Permalänk

Byte från Antec 900?

Hej alla nördar!
Om någon orka svara så undrar jag vad jag ska byta till?

Har datorn långt ifrån sällskap, sov och tv-rum. Sitter jag vid datorn har jag hörlurar på mig så ljud är inget problem. Därför försöker jag ha en så låg budeget som möjligt på en låda.

Funderar på att byta för det är lite litet med mitt hd 6950 (två fläktar), alltså inte till räckligt långt.
sedan så funderar jag på om det är så bra att nätagget sitter längst ner utan något som stoppar varmluften från det att strömma upp i grafikkortet. är ju bara ett par cm ifrån varandra. och man funderar ju även på att kanske köra med två grafikkort, men i dagsläget med denna låda funderar jag om det ens är möjligt då grafikkortet kommer krocka med hårddiskarna. om jag ska ha ett exakt likadant.

Tack på förhand sweclockers kamrater

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Alle22:

Din budget ligger på?

Alltså har väl egentligen ingen budget. Hälst gratis ;P och upp till 800, men kanske runt 500.

Permalänk

placering av nätagg kan ju strykas, sitter och kollar just nu och alla verkar ju ha så ;P är väl kanske inte något problem då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pendarlon:

Alltså har väl egentligen ingen budget. Hälst gratis ;P och upp till 800, men kanske runt 500.

http://www.inet.se/produkt/6911664/aerocool-xpredator-x1-whit...

Kanske för överdrivet?

Annars:

http://www.inet.se/produkt/6900466/fractal-design-arc-svart

Permalänk

Kanske, lite av en rymdfarkost... funkar det då, luftflöde å så. Kommer delarna vara kalla?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pendarlon:

Kanske, lite av en rymdfarkost... funkar det då, luftflöde å så. Kommer delarna vara kalla?

HAHA, sant men kanske kan funka. Delarna kommer väl vara mer nedkylda än ditt nuvarande om du proppar in chassit med fläktar fullt ut.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

HAHA, sant men kanske kan funka. Delarna kommer väl vara mer nedkylda än ditt nuvarande om du proppar in chassit med fläktar fullt ut.

Kanske blir ett sådant då. Plus att man kanske kan ta sig en flygtur själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pendarlon:

Kanske blir ett sådant då. Plus att man kanske kan ta sig en flygtur själv.

sista minuten till cypern

Permalänk

det andra där är ju inte egentligen större än det jag har. men det är väl placeringen av hårddiskarna som gör att det blir mer platts och bra kabeldragning. enligt omdömen.
Tack så mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pendarlon:

det andra där är ju inte egentligen större än det jag har. men det är väl placeringen av hårddiskarna som gör att det blir mer platts och bra kabeldragning. enligt omdömen.
Tack så mycket.

Inga problem, större är den inte så men generellt lite bättre luft flöde. Annars får du spara dig på pengar för att köpa något mer vettigare chassi.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendarlon:

Mer en nedgradering, FD Arc och Define R4 är båda väldigt bra och oslagbart prisvärda. Med ett par nya fläktar kommer dubbla grafikkort inte vara några problem dock behöver du inga nya fläktar innan du köper ett till grafikkort. De som hänger med är fullt tillräckliga.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Mer en nedgradering, FD Arc och Define R4 är båda väldigt bra och oslagbart prisvärda. Med ett par nya fläktar kommer dubbla grafikkort inte vara några problem dock behöver du inga nya fläktar innan du köper ett till grafikkort. De som hänger med är fullt tillräckliga.

Okej. Men dåså. då var detta av klarat

Permalänk
Medlem

Strömmar det varmluft upp i chassiet från nätagget så är det felmonterat eller väldigt dåligt gammalt agg, nätagg suger in luft och blåser ut varmluften ut ut chassit.

Men nåja med moderna chassin är nätaggs luften och chassit helt frånkopplade från varandra, då den suger in från undersidan av chassit och blåser ut där bak.

Som ovan Fraktal är prisvärda i sin klass.
Skulle själv kunna tänka mig det om det inte vore så jämrans plastigt, vore det däremot tillverkat i tjock 100% aluminium med precision in och utvändigt ala högre prissatta Lia-li skulle jag köpa ett på stubben.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Strömmar det varmluft upp i chassiet från nätagget så är det felmonterat eller väldigt dåligt gammalt agg, nätagg suger in luft och blåser ut varmluften ut ut chassit.

Men nåja med moderna chassin är nätaggs luften och chassit helt frånkopplade från varandra, då den suger in från undersidan av chassit och blåser ut där bak.

Jo nätagget behöver också bytas ut, gammalt och ett billigt märke

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Skulle själv kunna tänka mig det om det inte vore så jämrans plastigt, vore det däremot tillverkat i tjock 100% aluminium med precision in och utvändigt ala högre prissatta Lia-li skulle jag köpa ett på stubben.

Vilket chassi skulle det bli då? intressant att kolla och gemföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendarlon:

Vilket chassi skulle det bli då? intressant att kolla och gemföra med.

Om vattenkylning -design-arc
Om luftkylning R4

Arc har ju takfläktarna sjutna åt sidan, så den kan fungera med tjock radiator, enda smolket är att tredje takfläkten är tyvärr centrerad vilket gör att man får modda en hel del om man vill ha över 280 radiator.

R4 är ju tyst och fin
Bägge är trevliga i sin interna design, genomgående 140 fläktar samt många om man så behöver, bra kabeldragning, lätta att bygga i osv

Saker att önska är
3,5 och 2,5 kan man förpassa till andra sidan moderkortsplåten, bort med 5,25 platserna
3 x 140 i taket i linje och förtjutna, skulle vara helt perfekt, blir utrymme då för 410 radiator plus tank o pump där alla 3,5 är idag

EDIT ett chassi som är god kandidat för nästa bygge för mig är http://www.inet.se/produkt/6904291/lian-li-pc-v650b-minitower...
Men blir ju vanlig luftkylning då, eller möjligen corsair H80i eller liknade

Visa signatur

Acer Predator Helios 300