Rykte: Youtube lanserar betalkanaler i veckan

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur de flesta här kan dra slutsatsen att Youtubes eventuella betalkanaler kommer ha samma bandbredd och prioriteringar som deras gratistjänster.

Sannolikt är (tyvärr) att deras gratistjänster blir ännu sämmre och mer bandbredd ges till de som faktiskt betalar för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Går ju inte ens att buffra ett två minuters 1080p klipp, hur skall en tvåtimmars film funka?

Uppenbarligen skulle dom ligga på separata betalservrar?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har fortfarande dem problemen då och då, det är ganska kasst när man ska se ett klipp på 5 minuter i 1080p och det buffrar hela tiden.

Hoppas de löser det snart i och med lanseringen av detta. Jobbigt att behöva betala för något som inte fungerar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ixos:

Jag förstår inte hur de flesta här kan dra slutsatsen att Youtubes eventuella betalkanaler kommer ha samma bandbredd och prioriteringar som deras gratistjänster.

Sannolikt är (tyvärr) att deras gratistjänster blir ännu sämmre och mer bandbredd ges till de som faktiskt betalar för den.

Ja precis så, givetvis kommer dom inte låta oss som betalar få sitta o vänta hela tiden, då slutar vi ju att betala.
Kan bli hur bra som helst det här, vanlig tv har ju blivit helt jävla värdelöst och är så föråldrat.

Jag betalar tom kanal5 för att slippa deras reklam, o kör viaplay, netflix samt svtplay. Kommer tuben med en massa nytt o har en snäll betalningsmodell (inget 24/12månaders a la Comhemstyle/HBO, nu överdrev jag lite men ni förstår) så blir ju detta superkalas!

Hoppas på en smidig lösning, och att dom samtidigt inte jävlas med alla som har sina egna kanaler och gratisanvändarna, men det är ju Google vi pratar om, inte EA eller Apple.

Permalänk
Avstängd

Dom borde fixa så att streamingen funkar bättre. Ibland måste man trycka på refresh flera gånger, och det står "This video is temporarily unavailable" eller nåt.

Ibland så funkar kanske 320p sen ändrar man till 720p så funkar det inte, och man får refresha flera gånger.

För mycket spam i kommentarerna. För mycket spam och keyword stuffing i videobeskrivningar.

För många jävla DMCA takedowns. För dålig bild & ljud kvalité på videos också. 240p wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Försvinner inte problemet med buffringen är det ju värdelöst

Skickades från m.sweclockers.com

Youtube lär prioritera betalkanalerna. Gratis utbudet lär dock bli lidande.

Permalänk
Medlem

Önskar dom kunde fixa de problem dom har först (buffring)

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

Jag är visserligen skeptisk mot Google av flera anledningar, men med en sån här tjänst hoppas jag ÄNTLIGEN kunna be Comhem att dra åt hetaste h*****e. Gammel-tv suger röv och är idiotiskt dyrt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Har testat både Viaplay och Netflix. Jag tycker att Netflix är bättre men utbudet kunde vara så mycket bättre än vad det är nu. Om Youtube kan streama mer utbud till samma pris hade det varit riktigt fint.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Skrivet av Batman:

Försvinner inte problemet med buffringen är det ju värdelöst

Skrivet av wRRM:

Jag har fortfarande dem problemen då och då, det är ganska kasst när man ska se ett klipp på 5 minuter i 1080p och det buffrar hela tiden.

Skrivet av IceCoder:

Instämmer har också fortfarande problem med Youtube.

Skrivet av Svbg:

Går ju inte ens att buffra ett två minuters 1080p klipp, hur skall en tvåtimmars film funka?

Samma här.. Har inte läst på något på sistone (om nåt skulle ha ändrats, det var prat om telias strypningar förut) men här i huset körs det telia och vissa dagar går knappt 480p att se trots 100/100. Sjukt irriterande när allt annat är snabbt. *Gnäll Gnäll*

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Saken är den det beror på vilket klipp du buffrar vissa går direkt andra inte.
Sök på youtube buffring problem / fixes så kan du blocka vissa IP så att du går direkt på googles server och inte närmaste station.

Tackar för detta svar, har stört mig som F på att YT buffrar trots att man egentligen skulle kunna tanka ner samma klipp på 5-10 sek, ska ta en titt ikväll och fixa problemet.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tinardirith:

Samma här.. Har inte läst på något på sistone (om nåt skulle ha ändrats, det var prat om telias strypningar förut) men här i huset körs det telia och vissa dagar går knappt 480p att se trots 100/100. Sjukt irriterande när allt annat är snabbt. *Gnäll Gnäll*

VPN löser det med Telia

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Har konstanta problem, den stannar och har sig. Jag använder nästan jämt video downloader vid längre klipp

låter som ett problem som (du) endast har.

jag använder youtube till allt när de gäller att streama musik eller videos eller ladda upp klipp (musik är mycket bättre än spotify för att de finns sååå mycket mer)

De gånger då de har varit segt och inte funkat så har några arga samtal till leverantören hjälpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Vilka problem? För mig fungerar det bra förutom att den buffrar om ifall man hoppar i videon.

Känns som att det är många som klagar på buffringen på YouTube medan jag, precis som du upplever att det nästan alltid fungerar bra. Det händer då och då att 720p samt 1080p inte går särskilt snabbt men det är väldigt väldigt sällan som det går så sakta att det inte hinner med. Tror mångas problem ligger i deras ände.

Just nu tog det 25 sekunder att buffra ett 1080p klipp på dryga minuten helt färdigt.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

(vi minns väl 720/1080p problemet tidigare i våras?).

Detta problem kvarstår.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Granter:

låter som ett problem som (du) endast har.

jag använder youtube till allt när de gäller att streama musik eller videos eller ladda upp klipp (musik är mycket bättre än spotify för att de finns sååå mycket mer)

De gånger då de har varit segt och inte funkat så har några arga samtal till leverantören hjälpt.

Det ligger hos Google och Operatörerna.

Massa har sjukt mycket problem även med 100/100 Linor.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

I samband med detta hade jag gärna sett en tjänst man kunde köpa så man slapp all reklam också. Valfritt givetvis. En hundring eller två/år och slippa all reklam hade jag lätt betalat för.

Bara använda adblock? Funkar ypperligt, ingen reklam visas, någonsin.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns de som det kommer vara klassiska "Detta program är inte tillgängligt i den region där du bor" som man ofta stöter på officiella band/artist konton på youtube. Eller det kanske fixas?

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Detta problem kvarstår.

Jasså? Tycker det blivit mycket bättre på sistonde.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skulle absolut kunna tänka mig betala för en HBO-kanal eller dylikt

Permalänk
Medlem

Har inget emot betalkanaler med tv-serier med för allt i världen Google fixa allt jävla lagg. Här sitter man på 100/100 och det segar oberoende operatör eller router. Alla andra hemsidor fungerar prima :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns fixar på det, som hjälper man får blocka vissa IP på varje dator man använder.

Jag har gjort det på 5 datorer och allt laddar sjukt snabbt, googla bara Youtube buffring fix så hittar du nog.

Finns det något alls du inte tweakar? ^^

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av biorrith:

Finns det något alls du inte tweakar? ^^

Får jag något som helst, "problem" som jag stör mig på så googlar jag och letar tills det finns en lösning.

Kräver enorm tid och ork, samma med Titan kortet du måste ha Moddad BIOS för att kunna få det gå i 1288Mhz som jag har det i spel, då vanliga BIOS throttlar pga av bugg.

Men om du får korrupt BIOS när du flashar så kostar det dig 8300-9999 kronor beroende på kort du har.

Så a flasha 3x Titan om alla får korrupt är nog inget roligt ^^

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Är det bara jag eller känns de som det kommer vara klassiska "Detta program är inte tillgängligt i den region där du bor" som man ofta stöter på officiella band/artist konton på youtube. Eller det kanske fixas?

Detta är ju tyvärr ett problem som bara rättighetsinnehavarna kan lösa. De rättigheter som idag cirkulerar är inte alls anpassade till dagens globala värld.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Saken är den det beror på vilket klipp du buffrar vissa går direkt andra inte.
Sök på youtube buffring problem / fixes så kan du blocka vissa IP så att du går direkt på googles server och inte närmaste station.

Tack för tipset!

Denna fungerade för mig, kan ladda 1080P riktigt snabbt nu:

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Marcusk:

Tack för tipset!

Denna fungerade för mig, kan ladda 1080P riktigt snabbt nu:

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Yes om andra undrar så öppna CMD / kommandotolken som Administratör och copy paste detta.

netsh advfirewall firewall add rule name="MITCHRIBARYTUBE" dir=in action=block remoteip=173.194.55.0/24,206.111.0.0/16 enable=yes

Sen gå in på youtube och ta vilken 1080 film som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dioxys:

Ja verkligen.
Videos på max 10min och 240p som standard. Hur kunde det gå så fel?

Att de förbättrar kvalitén och videolängden är bara naturliga steg. Tror du vi hade haft kvar 10 minuters avsnitt utan Google?

Idag har vi fått sämre design på youtube och en explosion av reklam.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag och många andra har fortfarande problem med att youtube buffrar dåligt, oavsett upplösning, vissa har löst det genom att blocka ip adresser så den går en annan väg men själv har man inte lyckats...och nu detta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bacon:

Detta är ju tyvärr ett problem som bara rättighetsinnehavarna kan lösa. De rättigheter som idag cirkulerar är inte alls anpassade till dagens globala värld.

Man tycker ju att dom borde lära sig av, ja sedan napster och dc++ osv? Men varför anpassa sig efter vad som har hänt de senaste 20åren?

Permalänk

Är det bara jag som börjar få beslutångest av alla dessa aktuella och kommande konkurrerande tjänster? Kör netflix atm. då de inte har någon bindningstid, men sen vill man ha musik så är de något annat, sen vill man ha vem vet vad så är de något annat... Kan inte typ... M$ bara smälla upp den stora plånboken, slå samman deras tjänster till ett abonnemang för ~150-200kr/mån med ALLT?
+ med M$ är att man kan vara säker på att whatever klient hamnar på alla plattformar då dom nu ligger i underläge

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg