Blockera företag från mitt bankkort [Offers]

Permalänk

Blockera företag från mitt bankkort [Offers]

Tjenare! Tror nog nästan alla här vet vad offers är om inte så låt mig förklara. Offers är erbjudanden som du gör för att få in-game pengar t.ex få en tandborste för 1 krona, när du gör ett sådant erbjudande blir du medlem på en sida som kostar allt från 200-500 kronor i månaden. Jag gjorde bort mig för 2 månader sedan då jag gjorde ett sådant erbjudande, jag läste inte igenom det tillräckligt noggrant. Nu är det så att det dras 249 kronor från mitt bankkort för varje månad som går till denna sida. Dessvärre kommer jag inte ihåg sidan och när jag slår på företaget som står på "kortpappret" i slutet av varje månad hittar jag ingenting! Så nu har jag ett litet eller ganska stort problem, jag är 16 och har ett vanligt ungdoms bankkort någon som vet om det hjälper att spärra kortet och fixa ett nytt? Eller någon som har ett annat tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Får verkligen en 16-åring godkänna liknande erbjudanden utan målsmans underskrift? Kontakta din bank och be dom avsluta den automatiska överföringen varje månad.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Gå in och snacka med din bank och förklara ditt problem,kanske dom kan hjälpa dig att spärra dom.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vilken sida handlar det om? Jag förstår nog inte direkt vad det handlar om, mer än att någon sida drar pengar från dig för du har registerat dig någonstans. Tror jag (och möjligtvis flera) skulle vilja ha lite mer i detalj vad som hände så det går att hjälpa mer.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Vilken sida handlar det om? Jag förstår nog inte direkt vad det handlar om, mer än att någon sida drar pengar från dig för du har registerat dig någonstans. Tror jag (och möjligtvis flera) skulle vilja ha lite mer i detalj vad som hände så det går att hjälpa mer.

Det var alltså såhär jag var fattig och ville ha lite nya vapen i ett spel och dessa var limiterade, och hade hört om dessa "offers" vilket då innebär att du tar ett erbjudande t.ex få en tandborste för 1 krona och skriver upp dina bankkorts detaljer och sedan står det i pytteliten text "Gratis medlemskap i 14 dagar, där efter 249 kronor/månaden om inte medlemskapet upphör." Vilket jag inte uppmärksammade och nu drar det av 249 kronor i månadsavgift. Och kommer dessvärre inte ihåg sidan, och när jag söker på företaget på konto utskriften efter månaden hittar jag ingenting..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Får verkligen en 16-åring godkänna liknande erbjudanden utan målsmans underskrift? Kontakta din bank och be dom avsluta den automatiska överföringen varje månad.

kan jag bara gå till banken och säga till dom att avsluta medlemskapet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalqubix:

kan jag bara gå till banken och säga till dom att avsluta medlemskapet?

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter rimligt.

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Inaktiv

En underårig kan/får inte gå med i avtal utav förmyndarnas godkännande.

Permalänk
Medlem

Spärra kortet och beställ ett nytt. De har dina kortuppgifter, med ett nytt kort kan de inte dra pengar längre.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Generalqubix:

Det var alltså såhär jag var fattig och ville ha lite nya vapen i ett spel och dessa var limiterade, och hade hört om dessa "offers" vilket då innebär att du tar ett erbjudande t.ex få en tandborste för 1 krona och skriver upp dina bankkorts detaljer och sedan står det i pytteliten text "Gratis medlemskap i 14 dagar, där efter 249 kronor/månaden om inte medlemskapet upphör." Vilket jag inte uppmärksammade och nu drar det av 249 kronor i månadsavgift. Och kommer dessvärre inte ihåg sidan, och när jag söker på företaget på konto utskriften efter månaden hittar jag ingenting..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Generalqubix:

kan jag bara gå till banken och säga till dom att avsluta medlemskapet?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte vad du skrivit på, men jag är rätt säker på att du inte får teckna dig för liknande erbjudanden som minderårig. Prata med:

1. Dina föräldrar
2. Din bank

..och fråga om råd. Det är nog det bästa.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalqubix:

Det var alltså såhär jag var fattig och ville ha lite nya vapen i ett spel och dessa var limiterade, och hade hört om dessa "offers" vilket då innebär att du tar ett erbjudande t.ex få en tandborste för 1 krona och skriver upp dina bankkorts detaljer och sedan står det i pytteliten text "Gratis medlemskap i 14 dagar, där efter 249 kronor/månaden om inte medlemskapet upphör." Vilket jag inte uppmärksammade och nu drar det av 249 kronor i månadsavgift. Och kommer dessvärre inte ihåg sidan, och när jag söker på företaget på konto utskriften efter månaden hittar jag ingenting..

Skickades från m.sweclockers.com

Aha

Men, du bör ha fått ett mail av dem när du tog deras erbjudande.

Om du kommer ihåg nästan vilket datum det var, så ta och leta igenom dina mail. Du bör hitta vad företaget heter då Annars får du nog göra som alla andra rekommenderar.

Men det lättaste vore ju att hitta mailen och säga upp det bara.

Hoppas du lyckas med det, men till nästa gång så ska du tänka dig lite för Ett erbjudande brukar oftast vara för bra för att vara sanna (Det som hände dig är exakt det de vill ska hända). En viktig läxa i livet som alla någonsin får lära sig

Permalänk

Då har jag en sista fråga om dom bara har mina kortuppgifter räcker det då att bara spärra kortet och fixa nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prata med dina föräldrar. Ni kan nog hitta företaget och kontakta dem. Du som inte är myndig kan inte ingå i avtal så det du gjort "räknas inte". I bästa fall kan du alltså slippa räkningen helt och hållet, kanske till och med få en återbetalning om de inte är allt för luriga.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalqubix:

Då har jag en sista fråga om dom bara har mina kortuppgifter räcker det då att bara spärra kortet och fixa nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Spärrar du ditt kort kan de inte dra pengar automatiskt längre. Däremot skulle de kunna skicka en faktura istället, för att de anser att du fortfarande är medlem och ska betala. Det bästa är om du kan få rätt på vilket företag det är och säga upp det där, om det verkligen inte är möjligt så spärra kortet och bråket om eventuella fakturor när de kommer.

Ett tips på hur du kan få rätt på vilket företag det är du är medlem hos: på ditt kontoutdrag bör det stå namnet på ett företag har tagit betalt från dig, ofta är det någon form av finansbolag (alltså inte det företag du är medlem hos). Kontakta finansbolaget och förklara din situation, så borde de kunna peka dig i rätt riktning.

Permalänk

Skriv vilket bolag som står på utdraget.
Har hänt mig med och minns mycket väl vilken sida det var, men sidan hade köpt tjänst från en betal bolag som jag inte kände till.
Lite googlande på namnet på 3 bokstäver hittade jag bolaget, tryckte in kreditkortets nummer och mitt namn och det avslutades.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gling:

Spärra kortet och beställ ett nytt. De har dina kortuppgifter, med ett nytt kort kan de inte dra pengar längre.

Skrivet av Generalqubix:

Då har jag en sista fråga om dom bara har mina kortuppgifter räcker det då att bara spärra kortet och fixa nytt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är ett väldigt dåligt råd. Räkningar fungerar inte som skräppost. Har man ingått ett avtal är man skyldig att betala också. Om man byter kort så kan företaget börja skicka fakturor istället. Skiter man i fakturorna skickar de inkasso på dig. Skiter du i det hamnar fallet hos kronofogden. Grundregeln är att du ska betala dina fakturor och det är du som har ansvaret för att de betalas. Om en faktura försvinner på posten så är det ditt ansvar att efterlysa en ny.

Anser man att en faktura är fel ska den bestridas. Har man av misstag börjat prenumerera på svindyra tandborstar så lär man sig att aldrig gå på billiga erbjudanden på konstiga sidor på internet och sedan säger man upp prenumerationen. Banken har inget med det här att göra. Enda gången det kan vara relevant att få dit är om företaget i fråga är så luriga att det inte går att säga upp avtalet med dem. Då kan man börja blanda in banken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Skriv vilket bolag som står på utdraget.
Har hänt mig med och minns mycket väl vilken sida det var, men sidan hade köpt tjänst från en betal bolag som jag inte kände till.
Lite googlande på namnet på 3 bokstäver hittade jag bolaget, tryckte in kreditkortets nummer och mitt namn och det avslutades.

Witdom, Radioplanetse dock fick jag fixat Radioplanet, jag hittade Witdom men när jag skickar ett meddelande till support får jag inget svar tbx!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder du Swedbank så kan du köra med e-kort. Då kan dom inte dra mer pengar än du lägger in på det virtuella kortet.

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör anmäla företaget, du får själv normalt sett inte ingå avtal om du är 16, kontakta konsumentvägledaren på komunen och se till att bestrida fakturorna och be banken spärra betalningarna
http://www.konsumentverket.se/foretagare/Avtal-och-villkor/At...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Om du har rätt att ingå avtalet eller inte kommer bero på exakt vilka pengar det är du använder och om det är ett bankkort eller kredit/betalkort. Kreditavtal kan inte tecknas av omyndiga, punkt. Men det brukar bankerna ha koll på och därför inte ge omyndiga annat än bankkort.

Tvivlar på att de kommer tjafsa om dina föräldrar eller nån annan vuxen kontaktar dem och vill ha det rivet med hänvisning till din ålder, högre risk för tjafs om du själv gör det, speciellt om de har i villkoren att du bekräftar att du är över 18 eller har målsmans tillstånd eftersom du då har rent ut sagt ljugit.

Permalänk

Tjenare! Har nu fått svar på mitt mail angående att sluta min prenumeration hos Witdom (3 dagar försent dock) Nu är allt ordnat, tack alla som varit till hjälp! Tack för att Sweclockers finns