Drulleförsäkring media markt

Permalänk

Drulleförsäkring media markt

Hejsan

Har haft min samsung galaxy s3 i snart 7 månader ungefär. Egentligen har den aldrig funkat felfritt, batteriet drar ovanligt mycket, min aux har inte fungerat korrekt, samt andra mjukvarufel har uppkommit.

Nu är det såhär att jag är trött på detta, jag har en Drulleförsäkring hos mediamarkt, men när man läser avtalen så stödjer inte denna försäkring sådana här små saker.

Så jag funderar helt enkelt på att slänga telefonen åt helvete. Finns det något kryphål för detta så att det inte går igenom? Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv

Hemförsäkringen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Finns det något kryphål för detta så att det inte går igenom? Väldigt tacksam för svar

Ska väl vara att du skriver om det här!

Visa signatur

|3930K@4Ghz|MSI X79A-GD45|64GB DDR3|Samsung 840 Pro 256GB|GeForce GTX 570 SO|Antec H2O 620|Lian Li PC-A05FNB|
|QX6850@3.4Ghz|P5B-E Plus|8GB DDR2|Intel X25 G2 80GB|AMD 6870 1GB|Tuniq Tower|Lian Li PC-A05B|

Permalänk
Skrivet av anon173292:

Hemförsäkringen då?

Vad har det med saken att göra? Mms självrisk är på 499, hemförsäkringen kostar 1500kr.

Permalänk
Skrivet av PontaP:

Ska väl vara att du skriver om det här!

Jääävligt långsökt isåfall nä men på riktigt, har du någon aning?

Permalänk
Medlem

Garanti...? Men eftersom det gått över 6 månader ligger ansvaret hos dig att bevisa att det inte är handhavande fel, utan produktionsfel.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Garanti...? Men eftersom det gått över 6 månader ligger ansvaret hos dig att bevisa att det inte är handhavande fel, utan produktionsfel.

Alltså va? Läser inte folk hela trådarna här? Drulleförsäkring gäller i ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Jääävligt långsökt isåfall nä men på riktigt, har du någon aning?

Om de på något sätt kan se att du skrivit detta och med avsikt "tappat" din mobil kan du nog glömma att få nått på försäkringen.
Men annars är det nog lugnt.

Visa signatur

|3930K@4Ghz|MSI X79A-GD45|64GB DDR3|Samsung 840 Pro 256GB|GeForce GTX 570 SO|Antec H2O 620|Lian Li PC-A05FNB|
|QX6850@3.4Ghz|P5B-E Plus|8GB DDR2|Intel X25 G2 80GB|AMD 6870 1GB|Tuniq Tower|Lian Li PC-A05B|

Permalänk
Skrivet av PontaP:

Om de på något sätt kan se att du skrivit detta och med avsikt "tappat" din mobil kan du nog glömma att få nått på försäkringen.
Men annars är det nog lugnt.

Du kan väl inte på allvar tro på det själv? Finns ju säkert ett 20-30tal butiker, och det lär väl vara någon varje dag i butiken som kommer in med Garanti ärenden. Sen kommer jag inmed en telefon "nä du, jag såg vad du skrivit på sweclockers!". Lol. Hur ska dom koppla mitt konto till min person för de första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Hejsan

Har haft min samsung galaxy s3 i snart 7 månader ungefär. Egentligen har den aldrig funkat felfritt, batteriet drar ovanligt mycket, min aux har inte fungerat korrekt, samt andra mjukvarufel har uppkommit.

Nu är det såhär att jag är trött på detta, jag har en Drulleförsäkring hos mediamarkt, men när man läser avtalen så stödjer inte denna försäkring sådana här små saker.

Så jag funderar helt enkelt på att slänga telefonen åt helvete. Finns det något kryphål för detta så att det inte går igenom? Väldigt tacksam för svar

Drulleförsäkring (Allriskförsäkring) täcker ytliga skador som t.ex att du "råkar" tappa telefonen på marken. Det spelar egentligen ingen roll om det är du eller någon annan som skadar produkten, försäkringen ska täcka skadorna.

Vad som beträffar batteriet så kan du alltid prova att ta ut batteriet i 20 minuters tid och sen sätta tillbaks det.
Funkade på min SGS2 som också slukade batteri. Orsaken till det var statisk elektricitet som hade kommit in i mobilen, mellan batteriet och kretskortet.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Du kan väl inte på allvar tro på det själv? Finns ju säkert ett 20-30tal butiker, och det lär väl vara någon varje dag i butiken som kommer in med Garanti ärenden. Sen kommer jag inmed en telefon "nä du, jag såg vad du skrivit på sweclockers!". Lol. Hur ska dom koppla mitt konto till min person för de första?

Jo det kan jag, men sannolikheten är minimal.
Jag kanske ska tipsa min kompis som jobbar på MM, dock Kungens Kurva.

Visa signatur

|3930K@4Ghz|MSI X79A-GD45|64GB DDR3|Samsung 840 Pro 256GB|GeForce GTX 570 SO|Antec H2O 620|Lian Li PC-A05FNB|
|QX6850@3.4Ghz|P5B-E Plus|8GB DDR2|Intel X25 G2 80GB|AMD 6870 1GB|Tuniq Tower|Lian Li PC-A05B|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Alltså va? Läser inte folk hela trådarna här? Drulleförsäkring gäller i ett år.

Du har alltså inte köpt mobilen där? Utan har endast en drulleförsäkring som gäller alla saker du har? Visste inte att de sålde försäkringar.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Men varför ska du nyttja försäkringen för, när du fortfarande har garanti kvar? Du bör väl i första han nyttja garantin, och om det är fel som inte täcks av garantin så kan försäkringen eventuellt gå in och täcka upp det.
Om det fixas på garantin så slipper du ju dessutom självrisken helt och hållet!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Du kan väl inte på allvar tro på det själv? Finns ju säkert ett 20-30tal butiker, och det lär väl vara någon varje dag i butiken som kommer in med Garanti ärenden. Sen kommer jag inmed en telefon "nä du, jag såg vad du skrivit på sweclockers!". Lol. Hur ska dom koppla mitt konto till min person för de första?

Borttaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Hejsan

Har haft min samsung galaxy s3 i snart 7 månader ungefär. Egentligen har den aldrig funkat felfritt, batteriet drar ovanligt mycket, min aux har inte fungerat korrekt, samt andra mjukvarufel har uppkommit.

Nu är det såhär att jag är trött på detta, jag har en Drulleförsäkring hos mediamarkt, men när man läser avtalen så stödjer inte denna försäkring sådana här små saker.

Så jag funderar helt enkelt på att slänga telefonen åt helvete. Finns det något kryphål för detta så att det inte går igenom? Väldigt tacksam för svar

Som andra redan har skrivit så täcker försäkringen bara om telefonen går sönder fysiskt. Det du kan göra är att reklamera den, då det gått mer än 6 månader så är det du som skall påvisa att felet är fabriksfel och inte orsakats av dig vilket kan vara knepigt. Så formulera dina reklamation korrekt om du väljer den vägen.

Har du garanti kan det vara värt att höra med butiken vad som gäller för garanti utan att nämna några specifika detaljer.

Har du sönder telefonen så är det försäkringsbedrägeri, vilket tyvärr är väldigt vanligt vilket medför att försäkringsbolagen är extra hårda i vad de godkänner. Misstänker de att det är ett försök till bedrägeri kommer de neka ärendet och då återstår bara tingsrätten om man vill driva det vidare vilket inte många orkar. Så har du sönder telefonen är det inte 100% att du får ut på försäkringen.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

I första hand ska du ju självklart utnyttja garantin om inte den fungerar som den ska.
Fungerar inte det kan du försöka en reklamation.
Försäkring skulle vara sista steget för mig. Men att på flit skada varan för att utnyttja försäkringar är ju bedrägeri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är senaste uppdateringen som har fuckat upp något. Alla som jag känenr som har s3 nu slukar batteri.
Dom får fixa det här illakvickt! Appkrashar och allt, sensate uppdateringen är under all kritik!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Hejsan

Har haft min samsung galaxy s3 i snart 7 månader ungefär. Egentligen har den aldrig funkat felfritt, batteriet drar ovanligt mycket, min aux har inte fungerat korrekt, samt andra mjukvarufel har uppkommit.

Nu är det såhär att jag är trött på detta, jag har en Drulleförsäkring hos mediamarkt, men när man läser avtalen så stödjer inte denna försäkring sådana här små saker.

Så jag funderar helt enkelt på att slänga telefonen åt helvete. Finns det något kryphål för detta så att det inte går igenom? Väldigt tacksam för svar

Om det är tillverkningsfel på telefonen så är det garantin som gäller, den har ingenting med försäkringen att göra och finns därför inte med i dina försäkringsvillkor. En drulleförsäkring är endast för oväntade händelser som att den blir tappad och glaset spricker eller så. Och som många sagt, att avsiktligt ha sönder mobilen för att det ska bli ett försäkringsärende i stället är försäkringsbedrägeri. Så gör som Dnazle sa, garanti först, reklamation om inte det fungerar och först i sista hand försäkringen om det verkar vara ett försäkringsärende.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Vad har det med saken att göra? Mms självrisk är på 499, hemförsäkringen kostar 1500kr.

