Msi GeForce Gtx 660 Twin frozr 3

Permalänk
Medlem

Msi GeForce Gtx 660 Twin frozr 3

Hejsan, jag har tänkt och köpa ett nytt grafikkort.. och en person har sagt att den hära grafikkortet är bra (Titel) och jag har tittat på lite videos om den och lite gameplays (Battlefield 3,Black ops 2,Hitman, Assasins creed, crysis). Och min fråga är

Kan den hära grafikkortet klara alla spel helt flytande utan en enda litet lag.. hur mycket granater som helst i battlefield 3 och det är fortafarande 60+fps ?
Vill ha ett snabbt svar.. tack!

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar och vilken upplösning? Om det är Ultra i 1080p så skulle jag inte hoppas på för mycket.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frreway:

Hejsan, jag har tänkt och köpa ett nytt grafikkort.. och en person har sagt att den hära grafikkortet är bra (Titel) och jag har tittat på lite videos om den och lite gameplays (Battlefield 3,Black ops 2,Hitman, Assasins creed, crysis). Och min fråga är

Kan den hära grafikkortet klara alla spel helt flytande utan en enda litet lag.. hur mycket granater som helst i battlefield 3 och det är fortafarande 60+fps ?
Vill ha ett snabbt svar.. tack!

Inställningar? det lär inte maxa BF3 och göra det du säger i minst 1080P, nej!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Med rätt inställningar så bör det inte vara några som helst problem, men du kan inte förvänta dig att köra på High med konstant 60+ FPS, men 1920x1080 på Low bör inte vara några problem!

Permalänk
Proffsmobbare

Det är ett förbannat tyst grafikkort om inte annat.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte 1920x1080 med allt på ultra med några inställningar borta..har tittat på lite videos .. o dom får över 60+fps hela tiden vart dom än går

Permalänk
Medlem

Du lär inte få konstant 60+ FPS med inställningar över High med ett GTX 660, inte online iallafall, på en full 64 karta så är spelet betydligt mer krävande än vad det är att köra offline vilket Swecs tester är gjorde på. Jag skulle gissa på att Low med vissa inställningar lite högre är nog det bästa du kan räkna med.

Permalänk
Medlem

Dock har jag en Dell inspiron 660.. Grabben sa att det är en väldigt bra grafikkort.. och att den klarar de flesta spelen på högsta inställningar Har en polare som har gtx 560ti o han klarar det på max.. och undrar varför inte jag skulle jag har ju dock bättre grafikkort.. men fortsätt svara.. är väldigt tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frreway:

Dock har jag en Dell inspiron 660.. Grabben sa att det är en väldigt bra grafikkort.. och att den klarar de flesta spelen på högsta inställningar Har en polare som har gtx 560ti o han klarar det på max.. och undrar varför inte jag skulle jag har ju dock bättre grafikkort.. men fortsätt svara.. är väldigt tacksam!

Fattar jag fel eller påstår du att en kompis som kör BF3 på Ultra med konstant 60+ FPS? Om det är i 1920x1080 du pratar är det omöjligt med ett 560ti, iallafall om det är online du pratar

Permalänk
Medlem

Eowii.. Har ingen aning om han har 60+fps hela tiden tror dock inte det.. Men vad tror du jag skulle få för fps om jag till exempel kör på det här.. 1920x1080 o allt kanske på high o sen tar man bort några inställningar lägger till low eller off? och svara på den hära med klarar den bo2 på högsta

Permalänk
Medlem

Gott folk, det är antagligen texturerna som är på ultra. Dvs 0xAA/MSAA/FXAA

Då tror jag på att ett 660 klarar 60fps konstant i bf3 i lite lägre upplösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Gott folk, det är antagligen texturerna som är på ultra. Dvs 0xAA/MSAA/FXAA

Då tror jag på att ett 660 klarar 60fps konstant i bf3 i lite lägre upplösningar

Lägre upplösning ser dåligt ut.. men men det lär bli 1920x1080 o allt på low.. ser endå inge skillnad Trodde faktist att detta kort skulle klara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av frreway:

Lägre upplösning ser dåligt ut.. men men det lär bli 1920x1080 o allt på low.. ser endå inge skillnad Trodde faktist att detta kort skulle klara det

Du kommer förmodligen kunna dra upp några inställningar högre, du får helt enkelt testa dig fram!
Med lite överklockning så kan du ju pressa upp inställningarna lite till, men som sagt förvänta dig inte att kunna köra BF3 på jätte höga inställningar online med ett sådant kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowii:

Du kommer förmodligen kunna dra upp några inställningar högre, du får helt enkelt testa dig fram!
Med lite överklockning så kan du ju pressa upp inställningarna lite till, men som sagt förvänta dig inte att kunna köra BF3 på jätte höga inställningar online med ett sådant kort

Men det är väll helt okej.. ser endå bra ut ^^ kommer spela black ops 2 också o det är jag helt säker på att den maxar bo2.. men tack for allas svar! Ser fram imot att köpa det!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eowii:

Fattar jag fel eller påstår du att en kompis som kör BF3 på Ultra med konstant 60+ FPS? Om det är i 1920x1080 du pratar är det omöjligt med ett 560ti, iallafall om det är online du pratar

Du är medveten om att GTX660 är lika snabbt som ett GTX580? Så visst bör han kunna dra på lite mer än ett GTX560Ti.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du är medveten om att GTX660 är lika snabbt som ett GTX580? Så visst bör han kunna dra på lite mer än ett GTX560Ti.

Ja, det vet jag.
Men det jag påstår är att hans kompis knappast kan köra på max settings med en konstant fps på 60 med ett GTX560ti.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara väldigt negativt i denna tråden.. 660 klarar av alla spel på hög grafik men den kan inte klara dom på det absolut högsta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Känns udda att folk påstår att ett 660 endast skulle klara BF3 på low settings när mitt HD 6870 klarade det på medium-high, och vad jag vet så är HD 6870 ett sämre kort?

Permalänk
Hedersmedlem

Ett ämne, grafikkortsinköp, en tråd! Se §3.3 i reglerna angående korspostning. Fortsätt i den kvarvarande, öppna tråden: https://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1197241-grafikk...

*Tråd låst pga korspostning, §3.3 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro