Permalänk

Testat lite nu och jag hittar inte känslan i spelet, det är ok rent gameplaymässigt men något med miljöerna och atmosfären brister. Svårt att förklara exakt men blir inte hookad i spelvärlden, vilket gör mig omotiverad att spela vidare. Ska testa lite mer och se om det kanske reder ut sig, är för närvarande bara lvl 4.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Kul hitills, lvl 14 so far.
Men jag avskyr F2P mmos. Allt är så fasansfullt dyrt.

Jag betalar hellre månadsvis där allt är inkluderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Testat lite nu och jag hittar inte känslan i spelet, det är ok rent gameplaymässigt men något med miljöerna och atmosfären brister. Svårt att förklara exakt men blir inte hookad i spelvärlden, vilket gör mig omotiverad att spela vidare. Ska testa lite mer och se om det kanske reder ut sig, är för närvarande bara lvl 4.

Hade exakt samma känsla som dig, för min del var det klassen som gjorde att jag inte gillade spelet. Sen fick jag en konstig känsla av grafiken. Men gick över när man "vant" sig med grafiken och jag bytte klass.

Skrivet av Nivity:

Kul hitills, lvl 14 so far.
Men jag avskyr F2P mmos. Allt är så fasansfullt dyrt.

Jag betalar hellre månadsvis där allt är inkluderat.

Jo deras cash shop är svinigt dyr. Finns dock som ingenting där man måste ha (förutom mera bags..). Enda problemet är att farma Astral Diamonds. Finns dock inget man behöver det till på låg level egentligen. Ser heller egentligen ingen anledning att farma dailies för unrefined. Får 3K per daily men kör du dungeons får du loot du kan sälja på AH för diamonds istället. För tillfället är folk blinda på värdet av diamonds. Sålde ett par blå skor på AH som droppar i Epic Cloak Tower (Säkert sett dom droppa 5-10ggr) för 100K diamonds. Rank 5 enchants kan man sälja för 50K-80K styck..och det är inte som att det är svårt att få rank 4 enchants att göra om till rank 5.

Personligen det jag ser behov av diamonds för är:

* Uppgradera sitt mount till rank 3
* Uppgradera sin(a) companion(s) till lila (så dom kan få rank 30), dock ej möjligt ännu.
* Köpa companions - exempelvis katten
* I sällsynta fall om du lyckas få en hög level enchant kan det vara kul att ta bort den från ditt gear. Men skulle inte bry mig om allt under rank 5.

Förutom det så finns det bara en massa sätt dom försöker lura av dig dina diamonds på (I min mening ska man inte spendera diamonds på något av nedastående):

* Ta bort låg level enchants (allt under rank 5)
* Rush träna din companion
* Rush träna professions
* Köpa ID scrolls
* Köpa companions du inte vet ett skit om. Exempelvis köpte jag "Dancing Shield" i closed beta..kostade dryga 900K diamonds men var totalt värdelös. Gjorde inte ett skit.
* med mera.

Permalänk
Avstängd

Haha dialogerna är så sjukt dåliga xd

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Hade exakt samma känsla som dig, för min del var det klassen som gjorde att jag inte gillade spelet. Sen fick jag en konstig känsla av grafiken. Men gick över när man "vant" sig med grafiken och jag bytte klass.

Precis, grafiken är nog det som drar ner det för mig också, samt att jag ännu inte (atm lvl 8) kommit till områden som känns öppna och levande. Det har hittills varit väldigt instanserat. Men faktiskt går det åt rätt håll, känns som spelet börjar öppna upp sig lite, hoppas det fortsätter så.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Precis, grafiken är nog det som drar ner det för mig också, samt att jag ännu inte (atm lvl 8) kommit till områden som känns öppna och levande. Det har hittills varit väldigt instanserat. Men faktiskt går det åt rätt håll, känns som spelet börjar öppna upp sig lite, hoppas det fortsätter så.

Zonerna blir större och större samt att man inte alltid kommer vara fast i staden. Kommer dock inte vara jättezoner som typ WoW, DAoC, EQ men dom är bra mycket större än nybörjarzonerna.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare spelar på Dragon.

Permalänk
Medlem

Hm tänkte lira lite nu men, Queue position: 14135 :S

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av Dblood:

Hm tänkte lira lite nu men, Queue position: 14135 :S

Japp kön är helt tokig, tror det är något kexigt med den. Lite surt, här skulle man lira nån timme innan tjocka familjen kommer på grillning, men icke

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Gick från 7000 till 300 på en timme. Snart så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Gick från 7000 till 300 på en timme. Snart så

Hoppas du fick spela lite iaf innan det blev maintanence

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Hoppas du fick spela lite iaf innan det blev maintanence

Yes, kom in och körde runt 30 min. Hann allt en dungeon

Visa signatur
Permalänk

finns det några som lirar på Dragon?
lirar själv där har lvl 41 cleric
namn: Liemannen dra ett pm om ni vill lirar någon gång

Permalänk
Avstängd

Kom in och körde en halv minut sedan blev jag utloggad.

Kanske provar det någon annan gång när folk slutat spela det så man slipper köa så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clownshock:

finns det några som lirar på Dragon?
lirar själv där har lvl 41 cleric
namn: Liemannen dra ett pm om ni vill lirar någon gång

Jag kör på dragon, dock har jag bara högre level och lägre level karaktärer än 41. Men adda mig på friends (@aasddkl1123) så kan vi köra lite epic dungeons när du blivit högre level

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är ganska stelt. Animationerna känns ganska fel och när man tror att dom slutat och man vill använda något efteråt och trycker för tidigt så står man bara still.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker spelet är ganska stelt. Animationerna känns ganska fel och när man tror att dom slutat och man vill använda något efteråt och trycker för tidigt så står man bara still.

Vad kör du för klass? Gjorde en Guardian Fighter igår och tyckte den var helt åt helvete just när det gäller block och få en skill att aktiveras efter att jag blockat (vilket gjorde att jag fimpade min Guardian Fighter). Men förutom det har jag inte märkt något problem, med min trickster rogue kan jag köa upp en attack. Använder exempelvis dualist flurry (at-will) som har en väldigt lång animation. Trycker jag in smokebomb eller något under animationen kastar han den när animationen är klar. Har faktiskt inte testat om det går att köa upp något för dom andra klasserna.

Sen håller jag med om vissa av animationerna, speciellt Control Wizards. Tro det eller ej men dom har faktiskt förbättrat Control Wizards animationer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Vad kör du för klass? Gjorde en Guardian Fighter igår och tyckte den var helt åt helvete just när det gäller block och få en skill att aktiveras efter att jag blockat (vilket gjorde att jag fimpade min Guardian Fighter). Men förutom det har jag inte märkt något problem, med min trickster rogue kan jag köa upp en attack. Använder exempelvis dualist flurry (at-will) som har en väldigt lång animation. Trycker jag in smokebomb eller något under animationen kastar han den när animationen är klar. Har faktiskt inte testat om det går att köa upp något för dom andra klasserna.

Sen håller jag med om vissa av animationerna, speciellt Control Wizards. Tro det eller ej men dom har faktiskt förbättrat Control Wizards animationer...

Är guardian jag kör. Gillar att spela tank när man spelar med vänner eller trevliga guild members.
Gillade inte att köra cleric och syrrans man ska köra cleric så när jag kör tank kommer vi kunna köra dungeons tillsammans.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Är guardian jag kör. Gillar att spela tank när man spelar med vänner eller trevliga guild members.
Gillade inte att köra cleric och syrrans man ska köra cleric så när jag kör tank kommer vi kunna köra dungeons tillsammans.

Nu vet jag inte vilken level du har eller hur riktiga endgame ser ut. Men du har inte tittat på Great Weapon Fighter? Dom räknas också som defender. Har kört en hel del epic dungeons (bara kört PUG's, inte med i en guild) där det varit GWF som tankar och verkar inte vara några större problem trots att dom saknar sköld. Men vad vet jag, kanske är ett enormt krav längre fram. Igår körde jag med en GWF, Vet dock inte vad han hade för gear, krävdes 8300 GS (Gear Score) för att komma in i den dungeon iaf.

Bra med skada gjorde han också, i slutet av dungeon hade han gjort ca 14miljoner damage medan jag som TR hade gjort ca 16miljoner damage. Dock klarade vi inte sista bossen..grymt svår. Men tror inte vi hade klarat det med en Guardian Fighter heller.

Så tycker du inte om Guardian Fighter kanske Great Weapon Fighter passar dig bättre..reserverar mig för att jag inte vet om dom kan tanka lika bra som en Guardian Fighter i riktiga endgame.

Permalänk
Medlem

någon sweclockers guild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

någon sweclockers guild?

Inte vad jag vet om iaf

Permalänk

Flashback har ju en, då tycker jag vi sweclockers borde ha en med! xD

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem

Någon annan som har/hade problem med att registrera sig på sidan?

EDIT: Var inget...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för er med pvp? Hörde att det lär dö i spelet då EU spelarna ligger på 200ms, upplever ni det så?
Alla vet att det är EU som gör pvp i ett spel

Permalänk

Jag håller med Diamanten, dags att skaffa ett gemensamt guild gubbs och tjejer!

Vi kan ju inte vara sämre än Flashback
Jag styr gärna upp det ifall det visas intresse!
Skriv ett PM ifall ni är intresserade så snackar vi mer!

Mvh TheSnowMan

Visa signatur

Null

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheSnowMan:

Jag håller med Diamanten, dags att skaffa ett gemensamt guild gubbs och tjejer!

Vi kan ju inte vara sämre än Flashback
Jag styr gärna upp det ifall det visas intresse!
Skriv ett PM ifall ni är intresserade så snackar vi mer!

Mvh TheSnowMan

Kör på! Fast problemet är väl att inte alla är på samma shard atm.
Själv kör jag på Mindflayer, @Mungo18 är namnet för den som vill ha en vän.

Permalänk
Medlem

funkar spelet för er?
Så for jag startar+loggar in så crashar det. Samma på min laptop.
Jag skapade ett konto, laddade hem klienten och installerade sen när jag försöker logga in så crashar det direkt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

funkar spelet för er?
Så for jag startar+loggar in så crashar det. Samma på min laptop.
Jag skapade ett konto, laddade hem klienten och installerade sen när jag försöker logga in så crashar det direkt.

Ja, det fungerar utmärkt för mig. Kan det vara brandvägg som spökar?

Edit: Överdrev lite när jag sa utmärkt. Det finns en hel del buggar och just nu laggar det ganska mycket för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSnowMan:

Jag håller med Diamanten, dags att skaffa ett gemensamt guild gubbs och tjejer!

Vi kan ju inte vara sämre än Flashback
Jag styr gärna upp det ifall det visas intresse!
Skriv ett PM ifall ni är intresserade så snackar vi mer!

Mvh TheSnowMan

Största problemet lär vara antalet spelar, inte så stor idé att skapa en guild om vi är få aktiva spelare. Tråden på detta forum har som inte överdrivet antal med posts. Och är vi inte särskilt många lär problemet vara att dom få av oss som skapar guilden lär inte vara samma level. Vilket gör att guilden blir en glorifierad chat kanal då vi ändå inte kan groupa och göra saker tillsammans.

Skrivet av PierreB:

funkar spelet för er?
Så for jag startar+loggar in så crashar det. Samma på min laptop.
Jag skapade ett konto, laddade hem klienten och installerade sen när jag försöker logga in så crashar det direkt.

Får du något felmeddelande? Läste om att det fanns vissa kompatibilitetsproblem med bland annat mumble. Andra hade skumma problem med att spelet kraschar så fort dom trycker på w,a,s eller d.

edit: Kolla denna post på deras bug forum gällande kända mjukvarukonflikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hur ser det ut för er med pvp? Hörde att det lär dö i spelet då EU spelarna ligger på 200ms, upplever ni det så?
Alla vet att det är EU som gör pvp i ett spel

Inga problem alls här, pvp funkar kanon för mig

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus