Permalänk

Musmatta fungerar inte

Hej!

i julas köpte jag en mission sg ggm 3.0 med musmatta för 399 från net on net
och den fungerar felfritt. tills för en månad sen musen började hacka fram när jag använde musmattan. jag testade att använda en blank brochyr och det fungerade felfritt igen.
Men nu har jag slut på broskyrer och nu när jag inte använt mattan på länge och testar på mattan igen händer absolut ingenting!

Jag upplever detta extremt konstigt eftersom jag inte har använt mattan och musen fungerar på mitt skrivbord i trä. Men kan inte använda det för det är inte det ultimata spel underlägget.

Så har någon här på swec upplevt samma problem och kan hjälpa mig eller vet ni lösningen så skulle jag bli jätte glad.

Visa signatur

minecraft server: SvenskaRiken.servegame.com

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag hade liknande problem. Min Razer Mamba fungerade inte på en Funq surface. Fick köpa en annan matta.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har märkt samma problem med en steelseries musmatta.
Den fungerar inte. Den tappar kontakten helt enkelt.

Nu använder jag inte musmatta. Förstår inte varför jag behöver någon.

Märkt att min mus har fötter den glider på.
Mattan känns inte mera bekväm än bordet.
Blir inte mera precist.

Permalänk
Medlem

Min Cyborg börjar hacka på vissa underlag om sensorn blir smutsig. Kan du rengöra den på något sätt?

Permalänk

Jag skulle tro att det är ett vanligt problem med QcKn.
Min Qpad 5k brukar sluta att svara på mina rörelser med QcK, men 5k har en laser sensor vilket inte mission sg ggm 3.0 har,
iallafall inte vad prisjakt säger om musen.
Annars kan det vara som tidigare nämnt att sensorn har blivit smutsig.

Visa signatur

"Gaming"rig:[spoiler] Intel Core i5 3210M - 6GB SO-DIMM DDR3 1600MHz - 500GB 7200RPM S-ATA - Nvidia Geforce GT650M 2GB - Ducky Shine Blue Switches - Logitech G35 - Qpad 5K - SteelSeries QcK+ - 15,6 inch 1920x1080 - Windows 7 Home Premium 64bit.[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Testa tvätta mattan och linsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Okej Tack Hur rekomenderar ni att jag ska rengöra den? Räcker det med vatten och trasa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vatten och trasa på mattan, tops hade jag kört i mot linsen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Vatten och trasa på mattan, tops hade jag kört i mot linsen.

har tvättat nu, Tror inte mattan har varit såhär ren någonsin. Man fårtfarande samma problem :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skillman1428:

har tvättat nu, Tror inte mattan har varit såhär ren någonsin. Man fårtfarande samma problem :/

Rensade du mussensorn också?

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Rensade du mussensorn också?

japp med en tops (stavning)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem med min ACE 3200L, men den hackar inte utan vibrerar EXTREMT, och har diskat mus mattan samt rensat linsen. Men det jag börjat minnas är att detta problem BÖRJADE när jag bytte till Windows 8.

Vilket OS har du?

Permalänk
Skrivet av Alle090:

Har ett liknande problem med min ACE 3200L, men den hackar inte utan vibrerar EXTREMT, och har diskat mus mattan samt rensat linsen. Men det jag börjat minnas är att detta problem BÖRJADE när jag bytte till Windows 8.

Vilket OS har du?

Jag har windows 7 och problemet började som lite vibrerande sen blev det värre så jag testade att använda en brochyr men sen när jag gick tbx till mattan så fungerade den inte alls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skillman1428:

Jag har windows 7 och problemet började som lite vibrerande sen blev det värre så jag testade att använda en brochyr men sen när jag gick tbx till mattan så fungerade den inte alls

Då sprack väl den teorin, ifs vissa drivrutiner är väl samma för Win 7 och Win 8?

Non the less, Jag har exakt samma problem där, på min mus matta vibrerar det men på bordet i sig går det fint vilket är wierd. Har en Razer Mantis matta..

Permalänk

Jag har en Qpad matta med en G400 mus, har aldrig haft några problem.. kanske dålig kvalité på mattan? sensorn i musen kanske lossnat? jag vet inte ens hur mössen ni har ser ut

Bara för att saker kostar skjortan, betyder absolut inte att de är av hög kvalité, ibland är billigare bättre.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

min g400 var den första mus jag haft som pajat efter bara ett par månader... hur som helst så ska en matta inte vara blank (vilket plastmattor blir när de slits) och gärna ha ett oregelbundet mönster i olika färger för att underlätta för sensorn (typ inte helt svart), finns trådar på esr bland annat om vilka mattor som passar till vilka sensorer har jag sett.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl