Ni med sambos, flickvänner, inneboende osv, klagas det på cherry mx blue?

Permalänk
Medlem

Köpte ett mekaniskt och fick lämna tillbaka det en halvtimme efter att tjejen kommit hem. Hon ansåg att jag skaffat mekaniskt baraför att irritera henne. Testade att sitta utan hörlurar och helt klart låter det ganska mycket, men det påverkade ju inte mig normalt pga hörlurarna. Heh... Tror det blir svårt att övertyga en partner till att acceptera ett mekaniskt tangentborg.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det ska hjälpa lite ha tangentbordet på en matta liknande Razer Goliathus Extended XL och sen då givet vis sätta dit o-ringar.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Japp det var fetnej på blåa brytare, röda är mycket mer vänligt

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Musikälskare

Varje mans rätt att ha ett mekaniskt T-bord! Stå på er!

Hehe ^^ jk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har inget sånt bord själv men.

När man kollar på streams med de här tangentborden så kan man nästan tro att nån går omkring med träskor i samma rum.

Permalänk
Medlem

Kanske lite off-topic men jag sitter lite i samma sits, sambon tkr redan mitt låter som det är (inte ens mekaniskt!). Men om jag skulle köpa nått skulle de väl bli bruna brytare då de är tystast eller? Rätta mig gärna om jag har fel, nybörjare på mekaniska...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Varje mans rätt att ha ett mekaniskt T-bord! Stå på er!

Hehe ^^ jk

Jag sa det till tjejen och hon svarade att sex dock inte var en mans rättighet. Fick tillta en taktisk reträtt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag gjorde iofs den taktiska approachen att jag började använda mitt IBM modell M, och för alla som suttit med modell M så låter blåa brytare som Mozarts 4de symfoni i jämförelse med buckling spring som IBM använder...
När hon sedan började klaga så sa jag, som den förstående pojkvän jag är, att visst kan jag byta ut det till ett tystare...och skaffade sonika mitt Ducky med bruna brytare ^^; funkade perfekt

Permalänk
Medlem

Det är inte tangentborden det är fel på det är tjejerna, passar det inte så får dom flytta!

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Filco med bruna på jobbet, är ju en del folk i rummet som drar på sig hörlurar
Dom får väl vara glada att jag skonade dom från blå

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

ne fattar det inte själv men gled ändå med på räkmakan å köpte mekansikt dock tycker jag inte ljudskillnaden är så stor då jag gämför mitt logitech G710+ med mitt gammla G510v2 dock kommer jag ihåg att innan g710+ så var det ju helt underbart att gå från keytronic superhögljudaklick till logitech ultraflat x som jag averkade ett par av sen när jag skaffade mitt g510v2 kom jag ihåg att jag var ovan vid de höga tangenterna även om jag e sjukt nöjd med G710+ så e jag lite sugen på att känna hur det skulle va att gå tillbax till plattare så kommer nog köpa ett steelseries apex till nån av mina söner bara för att få känna på ett modernt platt gamingtangentbord

Jag tror du behöver ett tangentbord med knappar för punkt "." och komma ",".. Antingen har dom slutat funka på ditt tangentbord eller så finns dom inte där helt enkelt.. eller hur?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Kanske lite off-topic men jag sitter lite i samma sits, sambon tkr redan mitt låter som det är (inte ens mekaniskt!). Men om jag skulle köpa nått skulle de väl bli bruna brytare då de är tystast eller? Rätta mig gärna om jag har fel, nybörjare på mekaniska...

Ta och kolla Huttalas guide som är klistrad i toppen av "kringutrustning". Han går igenom dom vanligaste MX-brytarna, ganska så i detalj.

Bruna och blåa MX har en liten klack som ska ge taktil feedback vid nertryckning. Det gör att det låter lite, ett klickande när man passerar "kullen" på klacken.
Om du vill ha tystast så är det svarta eller röda MX som gäller, dom har ingen klack.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

min sambo reagerar inte alls, kan väl tycka det är lite störande när hon står brevid och tjattrar medan man skriver och sådär.

men min hund däremot, blir lite smått livlig

Visa signatur

Suomi Armeija
Kapteeni T. Salo

Permalänk
Medlem

Det är väl mer jag som blir galen på tjejens bruna switchar

Permalänk
Medlem

Jag kör med mitt Model M som jag tycker låter mer än Cherry Blue, först klagade syrrorna och morsan (det är rätt lyhört i lägenheten), men efter någon vecka så har de slutat klaga, nu har det gått några år sedan jag började med det.

Bara att härda bort det

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ens själv stå ut med att använda ett sådant tangentbord, ännu värre om någon annan gör det!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Var värre i 1an jag hade innan, då klagade flickvännen för sängen låg 5 meter ifrån datorn. Nu när vi har ett separat sovrum hör jag inga klagomål alls, snarare jag som klagar på hennes laptop för att hon inte har lurar

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Hzup:

Jag sa det till tjejen och hon svarade att sex dock inte var en mans rättighet. Fick tillta en taktisk reträtt.

Aj då, bara att omgruppera ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Var värre i 1an jag hade innan, då klagade flickvännen för sängen låg 5 meter ifrån datorn. Nu när vi har ett separat sovrum hör jag inga klagomål alls, snarare jag som klagar på hennes laptop för att hon inte har lurar

why separata sovrum? vart är dubbelsängen?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

why separata sovrum? vart är dubbelsängen?

Tror han menar separat sovrum och datorrum.

Singel men när jag var hemma över jul och drog mitt Noppo Choc Mini med blåa brytare med mig blev min brorsa helt galen. Han ville inte ha mitt gamla Filco med svarta brytare i som jag tänkte ge till han i julklapp heller utan knappar vidare på sitt G15 istället...

Edit: Morsan fick det istället men verkade mer intresserad av Noppoot av anledningen att det var mindre och därför bestod av mindre plast. Hon är väldigt miljövänlighetsfixerad.

Permalänk

Min flickvän brukar påpeka hur hon tycker att mitt QPAD MK-80 låter fruuuuuktansvärt högt. Detta sker i princip varje gång hon är hos mig. Från början blev jag glad då hon påpekade hur mitt tangentbord lät, men när hon sedan förklarade att det var i negativ bemärkelse så blev jag lite ledsen. Personligen älskar jag ljudet nämligen.

Jag har dock beställt röda o-ringar till mitt tangentbord så sent som för 24 timmar sedan. När de anländer, om någon vecka, får jag väl se om det gör ljudet lite mildare kanske. Tycker själv inte att själva klickljudet i sig är så illa, ljudet när tangenterna bottnar är mycket värre – om man nu ska vara kinkig och klaga på ljudet över huvud taget!

Min bror, vars rum ligger vägg-i-vägg med mitt rum, har knackat på min dörr ett par sena nätter och sagt åt mig att sluta skriva – då han inte kan sova pga. ljudet från mitt tangentbord. Det säger en hel del om hur högt ett tangentbord med Cherry MX Blue-brytare faktiskt låter när omgivningen är knäpptyst.

Permalänk
Medlem

Förut spelade jag CS med mina MX-blues och pratade med kompisarna över skype via en bordsmic. De fick ganska storbryt. Fruntimmer som har en ännu känsligare hörsel i det frekvensområdet lär väl bara vilja sticka kniven i en. MX-blues är en riktig geek-sak, det är helt överdrivet med ett tangentbord som låter som en riktigt skrivmaskin. Visst, det är lite charmigt, men det är fortfarande onödigt.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Förut spelade jag CS med mina MX-blues och pratade med kompisarna över skype via en bordsmic. De fick ganska storbryt. Fruntimmer som har en ännu känsligare hörsel i det frekvensområdet lär väl bara vilja sticka kniven i en. MX-blues är en riktig geek-sak, det är helt överdrivet med ett tangentbord som låter som en riktigt skrivmaskin. Visst, det är lite charmigt, men det är fortfarande onödigt.

Tycker du, ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Tycker du, ja!

Förklara varför det är nödvändigt Vad är det som gör så att det är så viktigt att ha ett tangentbord som klickar så högt? Kan inte döva skriva på tangentbord för att de inte hör?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Förklara varför det är nödvändigt Vad är det som gör så att det är så viktigt att ha ett tangentbord som klickar så högt? Kan inte döva skriva på tangentbord för att de inte hör?

Jag tycker att det är ett trevligt ljud. Ljudet, i kombination med känslan, ger en härlig feedback.

Permalänk

Fick precis cherry blue godkänd av flickvännen. Vi åkte till media markt och provade lite olika brytare. Hon tyckte de var oändligt mycket bättre än model m. Vi kollade på ett blackwidow men jag gillar inte razor så mycket så jag beställde ducky shine 2 med cherry blue och grön led i stället.

Synd att det inte fanns cherry blue med blå led. Det fanns ju shine 1 men den hade inte några funktioner som jag tyckte om som fanns i shine 2.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag är tvungen att stänga dörren varje gång jag ska ''smattra'' som min mamma kallar det. Hon gillade inte ljudet speciellt mycket men jag gillar det! Alla kvinnor är olika haha.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Damen här hemma klagar inte på det mekaniska tangentbordet... men samma stund som jag börjar "smattra" på arkad-stickan när det ska spelas street fighter är det ett jäkla gnäll... så det är tydligen skillnad på "smatter" och "Smatter"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Mina polare brukar säga att det hörs när jag är fokuserad när vi spelar, helt plötsligt slutar jag prata och det är en jävlans massa ljud från tangentbordet i samtalet (skype). Lite appropå vad du sa

Förövrigt bryr jag mig inte alls om att det låter när jag skriver men om jag står bredvid datorn och någon annan skriver så kan jag bli lite smågalen ibland ^^

Permalänk
Medlem

Responsen hemma efter att jag började knappra var "Det där får du inte spela på..."

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD