Helgsnack: Vad får spel inte innehålla?

Permalänk
Medlem

Allt som går att motivera positivt ska få vara med.

t ex är det okej att ha med barnmisshandel om det har ett syfte, att visa att det är fel.

eller

t ex är det fel att ha med barnmisshandel i en uppmuntrande form, att det är något positivt. T ex ett minispel där man skulle få poäng för varje smäll man ger en unge, eller nåt.

Sedan att ett spel som GTA, att det går att skjuta djur/människor osv, så är det ju upp till spelaren att göra detta, och medger bara realism. Dessutom blir man jagad av polisen som bestraffning vilket är en tydlig vink att man göra något fel.

Min syn på saken i alla fall. Däremot om man någon spelutvecklare skulle göra ett spel där syftet är att bedriva "human trafficking" ur en uppmuntrande synvinkel, skulle jag tycka det vore väldigt väldigt fel. GTA ligger ju lite klämd där med sin mafioso, men känns ändå som att sensmoralen i spelet är okej, överlag. I alla fall inte värre än filmer som Scarface, Gudfadern, då är det ändå okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Rasiskt innehåll

Så du menar att Bioshock infinite tex inte ska få finnas? spelet speglar ju en klar "rasism" men en smart sådan.

Själv tycker jag spel ska få innehålla precis vad dom vill, så länge personen ifråga blir varnad om innehållet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Vad är det för mening med att tortera, slå ett djur?
Att döda är helt okej men vad får man ut av att PLÅGA djur?
Ser inge roligt att huga en kniv i ett djur för skojs skull och sen se den lida i ett spel. Gör du?

Varför ska barn plågas och någon tycka det är kul?
Ett barn får gärna vara barn för mig men varför slå ett barn blodigt vad får du ut av det?
Det är mer ok att skjuta barn med vapen men inte PLÅGA!!!

Så enligt mig så bör barn/djur våld som är att tortera barn/djur förbjudas.

Har Saw filmerna barn med?
Inte vad jag vet och har bara set Saw1.

Även om man inte får ut nåt av det så finns inget egentligt argument emot det.
Sen kan man se det såhär, kanske en sekvens i spelet innehåller barn/djurmisshandel, men att de inte sker från ditt håll.
Enda anledningen till att förbjuda det är vissa personers moral, och alltså helt subjektivt. Men inga objektiva argument kan egentligen ges för att förbjuda sådant. Enda objektiva är att några kanske gör de i verkligheten, men gör folk de i verkligheten så är de redan potentiella djur/barnmisshandlare och då kan i teorin vad som helst trigga igång beteendet hos personen i fråga.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Allt. Så länge rätt PEGI-betyg, eller liknande, är utsatt och anledning given. Visst bör man kanske inte visa folk som ser prepubertala ut nakna, men det är fortfarande på låtsas. Jag tycker inte ett spel ska vara olagligt bara för att det är olämpligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Våldtäkt/våldtäkt av barn, barnmisshandel, djurmisshandel.

borde inte då duckhunt förbjudas

Permalänk

Människor är så känsliga seriöst.. It's fiction if you don't like it don't play it. Alla har ett val när dom spelar ett spel. Om den personen känner sig stötande, så spela det inte problem solved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Även om man inte får ut nåt av det så finns inget egentligt argument emot det.
Sen kan man se det såhär, kanske en sekvens i spelet innehåller barn/djurmisshandel, men att de inte sker från ditt håll.
Enda anledningen till att förbjuda det är vissa personers moral, och alltså helt subjektivt. Men inga objektiva argument kan egentligen ges för att förbjuda sådant. Enda objektiva är att några kanske gör de i verkligheten, men gör folk de i verkligheten så är de redan potentiella djur/barnmisshandlare och då kan i teorin vad som helst trigga igång beteendet hos personen i fråga.

jag är i mot det ialla fall.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

När carmageddon kom och man fick poäng för att köra ihjäl oskylda gångare med bilen var det många som klagade...
Jag satt däremot i en källare och tävlade med mina kompisar vem som kunde köra ihjäl flest på kortast tid...
Har jag gjort det i verkligheten? Förutom alla killmarks på min bildörr så knappt någon alls...

Samma med alla andra spel, dom är ju simulatorer så att man ska kunna göra samma sak i verkligheten...
Jag brukar dock alltid ha problem att få tag på automatvapen av mina ryska kontakter, samt dumpa lik är också en jobbig process, jag tycker det är jobbigt när min favorittröjja får fläckar som inte går bort i tvätten...

Men om man struntar i allt det roliga i spel så tycket jag att dom borde förbjudas helt, dom hämnar kreativitet och egen tanke, precis som all annan media, böcker, tv, film, musik osv... bättre att gå ut och sätta eld på ett hus på riktigt...

Visa signatur

/Ralekk

Permalänk
Medlem

Många kommer nog klaga mycket på mig nu, men men här är min syn på saken.

Sitter och tänker på vilket ramaskri det skulle bli härinne från många om ett spel utformat runt samma historia som i Serbian Film skapades.

Hemskt och fruktansvärt, ja. Gjort för att provocera och komma till eftertanke helt klart.

Men skulle jag påstå att det inte skulle göras spel på, aldrig.

Det är inte upp till enskilda individer att bestämma vad som ska vara lagligt att producera utifrån sin egen moral och värderingar. Spel ska helt enkelt få innehålla precis vad som helst, så länge det producerade materialet i sig inte bryter några lagar precis som för alla andra sorters kultur, som teater, film, sånger och litteratur.

Att säga att visa saker absolut inte ska skildras pga av en individs värderingar är fel, och att faktiskt aktivt motarbeta specifika spel då det faktiskt går stack i stäv med sin moral eller värderingar även om lagligt ser jag som ytterst skrämmande.

Rätten till ett fritt samhälle måste vara absolut, det ger dig rättigheten till att ha dina värderingar och konsumera konst och media efter dina värderingar. Men ger också alla andra individer samma rättighet, så länge det är lagligt, oavsett hur hemskt och äcklande man kan anse att sagda konst eller media är.

Om något är det skrämmande att jag ser individer här inne propagera för begränsningar i yttrande och åsiktsfriheten då dem ser saker som moralisk förkastligt. Anser man att det är hemskt då ens barn kan få tag på detta, se då till att vara en förälder som ser till att detta inte kommer dina barn tillhanda innan de kan förstå det och ta del av det på ett objektivt sätt.

Det är inte skaparnas fel att något som inte är lämpligt för en specifik individ konsumeras av det. Man kan ta porr som exempel utan att diskutera porrens vara eller icke vara. Porr i sig är lagligt att producera, lagligt att konsumera och lagligt att inneha. Är det lämpligt att personer under en viss ålder konsumerar porr utan att kunna objektivt se på vad det är, absolut inte inte. Men för den sakens skull skall det inte förbjudas, oavsett om det finnes en grupp som finner det moraliskt förkastligt eller inte.

Är som jag påpekat tidigare i tråden.

Alla har rätt till sin åsikt, alla har rätt att diskutera och debattera sin åsikt. Men detta är också var dina rättigheter slutar. Detta gäller då även ting som går stack i stäv med dina värderingar och moral har rätt att produceras, diskuteras och debatteras. Helt enkelt för att att öppet och fritt samhälle måste tillåta detta och alternativet är riktigt skrämmande.

Ofta man får höra "Men tänk på barnen" eller "Om du har barn skulle du förstå varför" men nej, att begränsa och censurera pga att man kan provocera och äckla en viss grupp oavsett om den är i majoritet eller minoritet. Vi måste tillåta detta för att vara ett väl fungerade samhälle, vi måste se kliniskt, oberoende och objektivt på saker. Oavsett vad det handlar om, och är det inte olagligt så ska det vara rätt att producera material innehållande detta.

Att begränsa åsikts och yttrandefrihet hoppas jag verkligen inte folk propagerar för här inne, för det är rent vansinne. Oavsett hur hemskt du anser barnmisshandel, våldtäkt och djur som far illa är, är det vara är en mycket vansinnigare och farlig handling att begränsa folks rätt till sin egen åsikt och rätt att debattera den inom det media man har valt för debatten.

Har vi inte det fria ordet, har vi ingenting!

Permalänk
Skrivet av WaveZtream:

Människor är så känsliga seriöst.. It's fiction if you don't like it don't play it. Alla har ett val när dom spelar ett spel. Om den personen känner sig stötande, så spela det inte problem solved.

Håller helt med!
Och som andra gör att jämföra med filmer tycker jag på sätt och vis är bra då det tyder på att vi dömer matrialet som vilket underhållningsmedie som helst men vad vissa inte vet är att det finns filmer som innehåller oprovocerat och meningslöst barnvåld som faktiskt är lagliga.
Jag tycker mer eller mindre allt borde vara tillåtet sålänge ingen blivit skadad på något sätt under produktionen.

Brutalitet i film och spel behöver inte vara något som gör tittaren till ett "monster" och inte heller så är det just "monster" som dras till filmerna.

Jag uppskattar filmer som är brutala och ibland passar det till storyn att den utsatta är ett barn och att censurera det grova sänker inlevelsen i filmen/spelet.

Självklart ska spelen dock ha en utmärkning som varnar tittaren för att innehållet kan uppfattas som stötande men så länge en person väljer att titta på någonting som inte har gått ut över någon annan så är det personens egna val och sen om personen begår ett våldsbrott på grund av filmen/spelet så ligger skulden på personen själv alternativt personens psykiska tillstånd och därmed förmyndare.

SLUTA DÖMA MEDIET EFTER HUR IDIOTER VÄLJER ATT TOLKA DET!

Permalänk

Väldigt mycket "Upp till konsumenten" i tråden. Speltillverkarna har också ett ansvar...

Permalänk
Medlem

det bör inte få finnas, T.ex barnporr, barnmishandel osv, men det kan förekomma i små mängder bara det inte går överstyr.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Svar: EA

I rest my case

Permalänk
Medlem

Det handlar om att kunna skilja på spel och verklighet. Vissa individer i vårt samhälle verkar ha svårt för det, så i långa loppet måste det väl anpassas för "minsta gemensamma nämnare", trots att det inte löser grundproblemet.... som så mycket annat nu i Sverige.

Jag läste lite om den avskyvärda Boston-maraton bombningen och råkade av misstag klicka mig till en högupplöst bild precis efter sprängningen ( normalt unviker jag sådant skit, jag blir så illa berörd ). Jag tänker inte gå in på detaljer, men en fullständigt horribel bild som visar ett oerhört lidande.

Det tar jag extremt illa åt mig av! Hade det varit ett spel hade jag inte brytt mig ett dugg, eftersom spelet inte är på riktigt, det blir inga dödsanonser i tidningen dagen efter.

Om jag ser en "nip-slip" eller en ren porrsida så blir jag långt ifrån så upprörd, trots att jag vet att det är på riktigt också, men jag vet med mig att jag inte får våldtäktstendenser, på samma sätt som jag inte får våldstendenser av att spela våldsamma spel.

Att jag reagerar mindre på sex beror förmodligen på att jag är mer frigjord från religiösa värderingar. Våld, i alla dess former berör på ett djupare mänskligare plan, om man har sina emotionella mänskliga funktioner intakta antar jag.

I vilket fall som, om man har kontakt med verkligheten kan man hantera både sex och våld i spel och film utan att "gå bananas". Dock verkar det finnas en del som inte tål den påverkan. Den stora frågan är egentligen om alla vi som kan hantera "underhållningsvåld" skall avstå det?
Jämför med alkoholism: Skall alla avstå från sprit för att några få inte hanterar det?

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem

Spel ska inte innehålla sånt som direkt skadat någon annan. Jag anser att dataspel är som vilket medium som helst. Varför skilja på spel, bok eller film?

Dvs: Spel ska t.ex. inte innehålla filmer på äkta våld barnporr eller spelsekvenser som skapats genom typ motion capture av riktiga brott.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Man ser inte många barn eller mammor med barnvagnar i Liberty City när man knyckt den lokala bussen och plöjer ner för trottoarerna

Skada mot barn är nog där gränsen går just nu för publishers/devs. Hoppas det förblir så.

Säger du om din video då? (1:24 proof)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Istället för åldersrekommendationer så inför man istället ålderskrav vid försäljning, det är något jag kan acceptera. Jag vidhåller att jag som vuxen person själv ska kunna bestämma vad jag vill konsumera utan att staten beblandar sig i mina affärer.

Tycker det låter som en lämplig kompromiss. Likt hur det funkar med åldersgräns på tobak och alkohol till exempel.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Majora:

Beror nog på, om man får utöva akten själv eller ej.
Mycket av det som finns i dagens media, det vill säga i filmer, serietidningar etc. anser jag är ok, men att själv få styra en sekvens där exempelvis tortyr utövas känns som en helt annan grej.

Jag är ingen psykolog så jag vet inte hur mycket man egentligen påverkas. Kan bara utgå från mig själv och de i min närhet som spelat mycket. Kan inte påstå att jag än så länge berörts alls av mitt spelande.

Om man får utöva akten eller ej har inget med saken att göra.
Ett dåligt exempel men om du t.ex. tog bort ljudet från en film vid ett tillfälle för att folk tror att fler blir massmördare på grund av just den biten så förstör det upplevelsen för alla andra.
På samma sätt förstör borttagningen av kontrollen över karaktären i ett spel upplevelsen om tillverkaren plötsligt berövar dig på möjligheten att göra dina egna val.

Ansvaret för hur spelet påverkar folk ligger helt hos personen som spelar spelet precis som det är med film och böcker.
Spel är ingen mall för hur du ska bete dig mer än film eller böcker och därför ligger anvaret hos personen själv.
Om personen inte förstår skillnaden mellan spel och verklighet och därför tror att man kan gå runt och mörda folk eller liknande så betyder det att personen antingen är ett barn eller har ett psykiskt tillstånd som förhindrar detta och därmed ligger ansvaret att förklara skillnaden alternativt undanhålla materialet på dennes förmyndare precis som med allt annat.

Att begränsa en konstform för att vissa (som för övrigt själva valt att utforska materialet och om dom inte har det så är det en fråga om antingen dålig utmärkning av materialet, tillgänglighet för minoriteter eller helt enkelt ett missöde) tycker att det är stötande är fel då folk som uppskattar det utan att det skapar problem för andra går miste om något på grund av att någon annan inte gillar det.

Permalänk

Folk kan fan flytta till Nordkorea. Folk förespråkar helt seriöst hjärtvättning om vad som är rätt och fel i spel. Varannan låt glorifierar droger och alkohol samt nedvärderar kvinnor, somliga väljer att lyssna, andra inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

för att djur är oskyldiga, medan människor anses inte vara det, för att de har fri vilja, och alla människor har gjort något fel nån gång i deras liv, så man kan döda dom i spel... men det är okej att döda till exempel tigrar, som i far cry 3, för att tigrar är rovdjur, så de är farliga, så man måste döda dom om de anfaller. men sällskapsdjur som hundar får man inte döda i spel.

bibeln säger också att alla (vuxna) människor är syndiga och förtjänar dö, så kanske därför får man döda dom i spel...

Så barn är inte oskyldiga?

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Absolut inget. Tycker folk inte om våld eller sex. Då kör man inte det. Det här är till alla som tycker att det inte borde finnas blod eller något alls som anses "stötande". Jag kollar på TV, där ser jag bröst, muttor (hörr durr, vaginor för dem okunniga ), penisar och nakna människor tillsammans med en massa blod och avkapade lemmar (Kolla t.ex. på Spartacus, Game of Thrones m.m)
Jag blir så förbannad när man hör allt skrik och gråt från människor som säger att deras barn spelade spelet och såg det.. Då låter man inte ung jäkeln spela spelet om det har en PEGI 18 (Tänk det här i caps!)
Det är vad jag tycker.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

1. Mikrotransaktioner.

2. DLCs.

Ett gott svar.
Sen får spel innehålla vad tusan spelskaprna vill. Människans smutsiga fantasi bör aldrig censureras såsom några här verka tycka. Om spel innehåller ting som enligt dig är störande. Köp det inte, men låt oss andra ta del av vad som vi uppfattar är underhållning.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Istället för åldersrekommendationer så inför man istället ålderskrav vid försäljning, det är något jag kan acceptera. Jag vidhåller att jag som vuxen person själv ska kunna bestämma vad jag vill konsumera utan att staten beblandar sig i mina affärer.

Du pratar om hur det ska finnas ålderskrav medans du själv ska få spela hur du vill. Tycker man att det ska vara krav åt andra kan man ta krav själv

Tycker det duger bra med åldersrekommendation eftersom föräldern och den minderåriga själva komma överäns för att alla inte är lika och behöver inte samma ålders krav så det kan dom avgöra bättre själv än staten. Det är bra med åldersrekommendation men ålderskrav behövs inte för spel, det är inte på riktigt.

Permalänk
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Du pratar om hur det ska finnas ålderskrav medans du själv ska få spela hur du vill. Tycker man att det ska vara krav åt andra kan man ta krav själv

Tycker det duger bra med åldersrekommendation eftersom föräldern och den minderåriga själva komma överäns för att alla inte är lika och behöver inte samma ålders krav så det kan dom avgöra bättre själv än staten. Det är bra med åldersrekommendation men ålderskrav behövs inte för spel, det är inte på riktigt.

Jag håller med dig. Det jag menade är att om man skulle genomföra någon form av ändring så skulle jag i så fall kunna acceptera åldersregler. Jag skulle däremot aldrig acceptera att staten skulle censurera innehåll som jag, en vuxen person valt att konsumera.

Permalänk
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Fast poängen med ålderskraven var ju att minderåriga, dvs barn, inte ska få tillgång till de spel som anses olämpliga för dem, när de är i en ålder där de kanske varken förstår vad de ser eller hur de ska hantera det, inte att begränsa vuxna, myndiga, och deras rättigheter att spela spelen. Tycker du att om man ska ha åldersgräns på att köra bil eller dricka alkohol så ska den gälla för alla åldrar eller hur menar du? Är man inte rätt person att ta det beslutet om man inte blir begränsad av den själv?

Skulle man ha faktiska ålderskrav istället för rekommendationen så skulle det ju då behöva göras bättre än idag, då åldersrekommendationerna är rätt skumma, vissa spel har jättehög gräns utan någon vidare anledning, medans andra kan anses ha för låg.

Du menar att barnet och föräldern själva får komma överens? Ja men då passar väl ett ålderkrav alldeles perfekt, för då måste barnet gå och prata med föräldern för att de ska kunna diskutera om det är en bra idé att köpa spelet, istället för som idag, då barnet själv kan smita iväg och köpa spelet helt själv, var precis det jag gjorde som 12-13åring, när jag köpte Counter-Strike, farsan ville egentligen inte att jag skulle spela spel med 16-18 års gräns, men då jag själv ansåg att jag var mogen nog för det så kunde jag helt själv gå och köpa det.

Nu visade det sig att han sen inte direkt brydde sig så mycket över det, och verkade hålla med mig om att det inte gjort mig något, men tog ju trotts allt kanske...2-3 år innan han ens visste att jag köpt spel med högre rekommendation.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arry:

Spel ska inte innehålla sånt som direkt skadat någon annan. Jag anser att dataspel är som vilket medium som helst. Varför skilja på spel, bok eller film?

Dvs: Spel ska t.ex. inte innehålla filmer på äkta våld barnporr eller spelsekvenser som skapats genom typ motion capture av riktiga brott.

Fast det finns otaliga filmer från hollywood där det är riktiga filmsekvenser från verkligeheten där människor skadas - på riktigt.

Permalänk
Medlem

Undrar lite spontant så här efter några öl, har något nånsin blivit bättre av att vi gräver ned det och förnekar dess existens?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

för att djur är oskyldiga, medan människor anses inte vara det, för att de har fri vilja, och alla människor har gjort något fel nån gång i deras liv, så man kan döda dom i spel... men det är okej att döda till exempel tigrar, som i far cry 3, för att tigrar är rovdjur, så de är farliga, så man måste döda dom om de anfaller. men sällskapsdjur som hundar får man inte döda i spel.

bibeln säger också att alla (vuxna) människor är syndiga och förtjänar dö, så kanske därför får man döda dom i spel...

Djur är oskyldiga till vad?

Nej. Du har inte läst Bibeln. Att hänvisa till att alla vuxna människor förtjänar att dö saknar grund då det skulle innebära att religionen omöjligen skulle kunna överleva. Däremot uppmanas föräldrar att slå ihjäl sina barn om de är olydiga. Samt ges detaljer på hur man bör ha ihjäl grannbyar som inte delar ens syfte.

Permalänk
Medlem

Feminism! där drar jag gränsen

Permalänk
Medlem

ett spel får innehålla vad som helst... Bättre att man gör det i ett spel än i verkligheten. Kolla Bara på Japan, lägst brottslighet och dom har våldtäktsspel o massa skit grejer

Visa signatur

| i7 2600K | XFX 7970 BE | Intel SSD 120GB | 16GB RAM 1600 mhz | Steelseries Kana