Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Funderar själv på att investera i en datorstol, har kollat lite på "DXRacer" och de verkar vara sköna. Hög i ryggen verkar de också vara vilket är en bonus så kan man luta sig tillbaka. Frågan är om det finns någon större butikskedja som säljer dessa så man kan få provsitta. Är ju alltid en fördel också att köpa lokalt..

http://www.chilli.se/sv/info/skovde.html - Bara ringa och kolla vad de har för något ståendes i butiken. Jag kollade själv på en Silverstone. Men tyckte kvaliten var sådär för den summan de ville ha. Så letar efter kinnarps då och då på blocket, medans jag samtidigt sparar till en ny.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Lyssna inte på den här dåren. Jag har en "Markus" och den är verkligen värdelös. Visst, den kändes rimlig vid test och under de första veckorna, men sen blev den skit.

Den är inte värd 160 kronor... än mindre 1600.

Jag håller inte riktigt med. Jag har en Markus och efter att jag bytte ut armstöden mot ett par höj- och sänkbara så funkar den jättebra för spel och tvserietittning. Dock skulle jag aldrig kunna ha den på kontoret hela arbetsdagarna. För det ändamålet duger inga av Ikeas kontorsstolar

Nu har jag visserligen Markusen mest i väntan på ett sjysst erbjudande på en stol av bättre fabrikat. Minns att jag för ett par år sedan hade en helt underbar Kinnarps på kontoret. Med bananformat nackstöd och ett ryggstöd som man kunde blås upp för olika form/hårdhet. En sån skulel jag vilja hitta beggad, så klär man bara om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skulle han mot förmodan hitta en oöppnad jolt så lär den bli dyr.

har en i hyllan

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Vi har bara Kinnarps 6000 och 8000 series på jobbet. Ingen av IKEAs eller Jysks stolar kommer i närheten.

Jag letar lite då och då efter blocket-annonser på begagnade Kinnarps, alternativt att åka ner till Falköping och kolla in fabriksförsäljningen, men jag vill gärna hitta lite exempelpriser på nätet först, och Kinnarps egna sida har väldigt lite listor med priser.

Sitter just nu på en 6000 med små armstöd och nackstöd, bakåtsvängningen som de här stolarna har i överkant är för att man ska ha rejält stöd i nederdelen av ryggen. När man väl rätar på sig efter ett tag och "sitter mer korrekt" som kommer man få bra stöd över hela ryggen, det är bara att man ofta sitter lite för ihopsjunken innan man får en riktig stol att sitta i

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX