Permalänk
Medlem

Påskghetto AIO

Man tager vad man haver tänkte vi och strippade svärfars gamla Fujitsu P4 2,8ghz med 512 mb minne. Hittade lite gammal masonit, en gammal skärm, plexi och silvertejp och vips så var Påskghetto AIO klar.

Påskghetto AIO

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Alltså, detta är bland det underligaste byggen jag skådat. Vad blir nästa projekt?

Permalänk

Hahahaha, skönaste jag sett på länge

5p bara för plexit!

Permalänk
Medlem

Rätt häftigt och så. Kan dock inte sluta undra, varför?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Rätt häftigt och så. Kan dock inte sluta undra, varför?

Påsk är en högtid då man ska umgås med släkt och vänner.. Att bygga en ghettomod är ett precis lagom projekt för en ledig eftermiddag;)

Och när det gäller moddning är inte frågan varför, utan HUR?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Påsk är en högtid då man ska umgås med släkt och vänner.. Att bygga en ghettomod är ett precis lagom projekt för en ledig eftermiddag;)

Och när det gäller moddning är inte frågan varför, utan HUR?

Jo, moddning ftw men det ska väl fylla en funktion också, annars är det ju ingen vits. Som jag fattade det tog ni en vanlig fungerande (om än gammal) dator och byggde en liten låda som ni satte skärmen i också. Skärmen verkar dessutom vara tämligen svår att ställa in nu, så som jag ser det har det gått till det sämre. Fast det kan ju vara någon del jag missat. Tog den för mycket plats?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jo, moddning ftw men det ska väl fylla en funktion också, annars är det ju ingen vits. Som jag fattade det tog ni en vanlig fungerande (om än gammal) dator och byggde en liten låda som ni satte skärmen i också. Skärmen verkar dessutom vara tämligen svår att ställa in nu, så som jag ser det har det gått till det sämre. Fast det kan ju vara någon del jag missat. Tog den för mycket plats?

Hahaha, man får sänka kontorsstolen;) Nej, detta är ett klassiskt fall av spontan och ogenomtänkt kreativitet. Den största funktionen det fyllde var att stilla tre mäns klåfingrighet under påskafton. Men den tog lite mycket plats innan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här var väldigt intressant... Ska nog fan ta min gamla fujitsuburk o bygga om till nått liknande!

Permalänk
Medlem

HAHA, hade ni gjort det lite mer seriöst så hade det varit en hit:P

offtopic - Det där tangentbordet är nog det skönaste jag haft i mina dagar:D
Hade det till min första PC

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window