Överklocka AMD FX(tm)-4100 Quad core processor

Permalänk

Överklocka AMD FX(tm)-4100 Quad core processor

Tjenare! Jag hörde förut att min processor inte är så populär och att den låg skapligt långt ner i top listan.
Jag spelar ett spel Tera och sitter vid 30-60 FPS, men andra som spelar med samma grafikkort och sådant ligger mellan 70-90 fps i högsta grafik, jag ligger nästan på lägsta grafikinställningar. så ja, några sa att det berode på min processor och att jag kunde överklocka den för att få det att flyta fint. MEN! Jag har inte en aning om hur jag överklockar en processor och hur mycket jag ska klocka det, jag skulle gärna ta emot en step by step guide.
(Är det farligt för moderkortet om jag klockar processorn? Tx om processorn går sönder? och hur högt kan jag klocka den utan att det är någon risk för att den går sönder?)

Jag har en AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor 3.60 GHz

Tack i förväg!

(ursäkta för min stavning, skyller på Dyslexi

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin921210:

Tjenare! Jag hörde förut att min processor inte är så populär och att den låg skapligt långt ner i top listan.
Jag spelar ett spel Tera och sitter vid 30-60 FPS, men andra som spelar med samma grafikkort och sådant ligger mellan 70-90 fps i högsta grafik, jag ligger nästan på lägsta grafikinställningar. så ja, några sa att det berode på min processor och att jag kunde överklocka den för att få det att flyta fint. MEN! Jag har inte en aning om hur jag överklockar en processor och hur mycket jag ska klocka det, jag skulle gärna ta emot en step by step guide.
(Är det farligt för moderkortet om jag klockar processorn? Tx om processorn går sönder? och hur högt kan jag klocka den utan att det är någon risk för att den går sönder?)

Jag har en AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor 3.60 GHz

Tack i förväg!

(ursäkta för min stavning, skyller på Dyslexi

Jag har samma processor och samma problem. Så hoppas ngn kunnig kan hjälpa till

Permalänk

Jag rekommenderar denna tråden enormt mycket för överklockning av eran processor:
http://www.overclock.net/t/1348623/amd-bulldozer-and-piledriv...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|