Hur gör man en ringsignal?

Permalänk

Hur gör man en ringsignal?

Hej
Jag har en låt på ca 6 min som jag skulle vilja ha ca 50 sekunder av som ringsignal på min sgs3.
Finns det något enkelt och bra program för detta?
Testade med makeownringtone.com men ljudkvaliten blev mycket sämre( ihåligt typ).

Tacksam för all hjälp

... Å ja jag har googlat......

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

audacity

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Audacity duger utmärt för att förkorta / klippa bort delar ur en låt.

Permalänk
Medlem

http://mp3cut.net/ klipp till låten och sen lägg den i rätt mapp i telefonen så installera zedge och sök på den valda låten så slipper du massa krångel

Permalänk
Medlem

en ringsignal får max vara 40 sekunder. Bara klipp den med ovan skrivna förslag och sedan stoppa in filen i mobilen som vanligt och sedan välj den som ringsignal!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

en ringsignal får max vara 40 sekunder.

Hur kan man då välja hela låtar som ringsignaler? Möjligt att den bara spelar 40 sekunder, det vet jag inget om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

... Å ja jag har googlat......

Du får nog allt ta och lära dig att Googla då. Använd Audacity som P-NILZ föreslog.

Permalänk
Medlem

Testa Ringdroid, det är en androidapp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hur kan man då välja hela låtar som ringsignaler? Möjligt att den bara spelar 40 sekunder, det vet jag inget om.

Dom begränsas automatiskt till 40 sekunder ändå. Testa välja en hel låt på 3 min och ring till din mobil och svara inte så kommer du se att inte hela låten kommer spelas.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Dom begränsas automatiskt till 40 sekunder ändå. Testa välja en hel låt på 3 min och ring till din mobil och svara inte så kommer du se att inte hela låten kommer spelas.

Folk lär inte ringa i 40 sekunder ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Folk lär inte ringa i 40 sekunder ändå

haha ne precis

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:
Skrivet av jetten:

Audacity duger utmärt för att förkorta / klippa bort delar ur en låt.

Tack så mycket, funkade utmärkt.

hade audacity för länge sen men hade för mig att det inte funkade med de vanliga formaten, kanske något dem har lagt till i nyare veriasioner

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB