Hjälp mig uppgradera min WWbarb!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig uppgradera min WWbarb!

Hejsan, har precis börjat spela igen och jag behöver hjälp!

Jag har 30+7mille att uppgradera min barb, men vad ska jag köpa för att få mest DPSincrease?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Borked-2758/hero/115367

(Offhand visar inte mitt nya vapen: 7XX DPS med 100+100 crit och ~400LOH+100STR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Hejsan, har precis börjat spela igen och jag behöver hjälp!

Jag har 30+7mille att uppgradera min barb, men vad ska jag köpa för att få mest DPSincrease?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Borked-2758/hero/115367

(Offhand visar inte mitt nya vapen: 7XX DPS med 100+100 crit och ~400LOH+100STR!

Varför en ny tråd? Använd http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1149473-vad-s...

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Du behöver critchance. Den är alldeles för låg. Du bör ligga runt 50-60%.sen behöver du strength

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Du behöver critchance. Den är alldeles för låg. Du bör ligga runt 50-60%.sen behöver du strength

Skickades från m.sweclockers.com

Critchance på 50-60% . Hur i hel**** får man ihop det ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

vettefan men upp emot 45% kan man få och det är inräknat om man har 2 ringar med crit chance och alla items man kan ha det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Critchance på 50-60% . Hur i hel**** får man ihop det ?

Antingen trollar han eller så räknar han buffad critchans.
Enda sättet att komma över 50% crit från items som barb är om man kör med sköld.
För att nå 50-60% med buffar krävs dock inte så mycket, 5% från Ruthless, kör man mace eller yxa i MH så får man ytterligare 10%, räknar man även med Wrath of the berserker så är det ytterligare 10% så då landar man ju på 25% och då är inte 60% critchans så långt bort.

Dock håller jag med honom att TS har alldeles för låg crit%

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Räknar såklart items + passiva. mace i mainhand.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Räknar såklart items + passiva. mace i mainhand.

Tänkte inte på passiva utan bara på items.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Så, nu har min profil blivit uppdaterad!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Borked-2758/hero/115367

Jag har 44% ingame (47% buffat) critchance!

Men jag vet inte VAD jag ska uppgradera.. Om ni tycker kanske att min amulett är sämst och den borde jag uppgradera osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Så, nu har min profil blivit uppdaterad!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Borked-2758/hero/115367

Jag har 44% ingame (47% buffat) critchance!

Men jag vet inte VAD jag ska uppgradera.. Om ni tycker kanske att min amulett är sämst och den borde jag uppgradera osv..

Du ska köpa nytt mainhand, du ska ha hög dps på ditt mainhand eftersom att när du kör WW är det inte själv whirlwind som gör mycket damage utan det är de små vindarna från sprint. Därför ska man ha hög dps på sitt mainhand då det är efter mainhand som vindarna tickar och inte din totala dmg. Life on Hit är inte så jätte viktigt som Whirlwind barn men däremot ska du ha life steal på bältet t.ex. Du ska gärna ha ett söligt vapen i mainhand och ett snabbt i off-hand.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Utöver mainhand (och offhand) så ser det som du skulle behöva attack speed på fler items, ser bara att du har det på 1 hittills. Du kanske kan hitta en Andariel's Visage-hjälm billigt? Attack speed är iaf superviktigt för WW barbs. Som jämförelse, har man 1.54 attacker/sekund så hinner Sprint ticka 15 gånger under de 3 sekunder den varar; har man 2.0 attacker/sekund så tickar den 20 gånger, dvs 33% mer dmg.

Skills frågade du inte om, men jag vet inte om du verkligen behöver Nerves of Steel (passive). 900 armor eller så är inte så jättemycket, jag hade bytt den till Bloodthirst (det kanske du behöver om du byter till vapen utan Life on Hit), eller någon av Rage-generatorerna.

Sedan War Cry nerfades så tycker jag inte heller den gör så mycket skillnad längre. Många barbs (inkl jag) har bytt ut den till Overpower, den räknar ju ner på cooldownen ibland när man crittar, så man kan använda den ganska ofta. Vilken rune man använder är väl en smaksak, men en ger 10% mer critchans, en ger fury, en annan ger life..

EDIT: Min profile, kanske kan du få några idéer. DPS-siffran är dock buggad, den visar DPS med Battle Rage uppe.. obuffad ska den vara 87k.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/pillevin-2745/hero/3438669

Permalänk
Medlem

Så! Ursäkta att jag inte haft tid att svara.

Nu har jag uppgraderat min barb till ASI + Critchance istället för Critdmg + critchance, och det är ganska mycket bättre!

Några andra inputs på mitt gear?

mvh

Permalänk
Medlem

Hehe, dps-mässigt är du mer eller mindre ikapp mig iaf, sedan jag bytte till en billig lacuni prowlers, så jag vet inte.. Tycker det mesta ser jättebra ut, nu handlar det väl om rena upgrades, dvs om du kan behålla typ attack speed och critchans och lägga till crit dmg på en ring t ex.. men då börjar ju priserna springa iväg något djävulskt.

Trist när du nu precis köpt en ny mainhand, men det är väl ändå den som är enklast att uppgradera. Samma vapen fast med 950 dps istället borde inte vara så dyrt. Vet inte hur mycket pengar du har kvar, men min mainhand som har 1040-ish dps fick jag för 10.5 miljoner.

Hursomhelst, borde inte vara några problem att blåsa genom Inferno med den gubben!

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Du ska köpa nytt mainhand, du ska ha hög dps på ditt mainhand eftersom att när du kör WW är det inte själv whirlwind som gör mycket damage utan det är de små vindarna från sprint. Därför ska man ha hög dps på sitt mainhand då det är efter mainhand som vindarna tickar och inte din totala dmg. Life on Hit är inte så jätte viktigt som Whirlwind barn men däremot ska du ha life steal på bältet t.ex. Du ska gärna ha ett söligt vapen i mainhand och ett snabbt i off-hand.

Men ska man ha LoH på off-hand vapnet, eller Life Steal? Gäller samma sak på MH-vapnet?
Eller det är LoH på off-hand och Life steal på MH?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Ingen som vet?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

life on hit är nog att föredra om man gör mycket damage, %life steal är så jävla låg ändå..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

life on hit är nog att föredra om man gör mycket damage, %life steal är så jävla låg ändå..

Tvärt om, har man låg dmg ska man ha LoH, har man hög dmg (brukar snackas om 75k+) så ska man gå över till life steal.

Sen fortsätter life steal bara att bli bättre och bättre när din dmg fortsätter öka vilket medför att du kan skippa loh på ringar och amu tex och få ännu mer dmg osv.

Permalänk

När man har en WW-build, hur mycket kan man lita på spelets inbyggda dmg-calc? Har runt 1.41 AS, 52% CC och 478 crit dmg samt 3200 i str. Så hade jag 2 olika Immortal Kings Irons (handskar) där den ena hade 197 i str men 6% AS och den andra 285 i str men ingen AS. Ändå säger inbyggda dmg-calc att de handskar med AS var runt 1000 bättre i dmg.
Kan det verkligen stämma? Är AS så viktigt för en WW-barb att man ska offra så mycket str. för att få högre AS?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

När man har en WW-build, hur mycket kan man lita på spelets inbyggda dmg-calc? Har runt 1.41 AS, 52% CC och 478 crit dmg samt 3200 i str. Så hade jag 2 olika Immortal Kings Irons (handskar) där den ena hade 197 i str men 6% AS och den andra 285 i str men ingen AS. Ändå säger inbyggda dmg-calc att de handskar med AS var runt 1000 bättre i dmg.
Kan det verkligen stämma? Är AS så viktigt för en WW-barb att man ska offra så mycket str. för att få högre AS?

Allting är ju beroende av varandra, men vid vissa punkter så kan den ena staten ge mer än den andra.
Eftersom du crittar hälften av slagen, och du då gör nästan 5 ggr (478% critdmg) så mycket skada så antar jag att AS ger rätt bra, då det ökar antal crits/sekund.
Men med det sagt går det ju inte skita helt i +Str då det bidrar till grundskadan som sedan AS, critchance och critdmg baseras på.

Sen så bryr sig inte D3's inbyggda dps om vad du har för build (utöver de passiva). Den visar om du har tex WotB uppe, men den bryr sig inte om du har bash, ww, revenge osv bindat på någon knapp.
I övrigt är det rätt tråkig dmg-calc de har, hade varit bättre om de även visat hur mycket ett vanligt slag gör, och ens bash, ww, eller vad man nu använder för dmg-skills.
Lite som det var i Diablo2:

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Nya lacunis med cc hade varigt en bra dps uppgrade!
Också en ik chest då får du också 3 socketar i chesten, socketa två med vit så har du ungefär samma vit som på den du har nu. Tänk också på att du får settbonus, 60 allres!