Årets besvikelse 2012

Permalänk
Medlem

Diablo 3, det märks att det är skaparna av WoW som gjort det och inte skaparna av D2.
1. Max lvl som uppnås snabbt.
2. Bästa items i spelet blir då tillgängliga. (Till skillnad från D2 där somliga items är 97)
3. Låser spelarna med somliga items och så som är account bound.
4. Lägger till ett roligt levelings mål som tar tid.
5. Nerfar sönder paragons för att casuals gnäller för mycket.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

X-com utan tvivel.Nerdummat och bantat till ogenkännlighet.Spel var verkligen bättre förr!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Diablo3 och GW2

Permalänk
Medlem

Stämmer in i kören, Diablo 3 var årets besvikelse för mig.

Diablo 3 är egentligen inget dåligt spel i sig självt, jag har nog lagt fler speltimmar på det än på något annat under 2012, men Diablo 2 lade ju ribban minst sagt högt, och som man brukar säga, allt är relativt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Aliens: Colonial Marines.

Jag visste ingenting om spelet innan jag testade det, hade inte kollat på några trailers eller spelat demot. Efter att Aliens vs predator visade sig vara ganska mediokert hade jag ändå hoppats på att det här skulle vara bättre ... Det var det inte.

EDIT: Jaså vi snackar 2012.. Okej, Erm... SWTOR då.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 var illa på riktigt

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Diablo 3, guild wars 2.
Samt nya simcity men det är från 2013 så det kanske inte räknas.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 var en oerhörd besvikelse. Det fick mig till och med att börja spela WoW igen efter några års uppehåll...

Permalänk

Max Payne 3. Vilket jävla skitspel. Så överdriven handhållning och kassa kontroller och oavbrutna cutscenes att det tog steget från att bara vara dåligt till att vara direkt förolämpande. Dålig konsollportning när den är som sämst.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Diablo 3
Torchlight 2
Guildwars 2

Kan inte välja då alla var stora besvikelser...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Aliens: Colonial Marines.

Jag visste ingenting om spelet innan jag testade det, hade inte kollat på några trailers eller spelat demot. Efter att Aliens vs predator visade sig vara ganska mediokert hade jag ändå hoppats på att det här skulle vara bättre ... Det var det inte.

EDIT: Jaså vi snackar 2012.. Okej, Erm... SWTOR då.

Swtor är 2011

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Mists of pandaria

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Väntade mig ingenting av BO2 eller Warfighter då föregångarna till båda var kassa så jag säger Diablo 3.
Som tidigare nämnts märkar man att det inte är samma team som tidigare, på ett dåligt sätt.

Permalänk
Medlem

"Prometheus" var det första jag tänkte på....nä vänta det var ju en film :P.Förlåt lite offtopic men vilken jävla skitfilm som VERKLIGEN inte levde upp till hypen.

OnT:
NFS: Most Wanted 2012 var inte bra alls, trots bra recensioner. Man kan inte alltid lita på recensenterna....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Swtor är 2011

Duke Nukém Forever var värre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

D3. Var ju kul att levla upp sin första karaktär, sen tvärdog det.
Max Payne 3.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Troll!! För antar att du inte är ett retard eller är så är du bara dålig. aja

var sarkastisk det är dock långt ifrån färdig patchat fortfarande

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Far Cry 3, hade för höga förväntningar.

Permalänk
Avstängd

När man tänker på det så var det ett hyfsat år för besvikelser förra året.

Guildwars 2 saknade helt endgame och blev tråkigt fort. Diablo 3 var mest reparativt. Visst första genomspelningen var inget fel på men något spelet saknade helt var replayvärdet som både D1 och D2 hade. Star Wars the old republic var ju en katastrof. Dålig grafik, halvhyfsat manus och värdelöst PVP gjorde att spelet sjönk som en sten.. Blev även F2P. Hitman var ingen succe direkt..

Medal of Warfighter... Usch.. Spelade betan och man blev ju rädd hur dåligt det var. Enda som var ett plus var att man kunde vara svenskar ist för den stereotypiska "Americuuuuuua vs the Wuuuuurlllllddd".

Så..

1. Diablo 3.
2. Star wars: TOL
3. Guild Wars 2

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Visst första genomspelningen var inget fel på men något spelet saknade helt var replayvärdet som både D1 och D2 hade.

Wait what?
Värdet i D1 och D2 låg ju i att hitta bättre items, samma gäller i D3, enda anledningen till att man skapade nya gubbar i de tidigare spelen var ju för att det till en början inte fanns möjlighet att specca om plus att det i D2 tog 2-3 timmar att få en ny char från lvl 1 redo att börja farma baalruns eller cowruns så det var inte allt för jobbigt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Wait what?
Värdet i D1 och D2 låg ju i att hitta bättre items, samma gäller i D3, enda anledningen till att man skapade nya gubbar i de tidigare spelen var ju för att det till en början inte fanns möjlighet att specca om plus att det i D2 tog 2-3 timmar att få en ny char från lvl 1 redo att börja farma baalruns eller cowruns så det var inte allt för jobbigt.

Ändrar inte det faktum att man idag kan slå på D2 och spela och tycka det är roligt medan D3 får en att vilja spy.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Swtor är 2011

Argh.

Okej då säger vi Max Payne 3 då. Visst för att Rockstar gör bra spel, GTA serien är bland mina absoluta favoriter, men när det gäller Max Payne tycker jag Remedy gjorde ett mycket bättre jobb med själva atmosfären/noir-känslan vilket är vad jag älskar i Max Payne 1 och 2. Trean var bara ren och skär hjärndöd action rakt igenom. De kunde lika gärna döpt spelet till Die Hard.. Orkade inte ens spela färdigt det.

Sen har vi Diablo 3 också.. Det var väl ganska kul att spela igenom en gång med polarna, men efter det såg jag ingen anledning att fortsätta spela det. Diablo 1 och 2 däremot... Jag vill inte ens tänka på hur många timmar de spelen slukat!

Permalänk
Medlem

Darksiders 2... Ettan var ju så jävla bra så jag har kört igenom det fem gånger. Tvåan var... meh... De har tagit bort allt som var episkt och ösigt och ersatt det med något halvsunkigt levlingssystem och lågt tempo, samt en slutboss som var så menlös att det enda jag kunde tänka när det var slut var: "Jaha... var det allt?"

Snacka om att våldta sitt varumärke.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 utan tvekan...

Permalänk
Medlem

Far Cry 3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Hitman Absolution, fyfan vilken rutten konsolifierad förenklad dynga!

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Kanske borde haft tråden att heta något med spel ? lite missvisande.
Måst väl säga ac3 då.

Vad står ac för?

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Skrivet av harald705:

Vad står ac för?

Assassins creed

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Simcity 5?

Permalänk
Medlem

Min största besvikelse någonsin när det gäller spel är helt klart Diablo 3, det motsvarade verkligen inte mina förhoppningar.

Visa signatur

#framtiden