Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

överklockat processorn någonting ?
den driver på med fps den med heh
en kompis 2500k drev på spel bättre med en överklockning till 4.0 ghz på hans äldre gtx 460 :3
hur varmt går processorn ? kika det med hwinfo där får du även info om hårdvara
(finns både 64 (bit) och 32 bit beroende på vad för operativsystem du kör heh)

Ja, har överklockat till 4.2

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thorulk:

Kom också ihåg att fixa en fan-profile som kör kylaren lite snabbare än stock. Annars kommer du ju ändå bli nerklockad när det går över 70c.

Keppler (600 serien) klockar ner sig i 13-mhz intervall vid 70-80-85 grader. Dock så sänker den också volten med 0.013v varje steg, vilket kan ge ostabila överklocks när ett kort går upp i 80.

Vad ditt kort klarar på 1.175v klarar den oftast -13mhz i 1.162v, men att sänka under 1.15v vid 80c och bara sänka core med 26mhz kan ge problem. Så många ser 70c gränsen som absoluta max, jag tycker väl mer att under 80 så är det lugnt.

har directcu2 kylare eller vad den nu heter så den kyler väldigt bra tycker jag och går aldrig över 50 grader i spelande fast om jag överklockar den

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

kan kanske vara 14.22 drivrutinen verkar på något märkligt sätt att jag förlorade prestanda när jag använder den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu när du vet att din prolle klarar 4,2 och har sparat dom inställningarna, hade jag kört allt utan överklockning, cpu gpu och minne och testat köra den så för att se om du får upp fpsen
Jag kör eg på en custom video setting och ligger på 100-120 i fraps, ställer jag den på ultra har jag mellan 85-92 i fraps

Jag vet inte om mina ögon är kass men i denna ordningen kör jag det på Custom: ultra,med,med,ultra,med,med,off,med,off,4x,ssao.
Vaför, ja jag har det på en lapp här brevid men om det är rätt vet ifan, men grafiken är perfekt.

MB: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: i5 3570k -3.4@4.4GHz CPU Cooler: Corsair H80 Fans: Cougar Vortex V12HP PWM Ram: 16GB Corsair Vengeance
GFX : Asus GTX 680 DC2T HD: Kingston Hyper X 120 & Corsair Force GS 240 Audio: SB Recon 3D Fatality Pro Mouse: Logitech G400 Keyboard: Deltaco DB-55 "Tejpat"

Monitor: SyncMaster T220 22"

Headset: Siberia v2

Permalänk
Avstängd

Hmm ok ska testa

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hjälpte tyvärr inte täck ändå

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Flexymannen:

Har klockat mitt 670 utan att röra volten, från 1150MHz boost till 1280MHz. Kolla in denna guide, tyckte den var vettig!

http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m...

//Danne

Tack för länken, leta precis efter en bra sådan då jag tänkte överklocka mitt msi gtx 680 oc!
/ Henric

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | FD Integra R2 750 W 80+ | MSI MPower | i7 3770k@4,2 GHz (OC Genie) | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance 16 GB | ASUS GTX 1060 OC 6GB | Intel 520 180 GB SSD, Samsung 840 Basic 250 GB SSD | Seagate 2 TB HDD | ASUS VG248 24 " 144 Hz • Bärbar: ASUS ZenBook UX305 • Surfplatta: Lenovo Yoga tab 3 pro wifi/4G • Telefon: Samsung Galaxy S7 Edge •

Permalänk
Avstängd

Någon som har samma grafikkort som har överklockat? ångrade lite att jag köpte just denna för att det går knappt att klocka den innan det blir ostabilt eller att jag får ännu lägre fps. Måste ju överklocka för den klarar ju knappt bf3 sen så tycker jag att kylaren inte alls är tyst heller

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nya drivare?

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heskeytime:

Nya drivare?

Om du menar drivrutiner så har jag senaste drivrutierna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Någon som har samma grafikkort som har överklockat? ångrade lite att jag köpte just denna för att det går knappt att klocka den innan det blir ostabilt eller att jag får ännu lägre fps. Måste ju överklocka för den klarar ju knappt bf3 sen så tycker jag att kylaren inte alls är tyst heller

Du betalar för ett korts standardfrekvenser. All överklockning är en bonus och ett lotteri. Är du inte nöjd med prestandan så får du väl köpa ett kraftfullare kort eller ett till 680.

edit: och om du menar på att det knappt klarar bf3 vid standardfrekvens så kommer det inte hjälpa med lite överklockning för din del.

Permalänk
Skrivet av nokia12:

Används 30 till 70% av cpu när jag spelar bf3, gpu används 1-3%

GPU ska användas till 98-99%

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Flexymannen:

ladda hem fraps och kör det så ser du din fps hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

eller så använder han sig av ingame fps via msi afterburner (står tex D3D9 : 65 FPS) eller D11 om det är directx11 osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

GPU ska användas till 98-99%

Kollade nu igen och det används 75 till 83%??? :S

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BiffenL:

Du betalar för ett korts standardfrekvenser. All överklockning är en bonus och ett lotteri. Är du inte nöjd med prestandan så får du väl köpa ett kraftfullare kort eller ett till 680.

edit: och om du menar på att det knappt klarar bf3 vid standardfrekvens så kommer det inte hjälpa med lite överklockning för din del.

Du kanske inte såg kommentarerna innan men mitt 680 presterar sämre än vad det ska göra och det går inte alls att överklocka det borde gå att oc lite?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nokia12:

Kollade nu igen och det används 75 till 83%??? :S

Lustigt, mitt gamla 6970 användes till 98-99% i Battlefield 3.

Skrivet av nokia12:

Du kanske inte såg kommentarerna innan men mitt 680 presterar sämre än vad det ska göra och det går inte alls att överklocka det borde gå att oc lite?

Visst kan man tycka att det borde, men det måste inte.
Kan du inte ens klocka med 10MHz menar du?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Lustigt, mitt gamla 6970 användes till 98-99% i Battlefield 3.

Visst kan man tycka att det borde, men det måste inte.
Kan du inte ens klocka med 10MHz menar du?

Det går men då blir fpsen sämre men sen om jag höjer klocken typ till 100 då får jag flimmer och sånt på skärmen

Visa signatur

Permalänk

Den största frågan är väl ändå: kommer du ens märka en överklockning av din GPU i form av ökat flyt eller ökad känsla när du spelar?
Mer tänkt som en allmän retorisk fråga!

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | FD Integra R2 750 W 80+ | MSI MPower | i7 3770k@4,2 GHz (OC Genie) | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance 16 GB | ASUS GTX 1060 OC 6GB | Intel 520 180 GB SSD, Samsung 840 Basic 250 GB SSD | Seagate 2 TB HDD | ASUS VG248 24 " 144 Hz • Bärbar: ASUS ZenBook UX305 • Surfplatta: Lenovo Yoga tab 3 pro wifi/4G • Telefon: Samsung Galaxy S7 Edge •

Permalänk
Medlem

Ladda ner MSIAB eller EVGA Precision X. Höj GPU clock och memory clock lite i taget. Stresstesta grafikkortet med valfritt program. Sluta överklocka när du känner dig nöjd med resultatet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av illfigure:

Den största frågan är väl ändå: kommer du ens märka en överklockning av din GPU i form av ökat flyt eller ökad känsla när du spelar?
Mer tänkt som en allmän retorisk fråga!

Nej gör ju inte det nu eftersom om jag höjer klocken med 10Mhz bara så blir fpsen till o med sämre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag har ett 670 FTW (670 i 680 referens) och jag klarar alla banor 64 spelare med stabil hög fps. (runt 60)

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Konstigt, jag har ett 670 FTW (670 i 680 referens) och jag klarar alla banor 64 spelare med stabil hög fps. (runt 60)

Antal spelare har ju ifs ingenting med grafikkortets prestanda att göra....

OT: Jag rekommenderar alla icke-referens 670-680 användare att flasha om kortet med en TDP-moddad bios (sök KGB tool). Då slipper man att korten klockar ned sig så fort man rör spänningen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Definiera "klara". Jag hade ett innan och jag tyckte det fungerade riktigt bra i BF3.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Definiera "klara". Jag hade ett innan och jag tyckte det fungerade riktigt bra i BF3.

Att det inte går att spela med bra flyt. Kommer aldrig över 40 fps

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Att det inte går att spela med bra flyt. Kommer aldrig över 40 fps

Ditt kort är ju uppenbart trasigt, om du inte kör sjuka upplösningar (eller har stulit koret) så ska du nog kontakta den du köpt kortet av...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Ditt kort är ju uppenbart trasigt, om du inte kör sjuka upplösningar (eller har stulit koret) så ska du nog kontakta den du köpt kortet av...

Ok ska se vad jag kan göra

Visa signatur