Vilket "CoD" spel ansåg du det vart besvikelse i serien?

Permalänk
Medlem

allt efter cod4.
mw2 var dock helt okej när man hade några att köra med.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Cod4 och mw2 va dom bästa enligt mig. Cod4 1:a mw2 2:a
Cod 4 va roligt med dedicated servers..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Säger som morxy, jag spelar än idag mer än 5 timmar cod 4 per vecka, då och då varje år så spelar jag också några timmar Waw Zombies, men alla spel efter det har varit mer eller mindre tomrum för mig. Fick blops2 av min lillebror i julas som jag faktiskt njöt av ett tag tills jag kom fram till att det var för lätt. Näh, jag håller mig till cod4 hc

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Mw2 kampanj är riktigt bra, men det spelet går inte ens att jämföra med det bästa spelet i serien, cod 2.
Efter Mw2 så har det, tyvärr, gått utför med cod:(

Permalänk
Medlem

Cod 2 var det bästa, kommer ihåg när man byggde egna maps på lan och körde. Var bland det roligaste jag har gjort. Tyckte 5:an var en besvikelse och allt sedan MW2 har varit katastrof, ska dock inte uttala mig för mycket om blops2 då jag bara spelat detta hos vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Cod 4, aka MW1 var det sista bra spelet i serien. Efter det spårade det ur totalt.

Varför tycker så många att Cod 4 just är det enda bra spelet?
Okej det kanske är tjatigt med samma sak år ut och år in (nästan i alla fall)
men jag tycker att dom äldre (som MW+MW2) är dom sämsta.
Black Ops 2 är det bästa Cod tycker jag, mer förbättringar och mindre "försämringar".
Något som överaskade mig i BO2 är att jag inte träffat på några rageande 10-åringar.
Pajkastning överhuvudtaget har jag bara märkt av någon enstaka gång,
känns bra att det blir mer spel än massa skrik.

Permalänk
Medlem

MW2 hade bra single player och kass multiplayer, Black Ops var -facepalm- och testade MW3 hos en kompis i 15 minuter innan jag ALT + F4 och la mig i fosterställning och skrek..

vågar inte testa BO2 :/

MW1 och WaW samt CoD 2 är underbara, hoppas att de gör ett bra WWII spel i framtiden..

Favoriten är lätt CoD 2

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Cod 3. som bara släptes till xbox å playstation?

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Varför tycker så många att Cod 4 just är det enda bra spelet?
Okej det kanske är tjatigt med samma sak år ut och år in (nästan i alla fall)
men jag tycker att dom äldre (som MW+MW2) är dom sämsta.
Black Ops 2 är det bästa Cod tycker jag, mer förbättringar och mindre "försämringar".
Något som överaskade mig i BO2 är att jag inte träffat på några rageande 10-åringar.
Pajkastning överhuvudtaget har jag bara märkt av någon enstaka gång,
känns bra att det blir mer spel än massa skrik.

han, och jag, säger inte att det är det enda bra spelet, dock säger han, och jag, att det var det sista bra spelet, det är en skillnad.
Själv finner jag stor skillnad mellan mw2 och cod 4. hur du sluppit p12or i cod är ett under

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Började spela MW2, spelade väldigt mycket och tyckte det var kul, även om det är ett riktigt dåligt piss spel. Fuskare överallt, värdelös vapen balans, irriterande saker såsom noobtube, RPG, killstreaks.

Har spelat WaW och MW1 lite på senare tid och dom verkar vettiga. Black Ops 1 tyckte jag var ett stort steg i rätt riktning från MW2, även om många säger annat.
MW3 blev jag äcklad av första minuterna jag spelade, herregud vilket värdelöst spel.
BO2 är helt okej men absolut inte perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMDZ:

Mw3 för att dom tog bort Combat Training och Wager matches.

Off Topic:: När vi ändå snackar om cod, är Black Ops 2 nått att ha?

Fast Treyarch gör Combat training inte Infinity Ward?

Permalänk

Älskar ALLA COD spel ! enda spelen jag gillar sedan BF2

Permalänk
Medlem

Cod 4 ! bo2 är inte ens i närheten så bra som Bo2.. Bo2... dålig grafik.. små maps... fortfarande en del p12er men cod 4 var lätt det bästa spelet

Permalänk
Medlem

1.1 World War II story arc

1.1.1 Call of Duty - Första spelet, fantastiskt för sin tid även om det hade sina mörka fläckar.
1.1.2 Call of Duty 2 - Förmodligen det bästa CoD-spelet genom tiderna, fantastiska maps och WW2-vapen inkl. rifles.
1.1.3 Call of Duty 3 - Konsoll, finns ingen vettig människa i världen som lirar FPS på konsoll. Nej. Ingen.

1.2 Modern Warfare story arc

1.2.1 Call of Duty 4: Modern Warfare - Än idag ett otroligt stort spel, tävlingsmässigt med Promod är det oslagbart.
1.2.2 Call of Duty: Modern Warfare 2 - Början på noobifieringen av CoD-serien.
1.2.3 Call of Duty: Modern Warfare 3 - Fortsättningen på ovanstående.

1.3 Black Ops story arc

1.3.1 Call of Duty: World at War - Inte imponerad.
1.3.2 Call of Duty: Black Ops - Ingen höjdare.
1.3.3 Call of Duty: Black Ops II - Förstört resten av CoD-serien.

Övriga titlar inkl. konsollspel räknar jag inte ens. Ovanstående är baserat på multiplayer-upplevelsen enbart sett utifrån en FPS-spelare som fokuserar på tävlingsaspekten framförallt. Som synes är de absolut bästa spelen CoD2 och CoD4, by far. Dedikerade servrar och Promod med balanserade vapen, strippat på allt onödigt extra och endast fokuserat på skill är vad som gör dessa två spel till ohotade favoriter inom CoD sista 10 åren. I överlag har Treyarch gjort alla besvikelser hittils och Infinity Ward stått för de två höjdpunkterna. Bristen i överlag på CoD-serien? Avsaknaden av vettig developer-support efter att spelet väl är släppt. Några patchar för de värsta buggarna och sen skiter de i det spelet och fokuserar på nästa.

De som tycker att trackers, sikten, perks och kill/scorestreaks är häftigt behöver inte ens kommentera mitt inlägg.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

MW3 lätt. Köpte på release och bytte ut det så fort Skyrim släpptes (TIll xbox) Black ops serien e den som jag är mest nöjd med. Men jag spelar typ aldrig CoD , Battlefield är min series.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

MW2. Hade bara spelat CoD4 tidigare, som jag tyckte var grymt. MW2 förstördes av överdrivna killstreaks (som varit med i alla spel sedan då) och två ton annat BS. Har inte spelat ett CoD sedan dess.

Permalänk
Medlem

allt efter Waw är totalt kasst

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

själv så tycker jag det blev efter mw2's release det går lite ned och upp heh det nya läget i mw3 när man kämpar mot vågor av soldater och diverse var ganska tröttsamt efter några rundor. gameplay vis så är det inte så olika på mw3 mw2 och mw1 förutom lite mer obalanserade vapen ju längre upp i serien man kommer... samt olika perks, klasser och levlingar, och såklart killstreaks.

skulle gärna vilja se lite mer olika gamemodes där man kanske styr en liten arme av zombies (zombiemaster stil ungefär :3) av olika typer t ex en som är nästintill ljudlös och kan kasta sig runt hörn för att infektera en och den som blev infekterad fick styra den zombien han blev typ.
Eller får se på medans resten blir knaprade av armen zombies som attackerar dem och såklart ifall man nu skulle bli infekterad vara tillfälligt odödlig och bara kan gå undan och bli en zombie. eller spawna på annan plats för att attackera den lilla gruppen survivors. eller att resten av gruppen som inte är infekterad får akta sig då det viruset sprider sig och kan äta igenom armor och skyddsmasker i början av infektionen som kanske segar ner dem en bit.
och sinpleplayer storyn var helt ok i mw1 och mw2 och WaW de får dock gärna skippa gör detta för att komma vidare grejen. och ge en lite mer frihet och utforska lite ifall det nu är en bana som är riktigt fet så att det ser ut som man måste gå minst 10 minuter åt ett håll för att hitta en gräns typ vägspärr och sedan har 40% kvar av banan och kika runt på :3 och även fixa så att det inte kommer vågor med fiender trots att man skjutit 30 pers som går runt samma hörn hela tiden då spelets scriptning väntar på att man ska springa mitt i allt krig till nästa ställe där man hämtar en rpg som man skjuter på två tanks som stannar på ett ställe ganska öppet och lätt tillgängligt för lite allt möjligt egentligen och inte kan förstöra huset (i detta fall en snabbmats resturang) med sin kanon som man står på...

de får gärna införa lite möjligheter att köra fordonen typ helikopter och flygplan när man väl får killstreak och att man då har begränsad mängd ammo istället för oändligt och en viss tid den stannar kvar.

annat gamemode som skulle vara intressant och se.
Där man går som squads för att infiltrera och kämpa sig in i en byggnad för att typ stoppa någon attack som motståndarlaget planerar mot ett annat land eller mot det andra laget (lite bf3 känsla typ som på metro de där bomberna man plantar) eller försök på djur eller något medans man spelar typ en huvudgrupp på 6 pers som är taktik och första linjen av soldater och en grupp till på 4 pers för support vid fighterna när man bryter sig in och de man fightar är för det mesta bots men byts ganska snart ut till den där extra supportgruppen så det blir svårare och svårare. supportgruppen är innan de byts till andra sidan då är medics och ammo supporters samt kan sätta ut någon enstaka riot shield så en i den första supportgruppen kan agera tank.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Cod4 skit bra, mw2 njaaaa, black OPS hade potential att bli något fast inget hände, back ops 2 har dom lyckats bra med inte perfekt men helt ok

Permalänk
Medlem

WaW var det sista bra spelet.
Köpte MW2, blev grymt besviken. Såg sen att alla uppföljare bara var DLC:er till MW2 och sket i att köpa dem. Bror min har däremot köpt alla fram till MW3.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

CoD4 var det sista som var värt sitt pris vid inköp, det enda som ens intresserat mig efter det var BO, men det var med en bitter smak av matchmakingaktigt spelande och bieffekter av taskigt optimerad motor likt en cancersjuk med diarre och cellgiftsaptit. Tacka vet jag CoD 1 med United Offensive och CoD 2.

Största besvikelsen var när det vart klart att MW2 skulle ha matchmaking, då tvärdog communityn. Och folk som säger att MW2 och MW3 är gammalt kan ju inte ha hår på kulorna än. Det moderna temat i MW är väll lite sådär, då gillar jag Cold War eran i BO mer.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att mw2 var bra trots alla dethstreaks och op vapen har tyvärr inte spelat mw2 så mycket men tyckte att det var bra, mw3 var roligt i början kartorna och grafiken i spelet var hyfsat grafiken kan dem inte göra något åt om dem inte dem hade gjort spelet bara till pc då kan dem kanske ha gjort något åt saken. black ops 1 multiplayer var jag mer missnöjd med men det kanske var pågrund av att det var en såpas stor hype innan det släpptes zombies var grymt bra. Black ops 2 tycker jag är nästan lika bra som mw2 om inte bättre på grund av att det inte finns så mycket op saker som jag stör mig på förutom en sak. mapparna är väldigt bra och snyggt gjorda. score streak systemet är ett väldigt bra idee som gör det inte lika lätt som i mw2 att bygga sin kille streak på varan och att man får belöning av att ta flagor och en massa andra saker.