Ni med sambos, flickvänner, inneboende osv, klagas det på cherry mx blue?

Permalänk

Ni med sambos, flickvänner, inneboende osv, klagas det på cherry mx blue?

Hej jag undrar bara om det klagas på ni som har cherry mx blue switchar, om t.ex den ni bor ihop med kollar på tv, om det hörs väldigt mkt när ni skriver, eller om ni spelar när den ska sova, om det ej går och sova pga klick ljudet?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Hej jag undrar bara om det klagas på ni som har cherry mx blue switchar, om t.ex den ni bor ihop med kollar på tv, om det hörs väldigt mkt när ni skriver, eller om ni spelar när den ska sova, om det ej går och sova pga klick ljudet?

Har inget mekaniskt tangentbord men provade några nere på stan när tjejen var med, fick ett klart nej till att skaffa ett pga ljudet, nu bor vi dock i en liten student 2a.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har inget mekaniskt tangentbord men provade några nere på stan när tjejen var med, fick ett klart nej till att skaffa ett pga ljudet, nu bor vi dock i en liten student 2a.

Hehe tack för infon, men jag vill gärna höra av andra också , hur deras erfarenheter är .

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Jag kör med bruna och tjejen tycker att de låter väldigt mycket..de borde ge dig en fingervisning..

Permalänk
Medlem

var och klämde på ett mekanisk, vilka brytare kan jag inte säga.
Kan säga att frugan ställer sig helt på tvären för mekaniska

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kör glatt med mina blåa brytare, skulle aldrig vilja byta. Visst det händer att man hamrar lite väl entusiastiskt ibland, men för det mesta så funkar det alldeles utmärkt. Har fått väldiga problem att typa saker på jobbet då där finns såna där gummisvampar som man inte vet om man tryckt eller inte på! . Nä blå är det som gäller här och frugan är inte så negativ till mitt val heller, utom när hon jobbat natt ibland och jag har en ivrig session med skrivand.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Har inget mekaniskt men frugan stör sig på mus-klickningarna ;).
Detta är ju individuellt så klart men det verkar luta åt att damerna generellt är lite känsliga för sådana ljud.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Frugan var med när jag prova ut ett som passade mig och tyckte inte blåa var så farliga i butiken, hemma hör hon på kvällarna men hon säger att det absolut inte låter störande.

Dock kan det vara beroende på hur man bor, jag har separat datorrum men vägg i vägg med sovrum.

Men det beror även på hur känsliga fruntimmerna är, min är rätt van och har förståelse över mitt intresse. (Annars skulle jag inte vara gift med henne)

Dock är mitt Qpad mk-80 det bästa tangentbord jag ägt sen ett mekaniskt till Amiga.

Det finns värre saker i livet att störa sig på än klickande ljud...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Körde ett vanligt tangentbord förut. Tjejen tyckte det lät för mycket så fick köpa ett Logitech Illuminate som knappt låter något haha Bara att glömma mekaniskt.

Permalänk
Medlem

kan säga att från kontoret på övervåningen rakt ovan för sovrummet så är det helt okej för mig att hamra på hur mycket och intensivt jag vill,.. spelar ingen roll vilket av alla tangentbord man haft, svarta, röda, blå, bruna inte spelat någon roll,.. dock så tycker hon det blir lite väl högljut om jag är i samma rum och spelar något/skriver mycket. =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Min tyckte mitt gamla Sidewinder lät alldels för högt så..=)

Permalänk
Medlem

Min tjej klagar aldrig på mina blåa switchar, men sover babyn i arbetsrummet väcker de honom!

Permalänk
Medlem

Jag sitter i kontorslandskap på jobbet och har precis skaffat ett Tesoro med bruna brytare. Kollegorna närmast runt omkring säger sig inte vara störda av ljudet från det iaf.

Permalänk
Medlem

Tittar på lite mekaniska (än..) via youtube, en gång kom hon på mig och undrade vad jag kollade på.
Jag svarade att jag funderade på att köpa ett sådant.
Det blev tyst, hon vände sig om, suckade sedan stängde hon dörren..

Ta det som du vill
Lycka till.

Permalänk

Sambon stör sig på mina röda brytare och ibland så måste jag stänga dörren för att hon vaknar av knapprandet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Röda med tjockaste o-ringarna bör väl inte låta så jäkla mycket?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har ett Cherry Mx Brown, låter en hel del som så sig bör. Min flickvän brukar inte klaga ens när hon är i samma rum, däremot är jag känsligare och kan klaga även när jag ska sova i rummet bredvid om hon använder det

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har beställt oringar till mitt ducky nu, får se hur stor skillnad de kommer göra.

Permalänk
Medlem

Tycker blue låter småtrevligt, vet att när min grabb som kör med mekaniskt med MX blue sent och på natten så är det lite som när det regnar ute, man sover gott till det hemtrevliga ljudet som hörs igenom lite

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

Jag trodde att frugan skulle bli irriterad i längden (Das Keyboard med MX Blue), men faktum är att hon säger sig gilla ljudet, att det låter mysigt. Vissa mekaniska ljud är trots allt inte så irriterande som man kan tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Hej jag undrar bara om det klagas på ni som har cherry mx blue switchar, om t.ex den ni bor ihop med kollar på tv, om det hörs väldigt mkt när ni skriver, eller om ni spelar när den ska sova, om det ej går och sova pga klick ljudet?

Min sambo brydde sig inte om mitt mx blue. Hon sov 1m ifrån datorbordet. Men jag själv tyckte det blev jobbigt i längden så jag bytte för nån dag sen tilkl brown switchar och dom är ju nästan ljudlösa men har ungefär samma känsla

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag är nybliven sambo (sedan 4 månader sen tillbaka) och jag sitter just nu på ett Filco med Bruna switchar.
Om en vecka kommer min sambo få utstå ljudet av Buckling Springs, har redan förberett det för henne och hon gillade det inte, men sånt är livet

TVn kan bli störd om du sitter nära och sovrummet beroende på hur långt bort det är!

Permalänk
Medlem

Har en väldigt förstående fru, hon förstår helt mina behov av att köpa prylar och gnäller inte över varken tangentbord som klickar(svarta brytare) eller BF3 matcher!

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Körde ett vanligt tangentbord förut. Tjejen tyckte det lät för mycket så fick köpa ett Logitech Illuminate som knappt låter något haha Bara att glömma mekaniskt.

Gjorde samma sak. Däremot var det mest jag som ville köpa ett som inte lät så mycket för när tjejen skriver låter det som fingrarna kommer från 2 meters höjd kraschande mot tangenterna. För min del va det en fördel iom att jag lirar mycket på kväll/natt =]

Permalänk
Medlem

Ni har ju alla missförstått det hela. Man skaffar sig ju de brytare man vill ha, och sen provar man sig fram med flickvänner/sambos och klarar de testet så är det fritt fram att gifta sig med henne... Ni måste ha koll på era prioriteringar..

Men för att svara på frågan, har inte fått klagomål av min fru med MX red/black trots att jag sitter i vardagsrummet som ligger intill sovrummet. Det är nog mest mic'ar som plockar upp ljudet, låter till exempel fördjävla mycket mer irriterande att prata med någon i telefon än att sitta brevid.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Har MX Red på mitt tangentbord och det hörs in till sambons sovrum när jag skriver "normalt" på det. Därför brukar jag vara försiktigare på kvällen, tangenterna behöver ju faktiskt inte tryckas ner med full kraft för att registrera då motståndet är linjärt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
99:e percentilen

Jag har ett IBM Model M 1391411 från 1991. Det låter ganska högt. Min flickvän låter mig inte använda det när hon är i samma rum. Men det utklassar alla andra tangentbord jag har haft (Razer Lycosa, A4Tech Oscar nånting, etc). Det är så sjukt synd att det inte har någon Windows-tangent.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Hej jag undrar bara om det klagas på ni som har cherry mx blue switchar, om t.ex den ni bor ihop med kollar på tv, om det hörs väldigt mkt när ni skriver, eller om ni spelar när den ska sova, om det ej går och sova pga klick ljudet?

Det beror på hur känslig man är men det låter ganska mycket och själv blir jag lätt stör av ljudet. Cherry mx brown switchar har exakt samma karaktär men utan det inlagda klick ljudet, så om det är känslan och inte ljudet du är ute efter kan du alltid köpa de istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har inget mekaniskt tangentbord men provade några nere på stan när tjejen var med, fick ett klart nej till att skaffa ett pga ljudet, nu bor vi dock i en liten student 2a.

Du kan ju inte ha ett mekaniskt tangentbord som låter så mycket när du har din tysta Raider!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Här hemma är det i stort sett: Mekaniskt in - tanten ut. Så får jag sitta och knappa ett mekaniskt och vara singel typ..!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar