Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

yes, du har fel, radeon pro är som V-sync fast lite bättre med olika inställningar

v-sync ger ju dock en prestandaförlust...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

v-sync ger ju dock en prestandaförlust...

nej, den gör så att fpsen låser sig till vad skärmen har, t.ex 60.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av norowner:

nej, den gör så att fpsen låser sig till vad skärmen har, t.ex 60.

Den ger enorm input lagg och massa prestanda förlust om du inte kan hålla 60 fps hela tiden, för om du går ner till 59 fps så kommer den hoppa ner till första steget 30 fps och du kommer lagga.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

efter som att jag har 2st gtx460 så väljer jag nog ett gtx 660ti eller 670 och tar bort en av mina 460 och säljer det för någon hundring ,pga så sätter jag en sli bygga mellan dom

mest sugen på [ Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC]

eller detta kortet är fett

Skrivet av norowner:

nej, den gör så att fpsen låser sig till vad skärmen har, t.ex 60.

plus att den fixar screen tearing

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

nej, den gör så att fpsen låser sig till vad skärmen har, t.ex 60.

du och tumnus gör bort er så otroligt att det kliar i ögonen att läsa era skrattretande "amd-är-bäst-trots-ostabila-drivisar-microstuttering-radeonproconfigs" och allt annat är oväsentligt. var någorlunda objektiv eller ge fan i denna delen av forumet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Fast microstuttering är väl bara ett problem om man kör Crossfire. Tänker TS köra två 7950-kort i Crossfire konfiguration?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Fast microstuttering är väl bara ett problem om man kör Crossfire. Tänker TS köra två 7950-kort i Crossfire konfiguration?

ojämna frametimes problemet kvarstår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv

Gröna mytomaner. Inga klagomål dök upp angående singelkort innan ett extremt test i skyrim gjordes. Dom testade ett 7950 med "BETA" drivrutiner och en massa mods vilket var svårt att ta seriöst. Det är mest gröna fanboys som spottar ut att microsuttering är ett problem för amd när det kommer till singelkort.

TS bör köpa från det röda laget ifall han ska köra singelkort, då det är mer prisvärt för de flesta spelen. Annars rekommenderar jag starkt det gröna laget vid användning av flera bild kort i samma burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

efter som att jag har 2st gtx460 så väljer jag nog ett gtx 660ti eller 670 och tar bort en av mina 460 och säljer det för någon hundring ,pga så sätter jag en sli bygga mellan dom

mest sugen på [ Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC]

eller detta kortet är fett

plus att den fixar screen tearing

Jag kan missuppfattat dig nu..
men du kan inte köra SLI med ett 660ti och ett 460. du måste ha två st likadana kort.
om du har gtx 460 med 1gb vram så kanske du kan få sålt dem för upp emot 400-500kr styck (om de är i bra skick)

Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Gröna mytomaner. Inga klagomål på singelkort kom innan ett extremt test i skyrim gjordes på ett 7950 med "BETA" drivrutiner och massa mods. Det är mest gröna fanboys som spottar ut att microsuttering är ett problem för amd när det kommer till singelkort.

TS bör köpa från det röda laget ifall han ska köra singelkort, då det är mer prisvärt för de flesta spelen. Annars rekommenderar jag starkt det gröna laget vid användning av flera bild kort i samma burk.

Röda / gröna laget? Dags att växa upp? Ts köper det han föredrar, inte pga dina personliga preferenser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle:

Jag kan missuppfattat dig nu..
men du kan inte köra SLI med ett 660ti och ett 460. du måste ha två st likadana kort.
om du har gtx 460 med 1gb vram så kanske du kan få sålt dem för upp emot 400-500kr styck (om de är i bra skick)

Mvh.

a precis , men har ingen aning om man kan köra dom i olika faktiskt..

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

GTX 670 är ca 10% snabbare än HD 7950. Jag menar 670 är dyrare och måste ju prestera bättre.

bara för att något är dyrare måste det inte vara bättre.... jämför en vanlig laptop mot en apple laptop, inte är apple datorn bättre för att den är dyrare?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

bara för att något är dyrare måste det inte vara bättre.... jämför en vanlig laptop mot en apple laptop, inte är apple datorn bättre för att den är dyrare?

Macbooks är överlägsna i dagens notebook marknad så jo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

a precis , men har ingen aning om man kan köra dom i olika faktiskt..

du måste ha två 660ti eller två 670 osv.. om du önskar så kan man ju alltid ha kvar ett 460 och köra som ett physX kort. det är dock inte så många spel som stöder physX. men det är onödigt och fräckt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Macbooks är överlägsna i dagens notebook marknad så jo.

Haha, lol. Att jämföra med apple va ju dock inte föregående persons smartaste drag.

För övrigt är denna tråden bara en enda stor sörja av fanboys.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Haha, lol. Att jämföra med apple va ju dock inte föregående persons smartaste drag.

För övrigt är denna tråden bara en enda stor sörja av fanboys.

instämmer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Macbooks är överlägsna i dagens notebook marknad så jo.

Skickades från m.sweclockers.com

tänkte mest på pris / prestanda skilldnaden... har jag missat nåt eller har en apple för samma pris som en windows laptop bättre hårdvara? hade för mig apple var mycket dyrare

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Laggzor:

tänkte mest på pris / prestanda skilldnaden... har jag missat nåt eller har en apple för samma pris som en windows laptop bättre hårdvara? hade för mig apple var mycket dyrare

Helt sant du kan få en windows laptop för mycket mindre pris för mer prestanda och mindre pris.

nu snackar vi prestanda inte retina skärm eller annat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

vad är det man ska kolla efter när man ska köpa grafikkort ??

detta är ett exempel från gtx660

INET.se

Frekvens - 915mhz
Streamprocessorer / pipes - 1344 st
Minne (GB) - 2 GB
Frekvens (st tydligen..) - 6008 mhz
[Kortet] 2890kr

Komplett.se står allt annorlunda

Kärnklocka 915 MHz
Snabbklocka 980 MHz
CUDA-kärnor 1344
Minne 2GB
[Kortet] 2795kr

tar vi ett billigare kort för en 1200kr

Frekvens 1137 MHz
Streamprocessorer / pipes 384 st
Frekvens 5000 MHz

vad är det som gör att detta kortet är så jätte mycket sämre ?? menar om man har dom i sli :S

vad ska man kolla efter ??

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av davitto:

du och tumnus gör bort er så otroligt att det kliar i ögonen att läsa era skrattretande "amd-är-bäst-trots-ostabila-drivisar-microstuttering-radeonproconfigs" och allt annat är oväsentligt. var någorlunda objektiv eller ge fan i denna delen av forumet

Skickades från m.sweclockers.com

Nog för att du är rätt så objektiv, men att påstå att AMDs drivrutiner är dåliga är fel. Det är en bråkdel av användarna som har problem.
Sedan tycker jag inte att Tumnus och Norowner gör bort sig, då de faktiskt uttrycker sig ur egen åsikt, och har de inte haft problem så har de ju inget att klaga på.

Radeon Pro otroligt många problem som kan råka uppstå med AMD-korten. Men som sagt behöver alla inte använda det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Finns egentligen ingen anledning att köpa Nvidia när deras kort är så galet prissatta. 660Ti motsvarar inte ens nästan ett 7950 Boost.

Denna generation vinner AMD/ATi helt klart över de gröna. Kör på ett 7950 så kommer du bli kalasnöjd

Skulle aldrig i hela mitt liv rört 7970 CF, men som singelkort är det säkert bättre

7970 lider av såå många problem ett år efter lansering och AMD lovar att fixa detta i varje drivrutinsversion men det blir bara värre..

så om man vill betala för något som kanske fungerar felfritt kan man köra på 7970 med lite tweakande som radeonpro osv..

eller så köper man ett GTX 660 ti/670/680 som fungerar perfekt out of the box, bara att sätta i kortet/korten och tanka senaste drivrutinsversionen och köra igång.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

vad är det man ska kolla efter när man ska köpa grafikkort ??

detta är ett exempel från gtx660

INET.se

Frekvens - 915mhz
Streamprocessorer / pipes - 1344 st
Minne (GB) - 2 GB
Frekvens (st tydligen..) - 6008 mhz
[Kortet] 2890kr

Komplett.se står allt annorlunda

Kärnklocka 915 MHz
Snabbklocka 980 MHz
CUDA-kärnor 1344
Minne 2GB
[Kortet] 2795kr

tar vi ett billigare kort för en 1200kr

Frekvens 1137 MHz
Streamprocessorer / pipes 384 st
Frekvens 5000 MHz

vad är det som gör att detta kortet är så jätte mycket sämre ?? menar om man har dom i sli :S

vad ska man kolla efter ??

streamprocessorer / cuda cores

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oliver91:

Skulle aldrig i hela mitt liv rört ett 7970 CF, men som singlekort är det säkert bättre

7970 lider av såå många problem ett år efter lansering och AMD lovar att fixa detta i varje drivrutinsversion men det blir bara värre..

så om man vill betala för något som kanske fungerar felfritt kan man köra på 7970 med lite tweakande som radeonpro osv..

eller så köper man ett GTX 660 ti/670/680 som fungerar perfekt out of the box, bara att sätta i kortet/korten och tanka senaste drivrutinsversionen och köra igång.

Stämmer och AMD drivrutiner för mer en 1 kort är helt barockt emot 600 serien av 680 i SLI mot CF.

SLI > CF atm.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

bara för att något är dyrare måste det inte vara bättre.... jämför en vanlig laptop mot en apple laptop, inte är apple datorn bättre för att den är dyrare?

Din jämförelse var helt fuck off. Var kommer laptops/Apple in i bilden? Att jämföra Apple är som att jämföra en Lamborghini mot en vanlig bil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Nog för att du är rätt så objektiv, men att påstå att AMDs drivrutiner är dåliga är fel. Det är en bråkdel av användarna som har problem.
Sedan tycker jag inte att Tumnus och Norowner gör bort sig, då de faktiskt uttrycker sig ur egen åsikt, och har de inte haft problem så har de ju inget att klaga på.

Radeon Pro otroligt många problem som kan råka uppstå med AMD-korten. Men som sagt behöver alla inte använda det.

Fel? Det är nog det enda som jag kan rakt peka ut på att AMD har misslyckat med, vida känt att deras drivrutiner är helt värdelösa.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Fel? Det är nog det enda som jag kan rakt peka ut på att AMD har misslyckat med, vida känt att deras drivrutiner är helt värdelösa.

asså det jag inte förstår på er som säger AMDS drivrutiner funkar itne bla bla bla bla, för fan väx upp, känner ca 20 pers med amd kort och det funkar utmärkt för dem, är drivrutinerna ff kassa eller :S? ni NIVIDA fans kräker upp massa lögner... kolla på delen i forumet här på sweclockers där den heter Geforce, ser problem 24/7 medans Radeon en gång per vecka :S

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att man INTE behöver mecka med Nvidia i och med deras SLI configs? Nää då.. PhysX har Nvidia som talar för dem men att betala 1000 kr extra för att få Cuda och PhysX är inte dirket någon höjdare. Tänk dig.. vid köp av CF så sparar du nästan 2000 kr. Och allt du behöver göra är att gå in i Radeon pro och ändrar små saker. Alltså får du mer prestanda för 2000 kr mindre.. och allt du behöver göra är att göra en liknande procedur som du gör med tex. GTX 680 i SLI.

MS som inte existerar vid användning av Radeon Pro. Sedan är det HD7000 serien i sig som kan leda till problem med drivrutiner.. Inte drivrutinerna i sig. Kör de nyaste med mitt HD6950 och de är så stabila som de kan bli. Snarare så att vissa är vida kända för att tro att bara för att de har hört något för ett år sedan så gäller det även nu.

Problemet är väl att han får mer prestanda med HD7950 för ett billigare pris. Och innan folk börjar påpeka ev. MS i singel GPU lösningar hos AMD så säger jag bara.. Prova själva så ska ni se att det mest är inbillning. Visst finns det MS men att det skulle vara märkbart är ju bara idiotiskt att tro.

Gillar tjatet om Radeon Pro (eller?). Varför ska man som användare som precis köpt ett nytt kort behöva ladda ner och pilla med inställningar för att få det att fungera korrekt.

CUDA+Fungerande grafikkort (drivrutiner) pröjsar jag gärna 1000:- extra för. Använder CUDA i Premiere Pro och After Effects. Även Photoshop (sällan iof) kan få användning av det.

Däremot om man inte stör sig på MS så kör på ett 7950. Du får mer prestanda/krona generellt mot vad Nvidias motsvarighet kan ge.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av zillio:

Gillar tjatet om Radeon Pro (eller?). Varför ska man som användare som precis köpt ett nytt kort behöva ladda ner och pilla med inställningar för att få det att fungera korrekt.

CUDA+Fungerande grafikkort (drivrutiner) pröjsar jag gärna 1000:- extra för. Använder CUDA i Premiere Pro och After Effects. Även Photoshop (sällan iof) kan få användning av det.

Däremot om man inte stör sig på MS så kör på ett 7950. Du får mer prestanda/krona generellt mot vad Nvidias motsvarighet kan ge.

Är man slö så är man

Vissa kan leva med att faktiskt behöva göra annat på datorn i någon minut för att det ska fungera ordentligt, andra inte.
Sedan är ju CUDA en bra deal om man håller på med de få program som drar nytta av det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

asså det jag inte förstår på er som säger AMDS drivrutiner funkar itne bla bla bla bla, för fan väx upp, känner ca 20 pers med amd kort och det funkar utmärkt för dem, är drivrutinerna ff kassa eller :S? ni NIVIDA fans kräker upp massa lögner... kolla på delen i forumet här på sweclockers där den heter Geforce, ser problem 24/7 medans Radeon en gång per vecka :S

ok....

vill du veta en annan sak? andelen nvidia kort är betydligt större än AMD kort, det är som att säga att ZTE Blade III fungerar bättre än iPhone bara för att det oftare skrivs om problem med just iPhone jämfört med en ZTE Blade III..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.