Jag har Folksam Stor, självrisken är: 795:-
Har bara behövt använda försäkringen vid ett tillfälle, gick hur smidigt som helst, fick pengar på kontot efter 2 dagar.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iFraja:

Som andra redan har skrivit så täcker försäkringen bara om telefonen går sönder fysiskt. Det du kan göra är att reklamera den, då det gått mer än 6 månader så är det du som skall påvisa att felet är fabriksfel och inte orsakats av dig vilket kan vara knepigt. Så formulera dina reklamation korrekt om du väljer den vägen.

Har du garanti kan det vara värt att höra med butiken vad som gäller för garanti utan att nämna några specifika detaljer.

Har du sönder telefonen så är det försäkringsbedrägeri, vilket tyvärr är väldigt vanligt vilket medför att försäkringsbolagen är extra hårda i vad de godkänner. Misstänker de att det är ett försök till bedrägeri kommer de neka ärendet och då återstår bara tingsrätten om man vill driva det vidare vilket inte många orkar. Så har du sönder telefonen är det inte 100% att du får ut på försäkringen.

så en drulleförsäkring är en onödig försäkring i dina ögon?

Permalänk
Medlem

Använd den som sänke när du ska pimpla. Hade jag gjort även om det inte var nå fel på den

Permalänk
Medlem

Hehe, jobbar ju på Mediamarkt med just sådant här. Så nu är det kört. Skämt åsido. Försäkringen täcker just inte sådant som kan gå på den vanliga garantin, utan är en som tidigare skrivet just en "drulle försäkring" så utan en händelse som orsakat skadan kommer inte försäkringsbolaget ta tag i ärendet utan kommer att neka ersättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Lägg ner allt tjaffs om försäkringsbedrägeri.
Lämna istället in telefonen då den har två års garanti.
Så länge användaren inte förstört telefonen kommer den att lagas.

Permalänk
Medlem

Vad i helvete? Ge fan i att ge förslag på hur man ska göra om man vill syssla med bedrägeri.
Det är bland annat på grund av sånt här skit som gör att premierna och självriskerna går upp.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Det är inte okej med snack om försäkringsbedrägeri. Anmäl om ni ser sådana inlägg!

Permalänk

Försäkringen bygger ju på att du betalar den då och då, å om du sedan tappar telefonen så får du en ny eller en motsvarande modell. Så rent teoretiskt så måste mobilen blivit tappad eller liknande för att det ska gälla. Inte förslitnings-skador om jag fattat MM rätt.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Försäkringen bygger ju på att du betalar den då och då, å om du sedan tappar telefonen så får du en ny eller en motsvarande modell. Så rent teoretiskt så måste mobilen blivit tappad eller liknande för att det ska gälla. Inte förslitnings-skador om jag fattat MM rätt.

Det är precis detta jag pratar om. Min mobil har dåligt batteri, alltid haft, min aux fungerar enbart ifall sladden jag har inkopplad är i ett visst läge (har prövat flera kablar) mjukvaran buggar trots flera uppdateringar. Kan radda en lång lista med problem jag har. Detta kommer antagligen inte fixas genom Drulleförsäkringen antar jag, utan det är på garantin, och eftersom jag inte känner att få min mobil iväg skickad i x antal veckor så undrar jag vad man kan få ut genom Drulleförsäkringen istället.

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Det är precis detta jag pratar om. Min mobil har dåligt batteri, alltid haft, min aux fungerar enbart ifall sladden jag har inkopplad är i ett visst läge (har prövat flera kablar) mjukvaran buggar trots flera uppdateringar. Kan radda en lång lista med problem jag har. Detta kommer antagligen inte fixas genom Drulleförsäkringen antar jag, utan det är på garantin, och eftersom jag inte känner att få min mobil iväg skickad i x antal veckor så undrar jag vad man kan få ut genom Drulleförsäkringen istället.

Varför DOA:de du inte telefonen från första början om det var fel på den? Vill minnas att Samsung har 7 eller 14 dagars DOA på sina telefoner. Med tanke på felen du nämner så får du knappast ut en ny telefon på försäkring, utan du får skicka in den som garantirepartion istället. Och jag tror du står ut med att vara utan din telefon i ca 2-4 veckor, det är normalt vad det brukar ta att få telefoner lagade. Har själv varit med om sådana här saker... Lycka till!

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Även om telefonen skulle vara helt mosad så handläggs ärendet fortfarande av Balder försäkring som alltid kräver att skadan verifieras av en verkstad. Så vi kan inte lämna ut en ny telefon rakt över disk utan även försäkringsärenden kräver inskick. Brukar vara klart på ca 10 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Du har garanti, lämna in den på det! Försäkringen ska du bara utnyttja om telefonen blivit tappad, fuktskadad eller stulen.

Kan meddela att man som butiksanställd märker ganska snabbt om det är en "riktigt" olycka som inträffat

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”