Fredagspanelen 57: Intel Silvermont, Geforce GTX 780 på bild och mängder av moderkort

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 57: Intel Silvermont, Geforce GTX 780 på bild och mängder av moderkort

I veckans avsnitt av Fredagspanelen diskuteras Intels lansering av ARM-utmanaren Silvermont, Nvidias kommande Geforce GTX 700-serien och den stundande moderkorts-tsunamin inför Haswell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen fredag!

Dagens meny: pizza, melonremmar, hemgjorda lökringar, lantchips, dipp, ostbågar, flamin hot cheez cruncherz, röd cola, angry birds paradise och ljunglöfs lös.

Permalänk
Medlem

Äntligen som fylking skulle sagt! Passar perfekt för en sjuk hankatt som mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta ska jag allt se mot kvällen! trevlig helg allihopa

Permalänk
Medlem

Fredagspanel.

Ska hämta Cola burk och sen starta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man titta utan att få epilepsianfall av alla HD rutiga skjortor

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot det här men... förbannade YouTube! Vägrar buffra vid vissa ställen och ibland stannar den helt och säger att videon är slut

Skrivet av Frull3:

Äntligen kan man titta utan att få epilepsianfall av alla HD rutiga skjortor

Varför vill du ha epilepsianfall??

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Äntligen fredag!

Dagens meny: pizza, melonremmar, hemgjorda lökringar, lantchips, dipp, ostbågar, flamin hot cheez cruncherz, röd cola, angry birds paradise och ljunglöfs lös.

Allt det på 30 minuter?
Eller menar du över hela dagen?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Eronki.
Hur kan du tolka det som om han Vill få ett anfall ? ( det står att han nu kan titta UTAN att få ett....)
så hur du nu får det till att han vill är för mig en gåta..

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Varför vill du ha epilepsianfall??

Läs en gång till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Allt det på 30 minuter?
Eller menar du över hela dagen?

Tja! Kör ju min "unna" dag på fredagar, upplägget är ju periodisk fasta. Vanligtvis kör man ju ett ätarfönster som är öppet lite längre än vad en fredagspanel är. Men jag försöker alltid _MULA_ i mig allt innan showen är slut. Denna vecka hade jag inte räknat med 34minuter dock, så jag kan säga att jag mår extremt dåligt just nu, känns som att jag skulle kunna lägga mig i en snödriva och dö.

Resten av veckan äter man ju inte så här dock, då är det 1700-2000kcal strikt diet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Äntligen kan man titta utan att få epilepsianfall av alla HD rutiga skjortor

Hur kan man få epilepsianfall av alla HD rutiga skjortor?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Har sett fram emot det här men... förbannade YouTube! Vägrar buffra vid vissa ställen och ibland stannar den helt och säger att videon är slut

Välkommen till min värld, ha samma problem med youtube med!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Till Jonas och redaktionen !

Kan ni vara snälla och hjälpa oss som är lite ljud känsliga, genom att antingen;
A) Stå och prata utan Bord.
B) Klä in bordet i musmattor så knogarnas "arbete" mot bordsskivan inte hör så förbeenat..
C) Kanske stå med händerna i byxfickorna under hela presentationen ?

Jag är medveten att detta inte är sänt ifrån SVT eller TV4, men är mycket intresserad av vad ni presenterar/pratar om,
detta bi ljud som nu stör mig kanske framstår som löjligt att klaga på, men skulle vilja jämföra det med er diskussion om Coil-ljudet... något som vissa hör, andra inte och därav stör sig på eller inte...
Eftersom det nu finns olika sätt att åtgärda det på skulle det vara mycket sorgligt att sluta titta/lyssna på er, för att ni antingen nonchalerar era (vissa) lyssnare eller rent av gör det för att jävlas... hur som haver det är störande, även om det för vissa framstår som en bagatell, så tycker jag att det skulle kunna fixas till relativt enkelt så alla kan njuta av era sköna > Fredagsmys <

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Välkommen till min värld, ha samma problem med youtube med!

Testa att följa vad som står på den här sidan fungerade för mig iaf.

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Permalänk
Medlem
Skrivet av draal:

Testa att följa vad som står på den här sidan fungerade för mig iaf.

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Gjorde detta för en vecka sedan och jag kan intyga att det fungerar. Som natt och dag.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Kul att ni hinta om att ni får ej nämna för mycket om nya GTX700 serien och att ni har enormt mkt att förbereda
inför Computex.

Då misstänker jag att redaktionen redan sitter på GTX780 för att hinna med ett rättvist test till
den 23 Maj som ryktas bli lanseringsdagen för detta kort.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett förslag !
Under fredagspanelens video så finns en sammanställning på vad det som diskuteras, under detta finns länkar till andra sociala forum etc.
Skulle det inte vara en bra ide att även länka in Förra veckans Fredagsvideo (förrförra för dem som är petiga)

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draal:

Testa att följa vad som står på den här sidan fungerade för mig iaf.

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Jag ska göra det sen. Thanks

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att kolla upp hur gamle Brians efternamn ska uttalas: KREZ-nick
(Enligt NYTimes: http://www.nytimes.com/2013/05/03/technology/intel-names-bria...)
Dååå tittar vi vidare. x)

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Avstängd

Atom Silvermont
Dom borde bygga en billig enkortsdator liknande Raspberry Pi med Silvermont. Skulle vara lovande.

USB-minnen
Tillverkarna borde kolla på IronKey.
Inbyggda kryptochip med AES 256-bit kryptering i CBC-mode som lever upp till FIPS 140-2 Level 3. Dual-channel minnen. Vattentät, lever upp till MIL-STD-810F. Stryk och stöttåliga med tålig industriell kvalité.
Tamper-proof med kretsar injutna i epoxy så dom går inte komma åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

kan säga att jag mår extremt dåligt just nu
...
Resten av veckan äter man ju inte så här dock, då är det 1700-2000kcal strikt diet.

Är målet att gå ner i vikt på 1700-2000kcal? Kan du dela med dig av din ämnesomsättning i så fall?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Enk:

Blev tvungen att kolla upp hur gamle Brians efternamn ska uttalas: KREZ-nick
(Enligt NYTimes: http://www.nytimes.com/2013/05/03/technology/intel-names-bria...)
Dååå tittar vi vidare. x)

KREZ-nick lät underligt när jag sa det högt Sökte snabbt på Youtube och hittade den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=TmW5LX2bkQE

Intel har roligt nog med hur det uttalas de första 11 sekunderna = Krah-ZAN-nitch.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Har sett fram emot det här men... förbannade YouTube! Vägrar buffra vid vissa ställen och ibland stannar den helt och säger att videon är slut

SweC: Skulle ni inte kunna erbjuda fredagspanelen som nerladdningsbar podcast? Ungefär som ni gör med erat renodlade ljudformat, fast med video.

Hade varit perfekt om man kunde prenumerera på fredagspanelen. Då kan man enkelt ha den tillgänglig offline på sin mobil eller ipad när man tex är på resande fot.

Dessutom så ger ni ett alternativ till alla som har problem med Youtube.

Två flugor i en fet smäll. Vad säger ni? Möjligt?

Tack annars för en som vanligt bra panel och utmärkt sammanfattning av nyheterna (trots lite komprimerat format denna gång).

Trevlig helg,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Är målet att gå ner i vikt på 1700-2000kcal? Kan du dela med dig av din ämnesomsättning i så fall?

Skulle tycka synd om killen om han behöver äta 1700kcal för att gå upp i vikt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ch|CkeN:

Tja! Kör ju min "unna" dag på fredagar, upplägget är ju periodisk fasta. Vanligtvis kör man ju ett ätarfönster som är öppet lite längre än vad en fredagspanel är. Men jag försöker alltid _MULA_ i mig allt innan showen är slut. Denna vecka hade jag inte räknat med 34minuter dock, så jag kan säga att jag mår extremt dåligt just nu, känns som att jag skulle kunna lägga mig i en snödriva och dö.

Resten av veckan äter man ju inte så här dock, då är det 1700-2000kcal strikt diet.

Kör LCHF istället för kcal mätningar och må och lev som en kung! Bra panel som vanligt, börjar bli bortskämd!

Permalänk
Medlem

Synd att den var så kort bara, fast det kanske inte har hänt så mycket på sistone?
Har skruvat skogsmaskiner 7 dagar i streck och efter sådana dagar så faller man medvetslös i sängen och då blir det inte mycket tid framför datorn....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Gigabyte

Tack

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Lagom lång panel tycker jag

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB