåt, men tyvärr så har ju dessa människor jobbat längre med sur puppan och har kommit bättre överens med henne och det är väl det jag fruktar, alltså att det är den vägen som skitsnacket blir farligt, för mister jag dem, de som jag nu skämtar och har allmänt trevligt med, så kommer jag att börja vantrivas.

Skrivet av akka:

Ställ henne mot väggen helt enkelt nästa gång det blir ett konstigt möte. Fråga henne om det är något problem, om hon säger nej så svara att du fått det intrycket och helt enkelt ville rensa luften. Det kanske inte är något egentligen, men om det ligger och gror kan det bli ett riktigt problem. Det är i alla fall vad jag hade gjort.

för att göra en lång historia kort, jag har blivit upp lärd hur kassan funkar, jag har i mina uppgifter på jobbet att hoppa in då det behövs, men då jag gör något annat, tex plockar upp varor, så ligger fokus till 110% på det och jag blockar helt bort allt annat runt om mig, jag TROR att problemet ligger här, alltså att jag ej "ser" då jag bör rycka in i kassan, då kund kön blir för lång.
detta har jag sagt till min chef, berättat hur jag funkar och har även sagt att om de som nu sitter i kassan vill ha min hjälp, så krävs det att de ropar på mig, säger att jag ska öppna en till kassa, drar mig ur det där fokuset och gör mig uppmärksamad, men det gör hon ej, jag TROR att det är det som stör henne.
jag har sagt till chefen att han ska informera alla på jobbet om detta, få de att förstå hur jag funkar och vad som krävs, vilket han har gjort, men uppenbarligen så pratade han inför döva öron.

Skrivet av azmodan:

Håller med föregående talare om att försöka forstsätta vara positiv. Men däremot om det blir för illa och du börjar vantrivas på jobbet tycker jag du gör rätt i att försöka få nåt annat. Vantrivas på jobbet vet jag allt för mycket om och det går inte ut över jobbet bara utan man mår ju piss även på fritiden över jobbet, och då är det fasen bättre att gå arbetslös i värsta fall.

jo tack, det har jag också en del erfarenhet av tyvärr.
så som jag ser det så är pengar inte allt, min personliga hälsa psykiskt är viktigare och om det nu går så långt så att jag börjar att vantrivas, så tar jag nog mina chanser därute.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Boxning i helgen, det gör en alltid glad! :). Ända dåliga är att jag är den enda anmäld i min viktklass hitills

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

3e kalkyl-tentan jag bommat med 1p från godkänd, sä jävla sur... Förhoppningsvis är det något som går att fixxa

Blir kanske att tröstköpa en Fender Excelsior
Mumma.

Permalänk
Medlem

Fick två poäng på affärsekonomi tentan passar fint nu när examen ligger runt hörnet

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

3e kalkyl-tentan jag bommat med 1p från godkänd, sä jävla sur... Förhoppningsvis är det något som går att fixxa

Blir kanske att tröstköpa en Fender Excelsior
Mumma.
http://www.dawsons.co.uk/blog/wp-content/uploads/2012/01/Fend...

Åh! Såg en sådan på 4Sound i Malmö! Så grymt cool så det inte är sant! Blir nog ett bra tröstköp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Sade upp mig idag från ett riktigt bra jobb idag där jag varit i två år. Det var lite blandade känslor då det har varit en mycket givande tid med en generös och förstående arbetsgivare. Men ser man till vad som kommer följa av uppsägningen så väger det ändå över ganska stort.

Kommer flytta tillbaks till hemstaden som jag inte bott i på fem år (Västerås), kommer närmare familj, släkt, vänner och flickvännen. Det nya jobbet är mer välbetalt och erbjuder intressanta arbetsuppgifter. Jag kommer få ca 20h mer till fritid, som tidigare har gått till resor (till/från jobb och restid för att träffa flickvännen).

Den nya tjänsten går under titeln systemingenjör inom kärnkraftsautomation. För några år sedan skulle jag nog bli förvånad att det var sånt man skulle hålla på med. Tjänsten jag lämnar är automationsingenjör på ett teknikkonsultföretag. Känslan är lätt skräckblandad förtjusning och stora förväntningar på vad som komma skall. Det här blir nog fan kalasbra.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nightcrawl:

Sade upp mig idag från ett riktigt bra jobb idag där jag varit i två år. Det var lite blandade känslor då det har varit en mycket givande tid med en generös och förstående arbetsgivare. Men ser man till vad som kommer följa av uppsägningen så väger det ändå över ganska stort.

