Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

RUNESCAPE!!! hehe, just kidding.

Det är ju roligt , lol

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Börja INTE med Battlefield heroes. Det är P2W ( Pay2win)

Är det inte alls. Jag äger allt, och alla med gratis grejorna, eftersom köp grejorna bara är omdesignade vapen med samma sorts förmåga att döda.
Finns dessutom inget att vinna i Battlefield Heroes, det är ett mmo där man levlar, nästan oändligt skulle jag vilja påstå.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Lånar tråden lite...

En liten grafik-nörd-fps-fråga.

Vilken är det mest grafiskt snyggaste gratis FPS spelet?

Blacklight Retribution och det kommande Warface från Crytek antagligen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Lånar tråden lite...

En liten grafik-nörd-fps-fråga.

Vilken är det mest grafiskt snyggaste gratis FPS spelet?

Planetside 2 om man moddar config och fixar ultra

Permalänk
Medlem

Star Wars the old republic

Permalänk
Medlem

Planetside 2
War of tanks
Tera
Path of Exile
Och två personliga favoriter: Vanguard och Age of Conan

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Path of Exile kan jag rekommendera starkt!!

Permalänk
Skrivet av robie76:

Star Wars the old republic

Måste man inte köpa själva spelet?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Nej inte för att kunna spela det. Men vill man få tillgång till "full content", dvs alla raser osv så måste man betala. Jag spelar gratis. Bara gå in på websidan o regga dig o ladda ner installern.

Permalänk
Medlem

Need for speed: World?
Blacklight Retrobution?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Blacklight Retribution och det kommande Warface från Crytek antagligen.

som sagt, Warface finns redan sedan ett tag tillbaks, det är inte lika snyggt som Blacklight, men det står ut ganska bra från mängden ändå, värt att testa. Hoppas ts gör det ialla fall

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

som sagt, Warface finns redan sedan ett tag tillbaks, det är inte lika snyggt som Blacklight, men det står ut ganska bra från mängden ändå, värt att testa. Hoppas ts gör det ialla fall

blir att testa det, men svårt att hinna med att titta på alla bra förslag.

tack för förslagen hittills!:) keep it going

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Urban Terror!

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

som sagt, Warface finns redan sedan ett tag tillbaks, det är inte lika snyggt som Blacklight, men det står ut ganska bra från mängden ändå, värt att testa. Hoppas ts gör det ialla fall

Warface är i Closed Beta dock.
Med andra ord, den har funnits, men är ännu inte helt ute för exakt alla att lira.
Mer info om betan finns dock här: http://www.warface.com/home

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Warface är i Closed Beta dock.
Med andra ord, den har funnits, men är ännu inte helt ute för exakt alla att lira.
Mer info om betan finns dock här: http://www.warface.com/home

Vem som helst kan lira det och en closed-beta i 6 månader låter väl lite väl, eller? Verkar som att jag missat mycket, men när jag lirade det så var det inte "stängt" alls, det är öppet för vem som helst att spela. Och warface har inte släppts i västvärlden ännu, men varför skulle det stoppa någon?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Urban Terror!

Absolut Urban Terror är enormt underskattat.

Men Warface är underhållande med.

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 , Battlefield Heroes eller kanske TERA ( som har blivit free nu eller? Tror det blev det i veckan iaf... )

Permalänk

Urban Terror (quake)

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

Trackmania har väl en version som är gratis? Lotro var gratis i början, vet inte hur det är nu.

Permalänk
Medlem

Mycket bra och starka alternativ från alla håll och kanter men kan inte se två alternativ som jag tycker är värda att testa.

Allods Online och nyligen släppta RaiderZ. RaiderZ är faktiskt riktigt snyggt och härliga miljöer och bra kontroll och kombinerar klassikt targeting system med att kunna svinga svärdet och slå flera fiender.

Allods är mer eller mindre ett riktigt bra substitut för WoW. Har haft problem med Cash shopen men det ska vara åtgärdat.

För att förstärka ett annat förslag som redan givits är Path of Exile. Riktigt jävla bra.

Sen har vi LoL som fortfarande står ohotat som störst och bäst av Mobaliren.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Minecraft singelplayer?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk

APB Reloaded

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Sen har vi LoL som fortfarande står ohotat som störst och bäst av Mobaliren.

Störst kanske, om man nu litar på riots senaste siffror för då är det en svindlande ökning sen förra året då LoL inte var störst.

Sen bäst är ju jävligt subjektivt, men om man bortser från hur själva spelet ter sig när man väl spelar så anser jag att systemet som riot byggt upp för att dra in pengar är fan så mycket sämre än hur valve har valt att dra in pengar.
Men bäst vore om både kunde göra så som icefrog valde att göra med dota, inte en krona för någonting.

Det är synd att nästan alla "f2p" spel är pseudo-f2p där man måste betala om man ska få ut allt vettigt från spelet.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Störst kanske, om man nu litar på riots senaste siffror för då är det en svindlande ökning sen förra året då LoL inte var störst.

Sen bäst är ju jävligt subjektivt, men om man bortser från hur själva spelet ter sig när man väl spelar så anser jag att systemet som riot byggt upp för att dra in pengar är fan så mycket sämre än hur valve har valt att dra in pengar.
Men bäst vore om både kunde göra så som icefrog valde att göra med dota, inte en krona för någonting.

Det är synd att nästan alla "f2p" spel är pseudo-f2p där man måste betala om man ska få ut allt vettigt från spelet.

Subjektivt ja men HoN har tappat, Dota 2 är nytt så det räknar jag inte med ännu, dessutom är det fortfarande beta.

Så LoL är det bästa alternativet just nu. Smite är inte riktigt samma sak likaså L.O.C.O.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Subjektivt ja men HoN har tappat, Dota 2 är nytt så det räknar jag inte med ännu, dessutom är det fortfarande beta.

Så LoL är det bästa alternativet just nu. Smite är inte riktigt samma sak likaså L.O.C.O.

Varför räknar du inte dota 1 då?
Som tidigare varit överlägset störst om man väljer att tro på riots senaste siffror som sa något om 30 miljoner aktiva spelare eller vad det var.

Fast egentligen så tycker jag personligen att det är ointressant hur många som spelar ett visst spel för det förändrar ju ändå inte spelupplevelsen nämnvärt om det inte är så att typ 3 personer i världen spelar det, för då är det ju självfallet enormt negativt för då har man ingen att spela med.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

APB Reloaded: http://store.steampowered.com/app/113400/

Mycket bra spel! Jag har spenderat runt 780 timmar i det ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Subjektivt ja men HoN har tappat, Dota 2 är nytt så det räknar jag inte med ännu, dessutom är det fortfarande beta.

Så LoL är det bästa alternativet just nu. Smite är inte riktigt samma sak likaså L.O.C.O.

Källa på att HoN har tappat? HoN utvecklas och går framåt fort som satan, bara att titta på competitive scenen just nu.

Att alla ska klanka ner på HoN börjar bli jävligt tröttsamt, då det är så mycket bättre än LoL och Dota2. (Såklart är smaken som baken, men det är faktist så)
HoN kommer ta över alla competitive spelare från LoL tillslut, då LoL scenen bara har pro spelare för att dom har pengar. Men när HoN nu har börjat ta ikapp så kommer dom lätt att ta över hela scenen.

Är JÄVLIGT trött så förlåt för svenskan.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Gotham City Imposters, finns tillgängligt på Steam.

http://www.gothamcityimpostors.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Källa på att HoN har tappat? HoN utvecklas och går framåt fort som satan, bara att titta på competitive scenen just nu.

Att alla ska klanka ner på HoN börjar bli jävligt tröttsamt, då det är så mycket bättre än LoL och Dota2. (Såklart är smaken som baken, men det är faktist så)
HoN kommer ta över alla competitive spelare från LoL tillslut, då LoL scenen bara har pro spelare för att dom har pengar. Men när HoN nu har börjat ta ikapp så kommer dom lätt att ta över hela scenen.

Är JÄVLIGT trött så förlåt för svenskan.

Det fetmarkerade... du motsäger dig själv.

I vilket fall om HoN eller DOTA 2 kommer ifatt så är LoL fruktansvärt stort även på e-Sport scenen där det pågår ligor och riktigt häftiga evenemang och tuffa turneringar.

Jag har ingen kristallkula så jag kan inte se i frmatiden men jag tror stenhårt på LoL som koncept och Riot som företag. Det enda de behöver bli bättre på är kommunikationen med communityt.

Dota 1 har jag inte med i beräkningarna då det var en map, en egensydd mod till WC3, inte ett spel. Dock ska man inte förbise att skaparna la grunden för en helt ny genre och det ska de ha cred för samtidigt som Blizzard ska ha cred för sin oerhört flexibla mapeditor.

EDIT#1 Om du nu är trött på att "alla" vilka det nu är, klankar ner på HoN så kanske det ligger något i det? Eller så kan man vara så rationell och tänka till att vi har olika subjektiva åsikter och att det är spel det handlar om och det är kul med lite skitsnack emellan. Precis som i sport när man håller på olika lag...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold