Köpa ny gaming data för spelandet

Permalänk
Medlem

Köpa ny gaming data för spelandet

Hej!

Ska bygga en ny data, den gamla datan har börjat och krångla kommer denna klara av alla nya spel och counter stikes.
Polarn har hjälp mig att bygga ihop datorer förut och han kunde hjälpa mig, men ett krav var att han skulle få 20% av inköps priset för installation och ihop byggnad. Vill inte att det ska hacka på counter strikes, finns det något med jag behöver? ( skall finnas i svensk butik)

Han gjorde denna kundvagn:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2268571&view=0

MVH

Xaoi

Permalänk
Medlem
citat som refererade till ett borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vänta tills jag visar den jag håller på att sätta ihop

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kan du motivera varför jag ska välja denna före den andra kundvagnen?
Har dåliga erfarenheter av Nvida och tangentbord/mus/högtalare har jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

Kan du motivera varför jag ska välja denna före den andra kundvagnen?
Har dåliga erfarenheter av Nvida och tangentbord/mus/högtalare har jag

alltid bra att ha flera inpluggade så man kan byta vetu

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

1. Det är stor skillnad på DATA och DATOR.
2. Du behöver inte lägga mer än 6 - 7000 på en dator om ens det för att kunna maxxa cs.

Skickades från m.sweclockers.com

trollanklagelse borttagen
Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

1. Det är stor skillnad på DATA och DATOR.
2. Du behöver inte lägga mer än 6 - 7000 på en dator om ens det för att kunna maxxa cs.

Skickades från m.sweclockers.com

1.det har du faktiskt rätt i
2.det säger inte min polare, han säger att det är run 50 tusen för en bra speldata, så jag lägger 15 tusen över det för att få lite bättre komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

alltid bra att ha flera inpluggade så man kan byta vetu

nej men det behövs inte

eller btw kan man spela fler spel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

1.det har du faktiskt rätt i
2.det säger inte min polare, han säger att det är run 50 tusen för en bra speldata, så jag lägger 15 tusen över det för att få lite bättre komponenter

Säger det igen..
Stor skillnad på dator och data.. Du är ute efter en SPELDATOR inte speldata.

Din polare verkar inte veta vad han pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

Säger det igen..
Stor skillnad på dator och data.. Du är ute efter en SPELDATOR inte speldata.

Din polare verkar inte veta vad han pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha man lär sig något nytta varje dag !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

nej men det behövs inte

eller btw kan man spela fler spel då?

ja du kan ju spela cs mot dig själv då och flera kompisar på en dator

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

ja du kan ju spela cs mot dig själv då och flera kompisar på en dator

Åfan det är ju skitbra

Permalänk
Medlem

Allt över 20k är onödigt.

trollanklagelse borttagen
Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Allt över 20k är onödigt om du inte trollar.

okej men vad ska jag ta bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

okej men vad ska jag ta bort?

Nja, vet inte riktigt. Någon mer kunnig får göra en kundvagn istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Nja, vet inte riktigt. Någon mer kunnig får göra en kundvagn istället.

vad bygger du då din fakta om att allt över 20k är onödigt?

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha 10% av inköps priset för att lägga ihop ett paket:) btw finns det bara 3 pcie 16x platser på moderkortet

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

skulle vilja ha 10% av inköps priset för att lägga ihop ett paket:) btw finns det bara 3 pcie 16x platser på moderkortet

jaha kan du linka ett med 4st x16 platser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

jaha kan du linka ett med 4st x16 platser?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1360195

16x 8x 8x 4x hastigheterna som pcie 16x portarna

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

Hej!

Ska bygga en ny data, den gamla datan har börjat och krångla kommer denna klara av alla nya spel och counter stikes.
Polarn har hjälp mig att bygga ihop datorer förut och han kunde hjälpa mig, men ett krav var att han skulle få 20% av inköps priset för installation och ihop byggnad. Vill inte att det ska hacka på counter strikes, finns det något med jag behöver? ( skall finnas i svensk butik)

Han gjorde denna kundvagn:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2268571&view=0

MVH

Xaoi

Skämtar du? Och din vän är helt ute och cycklar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

men jag kan säga vad jag tycker om listan. fattar inte varför man ska ha 2 ssd ifrån samsung och sen 3 ssd ifrån intel? varför inte bara köpa 5 av samma märke och model och sen köra RAID med dom eller liknande? CPU blocket kommer inte att passa på AM3+, den är gjort för intels 2011. och ska du vattenkyla 4 7970 och en processor så kan det vara bra att lite mer än bara en rad. man får inte ens plats med 4 grafikkort på moderkortet utan att två av grafikkorten kommer att stötta till varandra, att sätta ditt ett vattenblock på varje grafikkort kommer inte hjälpa problemet. då får du modda en av korten och såga av en del av bracket ifrån grafikkortet.

jag klagar inte på att du spenderar 65k på en dator. gör det, jag bryr mig inte. det är dina pengar. men att du slänger ut pengar på en dator när du har redan en som fungerar bra, det verkar vara lite troll liknande. men med den dator som kommer ditt problem med att spel att hacka var ditt sista problem. det kan hända att du får lite micro stuttering av crossfire. glöm inte slangar,vätska och liknande som du behöver.

gömde också. så du ska betala din kompis 13k bara för att bygga din dator? det är ett rån.

svar på citat borttaget
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

men jag kan säga vad jag tycker om listan. fattar inte varför man ska ha 2 ssd ifrån samsung och sen 3 ssd ifrån intel? varför inte bara köpa 5 av samma märke och model och sen köra RAID med dom eller liknande? CPU blocket kommer inte att passa på AM3+, den är gjort för intels 2011. och ska du vattenkyla 4 7970 och en processor så kan det vara bra att lite mer än bara en rad. man får inte ens plats med 4 grafikkort på moderkortet utan att två av grafikkorten kommer att stötta till varandra, att sätta ditt ett vattenblock på varje grafikkort kommer inte hjälpa problemet. då får du modda en av korten och såga av en del av bracket ifrån grafikkortet.

jag klagar inte på att du spenderar 65k på en dator. gör det, jag bryr mig inte. det är dina pengar. men att du slänger ut pengar på en dator när du har redan en som fungerar bra, det verkar vara lite troll liknande. men med den dator som kommer ditt problem med att spel att hacka var ditt sista problem. det kan hända att du får lite micro stuttering av crossfire. glöm inte slangar,vätska och liknande som du behöver.

gömde också. så du ska betala din kompis 13k bara för att bygga din dator? det är ett rån.

Jasså han sa att branch standarded var 30%
och som det stod i texten skulle den klara av all nya spel och inte bara cs men tack för dina kommentarer iaf dom var till nytta

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Morran:

Jasså han sa att branch standarded var 30%
och som det stod i texten skulle den klara av all nya spel och inte bara cs men tack för dina kommentarer iaf dom var till nytta

du vet att du kan betala typ inet 800 kr så bygger dom datorn åt dig?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

du vet att du kan betala typ inet 800 kr så bygger dom datorn åt dig?

åfan blir det bra byggt då eller sätter dom i skit delar? 800kr låter väldigt billigt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Morran:

åfan blir det bra byggt då eller sätter dom i skit delar? 800kr låter väldigt billigt

du väljer delarna och inet bygger ihop. du får välja vilket chassi,nättagg,processor,moderkort etc etc du vill ha. så länge allt passar så bygger dom det.

https://www.inet.se/produkt/9990250/byggnation-och-test-av-da...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

du väljer delarna och inet bygger ihop. du får välja vilket chassi,nättagg,processor,moderkort etc etc du vill ha. så länge allt passar så bygger dom det.

https://www.inet.se/produkt/9990250/byggnation-och-test-av-da...

låter bra men trimmar dom datorn då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

låter bra men trimmar dom datorn då?

Jepp dom sätter in en kompressor ^^ 1000 SEK extra så kanske dom slänger dit 3 GTX också, ring och hör Inte provat men det kanske funkar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Morran:

låter bra men trimmar dom datorn då?

det heter överklocka, och jag vet inte, kanske.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Inet utför nog inte överklockning pga risker för skador på komponenterna.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Om ni tror att någon trollar, skriv det inte i tråden, anmäl istället inlägget så tar en moderator en titt på det, tråden riskerar att spåra ur annars.