Permalänk
Medlem

Jailbreak

Hej, det är så att jag tappade bort min gamla mobil och köpte därför en iphone 4 av en kompis, och det visar sig att den är låst till operatören Telenor och eftersom det inte har gått 12 månader sedan han köpte den så går den inte att låsa upp på deras hemsida. Därför undrar jag om jailbreak funkar till att låsa upp den.

Permalänk
Medlem

Hmm vet inte säkert men Jailbreak är en ganska bra lösning om man vill ha saker gratis men, om telefonen går sönder får du ingen garanti! asså ingen kommer att laga den!

Permalänk

Det du behöver ta reda på om de går att jailbreaka samt låsa upp den är, vilken iOS versionen som finns i telefonen, samt vilket baseband din telefon har

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk

Börja med det Steffe skrev, sedan om den går att jailbreaka, så skaffa ett militärklassat skal till den så du undviker alla fysiska skador den kan komma att utsättas för.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Ring upp telenor och be dem låsa upp telefonen

Kostar typ en fem-hundring

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benzz:

Hmm vet inte säkert men Jailbreak är en ganska bra lösning om man vill ha saker gratis men, om telefonen går sönder får du ingen garanti! asså ingen kommer att laga den!

gratis kan du lägga till

Permalänk
Medlem

Om du behöver garantin kan du alltid unjailbreaka och restora

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwin:

Om du behöver garantin kan du alltid unjailbreaka och restora

Om telefonen är så illa skadad så att man inte kommer åt restore funktionen på datorn eller i telefonen? Den måste fortfarande ansluta till datorn för att återställas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffelitix:

Det du behöver ta reda på om de går att jailbreaka samt låsa upp den är, vilken iOS versionen som finns i telefonen, samt vilket baseband din telefon har

iOS 6.1.3 sedan så vet jag inte vart man kollar baseband.