Skrivet av Superlight:
Du verkar knappt hur veta hur kortets egenskaper arbetar med varandra. Släng in 156-bits buss på en Titan GPU men Titan har så många CUDA-kärnor och 7 miljarder transistorer så kommer kortet definitivt underprestera i många spel. Bullshit.
Så du menar att jag har lite kunskap om GPU:er?
Du väljer snarare att misstolka och sedan anklaga mig för att ha fel, något som du är noga med att göra i varenda tråd som vi båda råkar skriva i.
För att förtydliga det jag menade:
Tänk dig att 660Ti, 670 och 680 alla är baserade på samma krets, GK104. 670 och 680 har båda en, och redan här lite snålt tilltagen, 256-bits minnesbuss på 2GB minne.
Tänk sedan att 660Ti har 2GB minne, men endast på en 192-bits buss. Ser du vad jag menar?
Om du ändå inte gör det, så menar jag att 660Ti garanterat skulle se en prestandaökning om det utrustats med samma buss som sina kraftigare syskon.
Ett 670/680 kan inte utnyttja mer än max 2,2-2,3GB minne, och hur ska då ett 660Ti med sin futtiga 192-bits buss kunna prestera på samma nivå?
Jag säger inte att minnesbussen gör så att ett kort automatiskt presterar bättre, men med Nvidias nuvarande 600-serie(ej Titan) så har de snålat lite väl mycket. Jag menar, ett 7770 har samma bussbredd som ett 660Ti.