Permalänk
Medlem

Råkade bara glida in här så har inte läst allt men ett 7970 GHz ska klara något över 30FPS på max settings 1080p,sedan ska det väll gå bättre efter "amd" patchen som kommer om typ en vecka eller så. Beställde just spelet så ska snart testa med crossfire.

Permalänk
Medlem

Kommit lite längre och är nu inomhus.. 60fps på high Flyter på riktigt bra..
Dock första banan med regn och utomhus var snarare 25-29 fps på high

Mkt grafikinställningar, massor med AA-inställningar. FXAA, SMAA och MSAA upp till 8x (lär döda dom flesta gpu)

Riktigt snygga texturer, inte alls som crysis 2. Detta syns att det är ett pc spel

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Komplett lista!

PC Developer Console Commands
http://www.gamefront.com/crysis-3-pc-developer-console-comman...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det tuggar i sig 1,8gb gpu minne i 1920x1080

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som har förbokat hunter edition. Vet ni hur man kan ladda ner Crysis 1 som man fick på köpet?

Edit: Man får tydligen ett email efter ett tag med koderna till Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Finfint, att stänga av musacceleration är ju bara ett måste, likaså att sätta maxfps (iaf i betan med crossfire).

Permalänk
Avstängd

Synd bara att detta är ännu ett spel som är så ooptimierat som möjligt för att sälja nya grafikkort.
Synd att det är EA som sköter allt dessutom, så spelet lär inte ha särskilt bra support gällande MP (fusk osv) eller bra patchar till SP. Samt Crytek som glömt bort open-ended gameplay.

Synd att PC Gaming gått från bra spel som ser bra ut och flyter mycket bra, och über bra på high end datorer, till markandsförding av nya grafikkort!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatSII:

För er som har förbokat hunter edition. Vet ni hur man kan ladda ner Crysis 1 som man fick på köpet?

Undrar samma sak.

Undrar också en annan sak... Hur i helvete kan man vara Prophet? Om det är en del av storyn i spelet så kan ni bara bekräfta det, men just nu så är det bara väldigt mycket förvirring på min sida. Om man läser infon om Prophet så verkar hans "spöke" ha tagit över dräkten...

Permalänk
Medlem

Spoiler lite på den video för är en launch video för Crysis 3. Men ska nog ge er svar på frågan.

Kan även säga att det är fortarande Alcatraz i suiten men om det verkligen är han eller om Prophet medvetna har sparats i suiten och tagit över Alcatraz kan jag inte svara på ännu, måste spela färdigt spelet först :9

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Spoiler lite på den video för är en launch video för Crysis 3. Men ska nog ge er svar på frågan.

Kan även säga att det är fortarande Alcatraz i suiten men om det verkligen är han eller om Prophet medvetna har sparats i suiten och tagit över Alcatraz kan jag inte svara på ännu, måste spela färdigt spelet först :9

Vad jag förstod av videon(inte någon spoiler): Alcatraz kropp är i dräkten men Prophet har tagit över.

Kanske måste spela igenom 2:an igen, för som jag kommer ihåg var man Alcatraz igenom hela spelet men fick "Flashbacks" från Prophet, kommer inte ihåg att man blev Prophet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Vad jag förstod av videon(inte någon spoiler): Alcatraz kropp är i dräkten men Prophet har tagit över.

Kanske måste spela igenom 2:an igen, för som jag kommer ihåg var man Alcatraz igenom hela spelet men fick "Flashbacks" från Prophet, kommer inte ihåg att man blev Prophet.

Han säger ju i slutet The Call Me ..... Prophet i 2an så kan ju vara ett tecken.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem att aktivera spelet? Får bara att mitt konto inte har något Crysis 3 spel inlagt och ber mig lägga in nyckeln. Gör det men säger att nyckeln är redan använd....

Är väl bara kontakta EA Support som är överfull som vanligt.

Blir nog inget spelande innan man ska gå och lägga sig .....

Permalänk
Medlem

Testade en bit på första banan, ingen dipp under 60fps med 1080p@MaxSettings, fxaa on, motion blur off. Blir förmodligen för tungt innan patchen att köra MSAA. Cap på 60 fps samt mouse smoothing av (autoexec.cfg). Flöt betydligt bättre än förväntat, kanske blir tyngre på andra banor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Han säger ju i slutet The Call Me ..... Prophet i 2an så kan ju vara ett tecken.

Men är inte det en flashback ifrån början när han skjuter sig i huvudet?

Skrivet av FearKill:

Någon mer än mig som har problem att aktivera spelet? Får bara att mitt konto inte har något Crysis 3 spel inlagt och ber mig lägga in nyckeln. Gör det men säger att nyckeln är redan använd....

Är väl bara kontakta EA Support som är överfull som vanligt.

Blir nog inget spelande innan man ska gå och lägga sig .....

Jag hade mina spel inlagda, prova relogga eller starta om Origin.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa och ladda ner bara den vanliga versionen eller måste man köpa hunter/delux verisonen?

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Vet inte om frågan är på rätt ställe men iallafall så är jag lite nyfiken på om någon med 3x 7970ghz eller 680 provat spelet och vilka settings ni kan köra(går det att köra max med >60fps stabilt?). Anledningen till frågan är att crytek påstår att det ska gå att maxxa spelet först om 2-3år(om jag förstått saken rätt) men med dubbla 7970ghz och en I7:a kan jag köra allt på very high med aa off, af off och fxaa 1x(inte provat högre och påverkar inte vad jag kan se) men ändå få ut 30-50fps i 5760x1080, trodde inte det skulle vara möjligt.
Vad gör fxaa m.fl under det alternativet? fipplade med mxaa? och spelet blev ospelbart(8x)

Visa signatur

Fractal Design R4/Intel I7 3770K/ Sapphire 7970 Vapor-x Crossfire/ MSI Z77A-GD65/ Corsair Vengeance 8gb/Nzxt 1000w psu/Samsung 256gb ssd/WD 500gb hdd/ Corsair Hydro H55/

Permalänk
Medlem

Besviken på optimeringen på spelet. Spelet kör inte ens 60fps för mig på high i 1080p utan aa. Men försig de är ju Crytek som utvecklat skiten så.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Besviken på optimeringen på spelet. Spelet kör inte ens 60fps för mig på high i 1080p utan aa. Men försig de är ju Crytek som utvecklat skiten så.

Hade det kört 60 fps+ skulle folk klagat på att det var konsolanpassat istället.

Grafiken är extremt bra, vilket gör att det är krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hade det kört 60 fps+ skulle folk klagat på att det var konsolanpassat istället.

Sedan är det ju ett gaming evolved spel, ska bli intressant att se benchar mellan lagen efter första patchen samt nästa set drivers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Problemet som jag ser det är att jag aldrig får mer än. 70-80% gpu usage även om fpsen är låg.
Provade klocka cpu till 4.2ghz för att utesluta den och det gjorde ingen skillnad.

Så tror det kommer bli bättre med nya drivers framöver

Utan aa ligger jag ofta på 60 fps på high. Ställt ner skuggor med.

Snyggt är det iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha blir väll medium utan någon AA misstänker jag, det ser säker fint ut endå.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

High inställningar med mitt system samt 2560x1600. 8AF och ingen AA. Jag håller mig på 60 fps. Ni som har fps som går upp och ner vilket jag tyckte gjorde spelet hacking kan sätta på anpassningsbar i vertikalsynk . Det gjorde att jag fick mycket jämnare fps. det verkar dock inte vara jätteoptimerat, men tycker inte det är någon skillnad på high/very high.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker själv att inställningen High utan AA ska fungera bra i 60 fps på ett 670/680gtx kort, Very high bör vara för flera GPU:er. Blir nog och vänta på en del patchar och nya drivrutiner innan jag spelar vidare på Crysis 3 i alla fall.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk

Måste bara stämma av att allt är i sin ordning här.

Min burk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2613384/sweclockers-1211

Kör med två HD 7970. När jag körde första banan låg jag kring 40 FPS med allt på High. Ställer jag allt på Very High får jag ganska maffigt input lag och cirka 25-30 FPS. Går detta att optimera på något sätt eller är det så för alla med liknande hårdvara?

EDIT: Har stängt av vsync, kör i 1920x1200, har rätt låg AA

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4, ATX CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
Mem: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP Nätagg: Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold
Chassi: Fractal Design Define R4 Svart GPU: 2x PowerColor Radeon HD7970 3072MB
CPU-kylare: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Bah inget kommando för att se fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murray_85:

Måste bara stämma av att allt är i sin ordning här.

Min burk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2613384/sweclockers-1211

Kör med två HD 7970. När jag körde första banan låg jag kring 40 FPS med allt på High. Ställer jag allt på Very High får jag ganska maffigt input lag och cirka 25-30 FPS. Går detta att optimera på något sätt eller är det så för alla med liknande hårdvara?

EDIT: Har stängt av vsync, kör i 1920x1200, har rätt låg AA

Jag själv har 2 x MSI Lightning Kort i 1300 MHz. De får be för sina liv detta spel allt krankat upp till max kör med TXAA High. Så ligger jag mellan 30-45 FPS.
Var inte så trevligt spelbart men såg sjukt sjukt snyggt ut.

Nu kör jag med blandad High och Very High med FXAA och 4x AF. Ligger runt 60-100 FPS beroend på inomhus eller utomhus miljöer.

Skrivet av Megacrash:

Bah inget kommando för att se fps?

Prova med commands från Crysis 1 och 2an. Är ju samma motor i grunden så commandens har nog inte ändrat sig.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Jag själv har 2 x MSI Lightning Kort i 1300 MHz. De får be för sina liv detta spel allt krankat upp till max kör med TXAA High. Så ligger jag mellan 30-45 FPS.

Nu kör jag med blandad High och Very High med FXAA och 4x AF. Ligger runt 60-100 FPS beroend på inomhus eller utomhus miljöer.

Hmm. Lät aningen bättre än vad jag får ut. Finns det något sätt att kolla om jag nyttjar xfire?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4, ATX CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
Mem: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP Nätagg: Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold
Chassi: Fractal Design Define R4 Svart GPU: 2x PowerColor Radeon HD7970 3072MB
CPU-kylare: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murray_85:

Hmm. Lät aningen bättre än vad jag får ut. Finns det något sätt att kolla om jag nyttjar xfire?

Crysis spelen brukar gilla Nvidia kort mer än AMD. Är väl bara vänta på riktigt drivisar för båda parterna ska nog fixa lite mer prestandard.

Du kollar ju i Catalyst om du har aktivera Crossfire, men det borde du ha annars är ditt 7970 ett monster

Annars kan du ju kolla i något övervaknings program, Afterburner kollar jag själv där jag kan se GPU Load för båda mina GPUer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Prova med commands från Crysis 1 och 2an. Är ju samma motor i grunden så commandens har nog inte ändrat sig.

Kör alltid 16 af, dra ner på aa oh släng på fxaa om det laggar.. Mina 7970 klarar spelet utmärkt på max så länge man inte kör högre msaa.