Windows 7 installation på SSD (hittar inte hårddisken)
Hejsan,
Har lite problem med att installera Windows 7 på min SSD hårddisk. Den dyker helt enkelt inte upp. Jag har ändrat prion för hårddisken till högsta inne i BIOS och vet till 100% att den är inkopplad rätt eftersom den hittas inne i BIOSen. Har även öppnat cmd prompten innan jag börjat installationen för att köra "diskpart" etc. Inne i BIOS så står det AHCI Mode för SATA Mode. Jag har försökt aktivera "SATA 1 Hot Plug" vilket jag tror att det ska vara? Den var disablad tidigare och fungerade inte heller för den delen. Har läst lite på andra sidor att de rekommenderar att köra Intel® Solid-State Drive Toolbox. Men eftersom jag sitter på en Mac nu och det är en .exe fil så går det inge vidare med det...
Jag ser hårddisken i BIOS men inte när jag ska välja hårddisk att välja bland när jag ska köra installationen. Den säger att jag ska köra in drivrutiner etc.
Jag ser hårddisken i BIOS men inte när jag ska välja hårddisk att välja bland när jag ska köra installationen. Den säger att jag ska köra in drivrutiner etc.
Jag använder Mac nu och har försökt ladda ner men får det i .exe format. Vet inte riktigt vilket format man ska ha? Om det är någon upppackningsgrej när man kör exe filen. Vilket jag inte kan göra...