Permalänk
Medlem

Dota 2 Delay?

Hej.

Jag har Dota 2 som jag fick av en kompis och känner att det är delay när jag spelar men kan inte få bort det. Någon som har en lösning?

Tack

Permalänk

Vad menar du med delay? Ping, mus-delay? Vad pratar vi om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Vad menar du med delay? Ping, mus-delay? Vad pratar vi om?

Jag spelar på eu server och han inte mycket i ping. Jag har en 2 ms skärm osv. Det tar ca 1 sek för gubben att reagera när jag klickar på att den ska göra något. Markeringen på marken kommer upp men gubben tar det 1 sek för att reagera.

Permalänk
Medlem

Det ska vara "delay", läs i Dota 2 tråden, detta togs upp ganska nyligen faktiskt. (:

EDIT: Det ska dock inte ta 1s för hjälten att göra något men jag tror inte det ska vara något fel på just ditt Dota eller din dator för den delen, det är bara så spelet är.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Tror inte det handlar om delay utan turnspeed. I dota 2 så vänder inte champions direkt utan det tar en liten stund för dem att vända sig. Om man har bara spelat league of legends där champions vänder sig direkt så kan det kännas som delay.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Ja de satte turnspeed i tvåan också :/

Därför startar jag fortfarande HoN när jag är sugen på lite "dota".

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Turnspeed balanserar range-heroes , även om det inte fanns någon orginaltanke så är det funktionen det fyller nu.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Turnspeed balanserar range-heroes , även om det inte fanns någon orginaltanke så är det funktionen det fyller nu.

Wait what, hur?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Wait what, hur?

Om du och en annan hjälte skjuter på varandra, kommer den som "ger upp" först att få 1-2 extra slag på sig, pga turnraten.

Detta är bara ett exempel på vad turnrate gör, är säker på att du kan komma på fler. (Orkar inte skriva alla)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Om du och en annan hjälte skjuter på varandra, kommer den som "ger upp" först att få 1-2 extra slag på sig, pga turnraten.

Detta är bara ett exempel på vad turnrate gör, är säker på att du kan komma på fler. (Orkar inte skriva alla)

I see. Men på vilket sett balanserar det spelet? Skulle det helt förstöra om man inte hade denna "turnrate".

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kebabhyvlarn:

I see. Men på vilket sett balanserar det spelet? Skulle det helt förstöra om man inte hade denna "turnrate".

Ja det hade förstört hela dota 2 scenen och det hade blivit HoN 3.0

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ranged heroes skulle lätt kunna kita melee gubbar genom att springa, skjuta, springa, skjuta osv. turnrate gör att detta inte blir lika möjligt och balanserar på så sätt spelet.

Permalänk
Medlem

Som redan tagits upp är det turn rate vilket spelar stor roll i dota, inte bara för att range heroes med hög movement speed inte ska kunna kitea allt för enkelt så gör det stor skillnad i teamfighter. Vet inte hur många fighter man har vunnit/förlorat pga. man inte hunnit få av en spell pga. turn rate.

Ett strålande exempel är sand king, du kan använda din burrow så du landar BAKOM motståndaren och hinna channela din ulti innan han får av en spell, medan landar du framför honom kommer de få av sin spell.