Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Tror det finns några enstaka sidor bak i tråden faktiskt.

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Ok, vilken fil ska man ladda ned? Jag har en gul nalle från elgiganten, men vill gärna göra om den till svensk istället för norsk om det går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Tänkte filma lite i sommar och kameran på denna mobil duger helt klart!

Undrar om det finns någon form av "pinne" eller liknande som man kan montera kameran på samt om man kan koppla i en extern microfon i audi/USB jacket.

Skulle uppskattas enormt...även om jag behöver den först i sommar när jag ska dokumentera en festival men vem vet vad man kan använda det till om jag fixar det innan.

http://wmpoweruser.com/the-nokia-lumia-920-features-3-high-am...

Läste det där, så microfonen kanske duger allt, men en pinne att montera den på eller något smidigt stativ vill jag ha.

Morsan klagar på att det låter som jag pratar i "headset" i mobilen, måste höra det själv...men annars låter det ju lite som min mic skulle vara trasig

http://www.ebay.com/itm/Tripod-Adapter-Female-Screw-Nokia-Lum...

Med den så passa den på alla vanliga tripods, hade en liknande till min N8 men den går dessvärre inte att dra ut så den passar på lumian. Blir förmodligen ett köp av denna för min del.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Har kört portico-uppdateringen enligt guiden men tycker inte att jag märker nån skillnad. Till exempel hittar jag inga alternativ för att hålla wifi igång även när skärmen är av.
Jag har OSversion: 8.0.9903.10 och programversion: 1232.2109.1242.1013.

Då har du inte fått in portico för den heter 1249.1016 om jag inte minns fel

Permalänk

Om det är 1249.1016 som är Portico-uppdateringen känns den inte färdig. På min telefon i alla fall.....WiFi är INTE aktivt hela tiden (när nätverket är tillgängligt). Har även haft en antal krascher, typ att telefonen startat om av sig självt. Rasslet när telefonen vibrerar har inte heller åtgärdats, vilket tyder på en liten designmiss (har haft kontakt med Nokia om det). Det roliga är att man kan testa vibratorn i NCS och därigenom få ner styrkan så rasslet upphör, ändå med acceptabel vibration.

Jag har flashat om telefonen 2 gånger med samma resultat.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Då har du inte fått in portico för den heter 1249.1016 om jag inte minns fel

Misstänkte det.

Är det så att du flashat in portico? vad valde för img då i Navifirm. jag letar upp den release jag har och där dyker ju ett par, vad ser att vara, svenska nerladdningar. de tog jag och flashade. Ska jag välja nått annat där alltså?

Ber om ursäkt att jag ställer så dumma frågor men jag känner mig som Bambi på hal is...

Permalänk
Medlem

Ni som har haft Nokia Lumia 920 ett tag, om ni skulle köpa en ny mobil idag, skulle ni då välja Lumia 920 igen, eller nån annan?
Tex: Nexus 4, Galaxy S3 LTE eller iPhone 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Ni som har haft Nokia Lumia 920 ett tag, om ni skulle köpa en ny mobil idag, skulle ni då välja Lumia 920 igen, eller nån annan?

Lumia 920 helt klart...
Men det intressanta är vilekt operativsystem du tycker mest om. Testa att leka lite med respsktive i en butik så du får en liten känsla för de olika.

Permalänk

Uppdaterade precis min till portico via denna guide http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/210026-4-new-pcod...

Det funkade finfint, men har märkt en skum sak.

Förut hoppade nallen ned på 3G från 4G när det ringde eller man själv slog ett nummer. Nu hoppar den ned direkt till 2G istället och det tar dessutom flera sekunder längre tid. Någon som upplevt samma sak? Jag har Telia.

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Uppdaterade precis min till portico via denna guide http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/210026-4-new-pcod...

Det funkade finfint, men har märkt en skum sak.

Förut hoppade nallen ned på 3G från 4G när det ringde eller man själv slog ett nummer. Nu hoppar den ned direkt till 2G istället och det tar dessutom flera sekunder längre tid. Någon som upplevt samma sak? Jag har Telia.

tog du RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_XXX

Permalänk

tog du RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_XXX

Ja det gjorde jag. Fast Yellow eftersom jag har en gul. Är det en dålig mjukvara? Har problem med att samtal inte kommer fram nu. Mobilen hinner inte ned från 4G i tid...

Permalänk

Misstänkte det.

Är det så att du flashat in portico? vad valde för img då i Navifirm. jag letar upp den release jag har och där dyker ju ett par, vad ser att vara, svenska nerladdningar. de tog jag och flashade. Ska jag välja nått annat där alltså?

Ber om ursäkt att jag ställer så dumma frågor men jag känner mig som Bambi på hal is...

Du behöver inte köra navifirm. Om du startar Product support tools eller vad det heter direkt i NCS så kommer den hitta en uppdatering på din lur som du kan ladda ner och sen välja refurbish så flashas luren om. Men obs den blir återställd så allt i den försvinner

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Du behöver inte köra navifirm. Om du startar Product support tools eller vad det heter direkt i NCS så kommer den hitta en uppdatering på din lur som du kan ladda ner och sen välja refurbish så flashas luren om. Men obs den blir återställd så allt i den försvinner

jag hittar ingen som exakt matcher den jag har nu, men det kanske inte gör så mycket?

edit: jo nu gjorde jag det via NCS. Då hoppas vi det funkar nu.

Permalänk

jag hittar ingen som exakt matcher den jag har nu, men det kanske inte gör så mycket?

edit: jo nu gjorde jag det via NCS. Då hoppas vi det funkar nu.

Flasha inte den! Jag gjorde det precis och nu kan jag inte använda 4G längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Lumia 920 helt klart...
Men det intressanta är vilekt operativsystem du tycker mest om. Testa att leka lite med respsktive i en butik så du får en liten känsla för de olika.

Har kört en del med Nokia Lumia 800 vilken är riktigt trevlig även om den inte klarar WP8, fast lite ont om appar om man jämför.
Tyvärr känns inte Lumia 820 som en värdig ersättare så isåfall gäller ju den stora Lumia 920.
Apple iPhone (4) har ju klart enklast gränssnitt och det är nog fortfarande till IOS som dom flesta företag först släpper nya appar till.
Tyvärr känns inte heller iPhone 5 som en värdig ersättare och gränsnittet börjar kännas lite mossigt.
Android telefoner brukar vara rätt röriga men det är ju knappast brist på appar.
Men jag får väl även titta på Nexus 4 och Galaxy S3 LTE innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Vill rekommendera en jätte bra sida för film streaming på mobilen, gå in på swefilmer.com ni behöver ej ladda ner några filmer, ni kan kolla på dom direkt. Funkar prima på IE men har dock ej prövat andra webbläsaren.

Enda minuset är dock att man måste navigera med nokias knappar, går ej att spola fram och tillbaks genom att dra.. man måste klicka på knapparna

funkar inte, kräver flash. Åtminstone i min lumia

Permalänk
Medlem

Vilken eller vilka är de "bästa' Twitter appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Vilken eller vilka är de "bästa' Twitter appen?

Rowi tycker jag, Mehdoh close second.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Tack! Twitters egna, är den för enkel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Jag skulle valt Lumian, utan tvekan! Jag körde innan Android och jag skulle aldrig kunna gå till iOS då jag anpassade mycket i telefonen på min android och att gå från det till iOS skulle vara ett för stort steg. Sen upptäckte jag WP8 och Lumian och insåg att detta kunde vara telefonen för mig då jag nu tröttnat på Android. Jättenöjd med valet!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Utan tvekan Lumian igen, störstskön telefon o jag gillar den bara mer desto mer jag använder den.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Alltså, är jag den enda som har problem med tethering? Är det något som gör en fullkomligt, eller i alla fall mig fullkomligt jävla förbannad är det när tethering till dator/platta är lika stadigt som ett jävla höstlöv. Om detta inte blir bättre med Apollo-uppdateringen eller vad den kommer heta måste jag reklamera telefonen och skaffa en iPhone 5 fastän jag är totalt drypless på iOS.

Någon som vet något om uppdateringen, när kan man förvänta sig att den behagar dyka upp för Lumia 920 och har något läst något om den kommer fixa tetheringsatan?

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Alltså, är jag den enda som har problem med tethering? Är det något som gör en fullkomligt, eller i alla fall mig fullkomligt jävla förbannad är det när tethering till dator/platta är lika stadigt som ett jävla höstlöv. Om detta inte blir bättre med Apollo-uppdateringen eller vad den kommer heta måste jag reklamera telefonen och skaffa en iPhone 5 fastän jag är totalt drypless på iOS.

Någon som vet något om uppdateringen, när kan man förvänta sig att den behagar dyka upp för Lumia 920 och har något läst något om den kommer fixa tetheringsatan?

Kör du portico? Känns faktiskt som det blivit bättre sen jag uppgraderade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Tack! Twitters egna, är den för enkel?

De andra fungerar helt enkelt bara bättre!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tänkte först använda telefonens egna twitter, damn va bökigt, för att använda wp8s interna twitter så vill den att man ska logga in med live kontot.. de vill alla kapa dig till sitt system, när det var android då va det gmail man var tvungen att ha. jag använder nu gmail för det ändamål jag vill twittra med inte livekontots som jag satte ett helt galet namn på med tanke på att jag inte egentligen skulle skylta med det, suck...

edit: oook, microsoft kontot är egentligen en admin för att interagera med systemet och har egentligen inget synligt att göra med twitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

du bör nog flasha till svenska portico firnware. Där funkar tetheringen som den skall efter ha gått från norska till svenska firmwaret.

du kan läsa mina förra inlägg.

jag har 3 enheter kopplade till mobilen när jag surfar å spelar M.m

har även kunnat kolla på 1080p film utan att det laggade. Innan kunde jag bara surfa 1min å sen dog internet/tetheringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

L920 min dotter har S 3 ,Samtalen bryts ofta,samt telf. hänger sig ofta .

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Skulle köpa 920 igen om jag skulle vara tvungen att köpa ny mobil nu.
Finns ingen annan mobil jag ser är mer värd att ägas utav mig.
Har kört med Android i några år samt har två iphone 4.

Lite jag saknar i WP8 men inga dealbreakers

Permalänk
Medlem

Lumia 920 är en juvel till telefon och det lär inte ändras närmaste tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alexis_A:

funkar inte, kräver flash. Åtminstone i min lumia

konstigt. jag har laddet ner någon app för att det ska funka, det funkar
för min mobil

Skickades från m.sweclockers.com