Någon som har erfarenhet av kikistore.se?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av kikistore.se?

Tjena,

Topic lyder, har någon erfarenhet av detta företag? De är billigast på X antal produkter, nästan en tredjedel av deras sortiment. Hittade en schysst TV som jag tänkte köpa. De innehar F-skattesedel men inga omdömen finns på prisjakt, endast via deras egna hemsida. Alla synpunkter är uppskattade!

//Erik

Permalänk
Medlem

JAG skulle inte köpt något där.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dom har ju betalning för faktura så det borde inte vara något problem, beställ tvn är det inte vad du beställt som du fått så har du inget att oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk

Skulle inte handla därifrån.

Permalänk

Står på deras sida Kortbetalningen ligger just nu tyvärr nere! Väntas åter i drift 15 februari

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Verkar som dem har gått i konkurs efter bara en månade. Undrar hur många som har betalat in i förskott? Kunna man räkna ut med dem priserna o bara förskott och faktura.

Permalänk
Medlem

"Bakgrunden till varför vi lägger ner är att, tillverkarna har hört av sig till våra leverantörer och undrar varför vi har så låga priser (vi säljer oftast till inköpspris). Antagligen har flera tillverkare förbjudit leverantörerna att sälja till oss. Eftersom det är så pass viktiga produkter som de har stoppat oss på, väljer vi istället att lägga ner. Vi har helt enkelt inte kapital eller lust att gå in i en rättslig process med tillverkarna!"

Det där var en otroligt dålig bortförklaring.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Ja, är nog den märkligaste bortförklaring jag har läst och att dem bara skulle betala tillbaka till dem som har betalat in i förskott från den 24/1 och framåt men att dem skulle behålla pengarna själv för dem som har betalat in före den 24/1 låter mycket konstigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kikistore gav en förklaring på Fotosidan, får se om alla kunder får tillbaka pengarna........

"Hej vi skriver ifrån KiKi Store!

Tydligen finns det inte. Vi trodde det, vi försökte och vi lyckades......nästan!

Tycker det är så jävla synd att vi inte fick fortsätta! Vi trodde vårt koncept skulle göra så att priserna skulle pressas ännu mer i Sverige. Hemelektronik i Sverige är dyrt, och när större kedjor säger "det finns inga marginaler" så ljuger dom!
Det har vi faktiskt bevisat!

Genom vårt koncept, "Sälja till inköpspris", erbjuda kunden fraktfritt trodde vi att vi skulle komma långt. Men nej vi vår ett samtal från leverantören som säger att "Vi vill inte samarbeta med mer längre", vi frågade varför de varför och de svarade otydligt och försökte lägga på luren. Sen tänker vi tillbaka lite i tiden dvs 3 dagar sen, när 4st tillverkare ringer oss och frågar vart vi köper in grejerna "Vi svarade ärligt, vart" och nu stängs vi av!

Vi fick ett mejl från dem senare efter jag hade skrivit till dem vad jag trodde ang tillverkarna. O ja de bekräftade. Eftersom det var vår huvudleverantör så kände vi Nej, vi kan inte gå vidare, bättre avsluta nu än senare, för de kommer aldrig ge upp.

Tycker det är ren kartellbildning mot oss, och vi hade gärna tagit det till domstol och andra myndigheter, men vi har inte kapital eller lust för det alls! Vi vill bara göra rätt från oss, betala tillbaka pengar till kunder som förskottsbetalat, samt annullera de fakturor som kunder inte får varor till! Handelsbanken är informerad!

Hoppas ni inte tror att vi var någon bluffirma, vi försökte. Men vi går vidare och hoppar in i en annars bransch..

Znapper bra att du fick din objektiv, det bevisar att vi faktiskt levererade, ber om ursäkt ifall det paketeras fel eller liknande. Är det något fel hör av dig så löser vi det!

Tack för all er tid, ha en fortsatt trevlig helg.
Vi här ska spendera fredagskvällen/natten till att gå igenom alla fakturor och betalningar så ingen kund blir drabbad, och givetvis ber vi hemskt mycket om ursäkt till de som verkligen hade hoppats att få sina produkter!

"Ursäkta om det är dåliga meningsuppbyggnader, vi är rätt slut i huvudet, samt rätt irriterade och ganska nedstämda"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Om man säljer till inköpspris och fraktfritt hur ska man då komma långt??? Då gör man förlust på allt man säljer. Tror inte att det blir många som får tillbaka sina pengar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LennieBoy91:

Om man säljer till inköpspris och fraktfritt hur ska man då komma långt??? Då gör man förlust på allt man säljer. Tror inte att det blir många som får tillbaka sina pengar.

Håller med dig, allt känns väldigt skumt. Hoppas till dels att folk får sina pengar, dock är det jävel i mig som även vill att dessa nötter ska bli blåst. Hur dum kan man faktiskt vara?
Hur som helst har Kikistore framlagt deras "affärside", igen saxat från Fotosidan:

"Verksamheten var uppbyggd på detta sätt:

Vi säljer de viktiga/populära produkter till inköpspris eller med mycket låga marginaler (ej minusmarginal), och de andra produkterna hade vi vanliga priser på, men ändå lägre än dom andra!

Vi hade fraktfritt för våra kunder, men egentligen hade vi räknat in fraktpriset för varje produkt. Så vi tjänade helt enkelt på frakten! Inte mycket men enligt den planen hade vi gått runt i alla fall i början!"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Är man så dum att man betalar in i förskott till ett nytt företag och till dem priserna så bör man inte bli förvånade om det lägger ner verksamheten och man blir blåst på pengar. Själv skulle jag aldrig betala in i förskott och verkligen inte till ett nytt företag som bara har förskott och är mycket billigare än komplette, Dustin och Inet. Alla varningsklocker ringer när man ser priserna och har inte faktura.

Permalänk

Handlade själv där förra veckan mot faktura (dvs ej betalt än), blev lite skeptisk när sidan las ner i helgen men i idag är paketet på väg enl posten.se så hittills så verkar det seriöst...får väl se vad som ligger i paketet!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oobum:

"Bakgrunden till varför vi lägger ner är att, tillverkarna har hört av sig till våra leverantörer och undrar varför vi har så låga priser (vi säljer oftast till inköpspris). Antagligen har flera tillverkare förbjudit leverantörerna att sälja till oss. Eftersom det är så pass viktiga produkter som de har stoppat oss på, väljer vi istället att lägga ner. Vi har helt enkelt inte kapital eller lust att gå in i en rättslig process med tillverkarna!"

Det där var en otroligt dålig bortförklaring.

Fast liknande koncept har funnits förr. Hästens sängar körde med liknande metoder där säljare inte fick gå under ett visst pris för då fick de inte sälja längre. Därför gick det inte att pruta på hästens prylar men säljaren kunde slänga med lite bonussaker istället, som att bjuda på ett par kuddar eller något. Så det vore på inget sätt unikt att en återförsäljare och tillverkare lägger sig i säljarens priser och hotar med att inte sälja längre. Sen om det är fallet här låter jag vara osagt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast liknande koncept har funnits förr. Hästens sängar körde med liknande metoder där säljare inte fick gå under ett visst pris för då fick de inte sälja längre. Därför gick det inte att pruta på hästens prylar men säljaren kunde slänga med lite bonussaker istället, som att bjuda på ett par kuddar eller något. Så det vore på inget sätt unikt att en återförsäljare och tillverkare lägger sig i säljarens priser och hotar med att inte sälja längre. Sen om det är fallet här låter jag vara osagt.

Så har varit fallet i flera branscher, nu senast förra året var det Festool som fick en knäpp på näsan för att de hade en lägstanivå på priserna som ingen återförsäljare fick gå under.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Roligt att dom idag blev E-Handelscertifierade

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)