Kommer flytta tillbaks till hemstaden som jag inte bott i på fem år (Västerås), kommer närmare familj, släkt, vänner och flickvännen. Det nya jobbet är mer välbetalt och erbjuder intressanta arbetsuppgifter. Jag kommer få ca 20h mer till fritid, som tidigare har gått till resor (till/från jobb och restid för att träffa flickvännen).

Den nya tjänsten går under titeln systemingenjör inom kärnkraftsautomation. För några år sedan skulle jag nog bli förvånad att det var sånt man skulle hålla på med. Tjänsten jag lämnar är automationsingenjör på ett teknikkonsultföretag. Känslan är lätt skräckblandad förtjusning och stora förväntningar på vad som komma skall. Det här blir nog fan kalasbra.

Kan tamefan inte bli bättre. Lycka till karln!

Kärnkraftsautomation låter f.ö intressant.

Permalänk
Medlem

[gnälla]
Sitter här lätt uppgiven och försöker komma på 10 företag att söka jobb på, kommit upp i sju. Bestämde mig för att söka 10 och därför printat ut 10 Cv'n.
Men har sökt i så jävla många år nu känns det som och allt det resulterat i är två vid behovs jobb som jag fortfarande är kvar på dock.
Känns så jäkla tröstlöst att söka när så många ställen inte ens bemödar sig med att skicka ett "nej".

Inte lätt när det är svårt, och ingen riktigt utbildning har man med sig i bagaget heller så.
[/gnälla]

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan tamefan inte bli bättre. Lycka till karln!

Kärnkraftsautomation låter f.ö intressant.

Tackar :).

Jag förmodar att det egentligen inte skiljer sig allt för mycket från någon annan process/kraftverks-industri. Skillnaden är nog som mest påtaglig när det kommer till byråkrati och administration. Av förståeliga skäl ska allt arbete dokumenteras korrekt ända ut i fingerspetsarna, och med spårbarhet utifall något går åt skogen. Kan vara en extra belastning, men förhoppningsvis får man lära sig att utföra jobbet ordentligt från A-Ö från början till slut, något som bör vara nog så lärorikt och användbart, då man annars i många fall gör först, tänker sen. Hårdvaran ska till stor del vara densamma som övriga industrier så vitt jag vet. Får se om min uppfattning stämmer när jag börjat komma igång, vilket blir först om en månad.

Industriautomation generellt är ett mycket intressant, och otroligt brett arbete. Man kan jobba väldigt mycket praktiskt ute i verkligheten, eller sitta inne på ett kontor och ta fram installationsunderlag mm. Tycker man om att resa så finns det så klart en hel del jobb inom underhåll också. "Automation" har också en bred och olika betydelser. Ibland förväntas man kunna elkonstruktion med allt vad ställverk, transformatorer och motorer innebär. Ibland ska man kunna hantera instrumentkonstruktion (Olika givare, t.ex. temp/tryck/flöde) där allt vad olika manuella och reglerventiler ingår. För andra innebär det att man bara ska programmera. Det finns alltså stora möjligheter att hitta något som passar ens egna tycke och smak.

Som systemingenjör kommer det troligtvis bli mer programmering, vilket jag ser fram emot. Jag har hittills mest blivit upplärd inom el- och instrument, så med programmering får jag den sista pusselbiten för att på riktigt börja få insikt i vad jag egentligen pysslar med ;).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Är förtillfället mest förbannad över hur inkompetenta Epoq verkar vara. Så skall ni renovera kök och inte till en allt för dyr peng, välj annat köksföretag.

Ett axplock av vad jag har drabbats av..
- Mina två bänkskivor är för KORTA! Den ena är 155mm (15,5cm) och den anra 27mm (2,7cm)
- Infällt ventilationsgaller saknas
- Diskhovssilar saknas, så jag kan ej koppla på vattnet ännu.
- Några passbitar är det fel bredd på. På ritningen ska mellanrummet vara 70mm, men passbiten är 60mm.

osv..

>=(

Permalänk
Medlem

Idag så jobbade jag till 16:00 (jobbar mellan 07:00 til 16:00. Då var man en firmavänlig jävel som ställer upp för företaget och bidrar till sämre tider framöver enligt gubbgänget.

