Super-rea för Linux-spel på Steam

Permalänk

Super-rea för Linux-spel på Steam

Nu är det mellan 50-80% rabatt på alla spel som finns till Linux på Steam. Dessutom har Steam släppts som officiell programvara och är inte längre att betrakta som beta.

Kom och kööööp!?

Visa signatur
Permalänk

Satt tidigare idag och funderade om man skulle köpa ett par spel mest för att visa support. Nu kommer jag inte längre kunna låta bli.

Permalänk

Inser att det var lite falsk marknadsföring. Det rör sig inte om precis alla spel, det är runt ett femtiotal som är på rea, men det är gräddan av dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tog och handla 3 st.. lika testa va som funkar på linux, blir spännande i framtiden vad som kommer

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem

Köpte The Book of Unwritten Tales. Verkar vara ett helt okej äventyrsspel i gammal anda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CryingFreeman:

Inser att det var lite falsk marknadsföring. Det rör sig inte om precis alla spel, det är runt ett femtiotal som är på rea, men det är gräddan av dem.

"Save 50–75% on all Linux games" står det när man startar Steam, så om du inte har hittat några direkta motexempel så är det nog alla.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

"Save 50–75% on all Linux games" står det när man startar Steam, så om du inte har hittat några direkta motexempel så är det nog alla.

Inte counter-stirke 1.6.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deppan:

Inte counter-stirke 1.6.

Ja, det är definitivt ett giltigt motexempel i så fall. Fram med högafflarna och börja jaga Valves PR-avdelning!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Spel

Har inhandlat Trine 2, CS source och world of Goo, samt crusader kings, synd att mitt 7850 funkar så illa i linux...

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Medlem

Glädjer att Steam nu finns i skarp version för Linux, snart kanske en inbiten gamer kan börja köra ubuntu

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Skrivet av phz:

"Save 50–75% on all Linux games" står det när man startar Steam, så om du inte har hittat några direkta motexempel så är det nog alla.

Är dessutom falskt att det är 50-75% då penumbra är på hela 80%! Riktigt kul att dom gör en sån här kampanj, funderade även på att köpa linux TF2 t-shirten(stort fan av tf2) men insåg att frakten till sverige är dyrare än tröjan själv!

Permalänk
Medlem

Kan jag köra Windowsbaserade spel jag köpt från Steam genom exempelvis Wine?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Kan jag köra Windowsbaserade spel jag köpt från Steam genom exempelvis Wine?

Nja, Steam för Linux har inte något stöd för det. Men du kan köra Steam för Windows genom Wine om du vill, det ska fungera rätt så hyffsat (se Wines AppDB).