Fler än 2 hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Fler än 2 hårddiskar?

Hej!

Jag har en A7V8X med 2 hårddiskar, en CD-ROM och en CD-brännare. Om jag skulle vilja lägga till en hårddisk utan att ta bort någon av de nuvarande, eller någon av CD-enheterna, hur går jag då tillväga?

På IDE kablarna finns ju bara som bekant 2 uttag för detta. På moderkortet använder jag ju redan både den primära och sekundära IDE porten.

Tacksam för tips!:D

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Du skaffar ett kontrollerkort, exempelvis Promise Ultra 133 TX2 tror jag det heter, då får du två IDE-anslutningar till = 4 diskar/CD/vadduvill

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Permalänk
Medlem

OK, perfekt!

Tack för tipsen!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Det står ju att det kostar 395kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
Det står ju att det kostar 395kr.

Pris 395.00 SEK ( exkl moms )

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Eller köper du ett billigt raid kort från www.kjell.com och kör raid vilket är snabbt som fan

Permalänk
Medlem

2 hdds, en 3e på ingång och du kan fortfarande inte posta rätt

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

Promise rekomenderas för dom funkar direkt utan krux under förutsätt ning att du inte har 2st som jag har då var det svårare har 7st diskar o 3st CD...

Visa signatur

Celleron II 700mhz, ASUS P2B-S, ASUS V3800 TNT2 Ultra Deluxe, 785 952k SAMSUNG ORGINAL, 6st diskar på IDE, 1st HDD, CD, DVD o brännare på SCSI, Promise ultra 100 och Promise ultra 133RAID kort, dubbla nätagg 2x300W.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Lagringsmedia

Permalänk
Medlem

hu ere med dom där kontrollerkorten. detektas dom som vanligt sen så man slipper drivisar o sånt meck?
skulle vilja plugga i mer disk i lajnux burken utan att behöva mecka me just drivisar.

Visa signatur

Athlon XP2200+ - 1024mb DDR ram - ASUS V8460Ultra/Deluxe GeForce4 Ti4600