Frukost mellan 09:00 till 09:30 och lunch mellan 12:00 till 12:30. Kommer man in en minut försent så har man ställt upp för företaget. Och behöver man senarelägga frukost eller lunch så ställer man upp för företaget. Och så är man firmavänlig för att man inte begär ersättning eftersom rasten inte hölls på ordinarie tid. Men åt andra hållet gör det inget då man alltid ska sitta över några minuter. Och reser man sig upp i tid och går ut så ställer man upp för företaget.

En gång så var vi inbjudna till en obligatorisk träff med föreställning och mat efteråt. Det skulle börja kl 14:00 och vara över runt 16:00.
Föreställningen blev lite försenad (typ en kvart). Men när klockan slog prick 16:00 så reste sig gubbgänget upp ur publiken och utbrast: Nä nu är det kväll. Och så gick de hem. Några av gubbgänget satt kvar den sista kvarten tills föreställningen var över. Men så skriver de fan övertid för den sista kvarten.

Ja ni fattar.... Jag pallar snart inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Idag så jobbade jag till 16:00 (jobbar mellan 07:00 til 16:00. Då var man en firmavänlig jävel som ställer upp för företaget och bidrar till sämre tider framöver enligt gubbgänget.

Frukost mellan 09:00 till 09:30 och lunch mellan 12:00 till 12:30. Kommer man in en minut försent så har man ställt upp för företaget. Och behöver man senarelägga frukost eller lunch så ställer man upp för företaget. Och så är man firmavänlig för att man inte begär ersättning eftersom rasten inte hölls på ordinarie tid. Men åt andra hållet gör det inget då man alltid ska sitta över några minuter. Och reser man sig upp i tid och går ut så ställer man upp för företaget.

En gång så var vi inbjudna till en obligatorisk träff med föreställning och mat efteråt. Det skulle börja kl 14:00 och vara över runt 16:00.
Föreställningen blev lite försenad (typ en kvart). Men när klockan slog prick 16:00 så reste sig gubbgänget upp ur publiken och utbrast: Nä nu är det kväll. Och så gick de hem. Några av gubbgänget satt kvar den sista kvarten tills föreställningen var över. Men så skriver de fan övertid för den sista kvarten.

Ja ni fattar.... Jag pallar snart inte mer.

Känner igen det där beteendet från tidigare arbetsplatser. Gemensamt för dom är att det är mycket missnöje och dålig sammanhållning på företaget. Kan verkligen ta bort glädjen med att gå till jobbet. Blir liksom lite ansträngt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

‎"Hobbit - en oväntad resa", biljettpris: 140 kr. Är inte det i saftigaste laget ?
Visserligen så visas filmen i 3D, men ändå.

Eller är det bara jag som är snål ? :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Känner igen det där beteendet från tidigare arbetsplatser. Gemensamt för dom är att det är mycket missnöje och dålig sammanhållning på företaget. Kan verkligen ta bort glädjen med att gå till jobbet. Blir liksom lite ansträngt.

Det är ett helt otroligt beteende.
Hade en konversation för några dagar sedan som gick till så här:

Gubbe: Vad gör du?
Jag: Jag markerar på ritningen med märkpenna då besiktningsmannen kräver att få se en egenkontroll.
Gubbe: Har du ersättning för det?
Jag: Nä, eftersom alla skall utföra egenkontroll enligt avtal oavsett.
Gubbe: Var står det?
Jag: I montörspärmen vi fick ut.
Gubbe: Allt som inte är viktig information från firman åker i sopnedkastet.
Jag: Hur vet du att du har gjort rätt och inte glömt något då om du inte kontrollerar?
Gubbe: Det är inte mitt ansvar.

Alltså man baxnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

‎"Hobbit - en oväntad resa", biljettpris: 140 kr. Är inte det i saftigaste laget ?
Visserligen så visas filmen i 3D, men ändå.

Eller är det bara jag som är snål ? :/

3D-filmerna brukar väl kosta runt så mycket? Den är ju också 3 timmar lång.
Själv tycker jag att det har värt det.

Skrivet av Fr1dd:

Det är ett helt otroligt beteende.
Hade en konversation för några dagar sedan som gick till så här:

Gubbe: Vad gör du?
Jag: Jag markerar på ritningen med märkpenna då besiktningsmannen kräver att få se en egenkontroll.
Gubbe: Har du ersättning för det?
Jag: Nä, eftersom alla skall utföra egenkontroll enligt avtal oavsett.
Gubbe: Var står det?
Jag: I montörspärmen vi fick ut.
Gubbe: Allt som inte är viktig information från firman åker i sopnedkastet.
Jag: Hur vet du att du har gjort rätt och inte glömt något då om du inte kontrollerar?
Gubbe: Det är inte mitt ansvar.

Alltså man baxnar.

Låter ju sjukt, har ni någon provisionsbaserad eller ackordlön? Annars kan man ju tycka att sådant är en del av arbetsuppgifterna. Att arbetet skulle ta längre tid påverkar ju inte dig, det påverkar företaget då ni inte bara fokuserar på själva arbetsutförandet. Att upptäcka fel i tid innan det levererats lönar sig dock ganska snart, om inte annat i good will. Kanske dock är annorlunda om det tillkommer arbetsuppgifter och företaget förväntar sig att ni får större arbetsbörda på samma antal timmar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

3D-filmerna brukar väl kosta runt så mycket? Den är ju också 3 timmar lång.

Jo, visserligen. Men ändå kan jag väl tycka att 140 spänn känns lite som att vara i överkant vad man vill betala för en biobiljett. Sen får den vara tre timmar lång i 3D om det vill så. Men det är nog bara min snålhet som speglar av sig och gör sig påmind till och från.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jo, visserligen. Men ändå kan jag väl tycka att 140 spänn känns lite som att vara i överkant vad man vill betala för en biobiljett. Sen får den vara tre timmar lång i 3D om det vill så. Men det är nog bara min snålhet som speglar av sig och gör sig påmind till och från.

Går man sällan på 3D filmer så är det värt, men säg att man går man ofta, så blir det rätt mycket pengar i slutändan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fredag, -9 grader som känns som -20. Idag har jag längtat efter vindstilla solvarma sommardagar, att glida fram på cykeln och känna doften av varm asfalt när man tar sig fram på vacka lugna landsvägar. Brukar sällan bry mig om att klaga på vädret (inte så mycket man kan göra åt, och man klarar sig bra om man klär sig rätt), men idag fick jag en stor längtan. Så nu har man suttit och planerat lite dagsrutter inför sommaren iallafall. Alla tankar på sommar har fått mig att känna ett sug i magen efter en skvätt god ljus lager. Ja, det får nog bli öl och ta sig till de varma sandvidderna i Planetside 2 ikväll.

Trevlig helg!

Skrivet av Liv&helvete:

Jo, visserligen. Men ändå kan jag väl tycka att 140 spänn känns lite som att vara i överkant vad man vill betala för en biobiljett. Sen får den vara tre timmar lång i 3D om det vill så. Men det är nog bara min snålhet som speglar av sig och gör sig påmind till och från.

Skrivet av Toivo83:

Går man sällan på 3D filmer så är det värt, men säg att man går man ofta, så blir det rätt mycket pengar i slutändan.

Nu vet jag inte hur det är med alla storfilmer, då det finns någon notering om att det inte gäller på alla filmer. Men jag kan rekommendera rabattkortet som ger 50% rabatt under måndag-torsdag. Det kostar 60kr att köpa och gäller för fyra filmer. Det återbetalar sig snabbt. Vid flera tillfällen har jag haft en hel salong för mig själv till priset av ~60kr. Slår lätt vilken hemmabio som helst :).

edit: Ska nämna också att Hobbit var första filmen där jag tyckte att de utnyttjade 3D-effekterna på bästa sätt. I princip i varje scen och väldigt sparsamma med "3D-specifikt ögongodis" (saker som flyger ut genom bilden t.ex.). I tidigare filmer jag sett så har det känts som att 3D förstör mer än vad det ger. Skönt att se att det blir bättre och bättre.

(lade till lite topic-relaterat i början av meddelandet)
Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Fredag, -9 grader som känns som -20. Idag har jag längtat efter vindstilla solvarma sommardagar, att glida fram på cykeln och känna doften av varm asfalt när man tar sig fram på vacka lugna landsvägar. Brukar sällan bry mig om att klaga på vädret (inte så mycket man kan göra åt, och man klarar sig bra om man klär sig rätt), men idag fick jag en stor längtan.

Även jag fick denna känslan i morse... Fast då när jag satt på cykeln på väg till skolan i -26 grader. Visst, bekvämt med vinter i och med att det inte är en massa insekter och annat skit i luften men ibland blir det lite väl kallt och man vill bara ha värme.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare