Permalänk
Medlem

Phantom 1.1

Chassi NXZT Phantom
Moderkort -ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA 6Gb/s, USB 3.0, UEFI
CPU - AMD FX 8350 4.0GHZ AM3+
Nätdel - 700 Watt
Ram Minne - Corsair 8Gb 1600Mhz DDR3
Grafikkort- Dubbla XFX 7950 Hydrocell

Besök galleriet här

Permalänk
Avstängd

Nätdel = too risky, men annars okey build men få bilder på bygget.

Permalänk
Medlem

bro more pics
ta bilder i ljusa ställe för bättre bilder^^

ang cpu så kan du bara överklocka den känner mycket på att överklocka mitt, från 2,8 - 3,6ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

bro more pics
ta bilder i ljusa ställe för bättre bilder^^

ang cpu så kan du bara överklocka den känner mycket på att överklocka mitt, från 2,8 - 3,6ghz

Moderkortet har jag låst på autotune till 3.2ghz och det tycks funka bra

Permalänk
Medlem

Tror du får fel värden på processorn. 100watt värme med den lilla kylaren och bara 26*c, neee.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Är det samsung skärmar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Tror du får fel värden på processorn. 100watt värme med den lilla kylaren och bara 26*c, neee.

gillar inte att vara spydig mot folk... Men hybridteknik kanske du känner till ? och en cpu som inte behöver "maxa " går ner i strömspar från kanske 100watt till 36-56watt och där igenom får du längre temp/värme.
Och jag har haft samma cpu på 3olika moderkort så det stämmer... Eller så är alla trasiga och använt samma program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyoko:

Är det samsung skärmar ?

Japp !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exider12:

gillar inte att vara spydig mot folk... Men hybridteknik kanske du känner till ? och en cpu som inte behöver "maxa " går ner i strömspar från kanske 100watt till 36-56watt och där igenom får du längre temp/värme.
Och jag har haft samma cpu på 3olika moderkort så det stämmer... Eller så är alla trasiga och använt samma program.

Och jag startade upp cpuid samtidigt då tog jag en skärmdump
Så när jag kör max hela tiden ligger den på betydligt högre 50 ungefär ex bf3. och Gpu på 65-70 grader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exider12:

AMD brukar ofta visa fel, bara så att du vet.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

AMD brukar ofta visa fel, bara så att du vet.

Bara så du vet så har jag inte konstant 100watt på cpuerna utan att dom pendlar i watt och ger mindre värme när dom har ett lägre wattantal i sig. Bilden som jag la upp då laddade datorn 100watt men läser du bredvid så var den nere i betydligt lägre wattantal innan "min/max"

Permalänk
Medlem

36watt som lägst, 58watt vid screenshotet och 100watt max. Ska MYCKET till för att originalkylaren ska kunna hålla dryga rumstemp. Kör någon hård belastning i minst 15min på både cpu och gpu samtidigt så får du se vad du har för igentlig temperatur.

Visa signatur

100% PASSIVT