Hjälp mig att välja saker!
Hej!
Ni känner säkert igen mig.
detta år så har jag tagit steget att börja programmera och tycker att det har blivit sjukt kul att testa på nya språk, Jag har lärt mig grunderna från HTML/CSS, Python. Och nu i skolan har vi börjat prata om Jobb. Det arbete som verkar mest intressant så är det spelutvecklare. Och nu känner jag "Fan, varför inte satsa på något stort och bra i början?" så att jag kan bli det jag vill bli när jag blir äldre.
Jag har börjat lite med c++ men kom på att om jag ska lära mig ett språk nu, så kanske det passar bättre med ett samma språk på gymnasiet?
Jag har också en del frågor, som inte bara handlar om programmering, men mestadels programmering.
1. Vilket gymnasium ska jag söka till?
2. ska jag söka till teknik eller natur? Kan säga att det positiva med natur är att jag utvecklar min kunskaper ytterligare när jag söker till högskola/Universitet
3. Vilket språk ska jag lära mig? Jag gjorde en tråd om detta för några dagar sedan men skulle vilja ta upp det igen. Det jag vill lära mig är att göra enkla 2d spel, sedan gå djupare in på 3d spel, men själva spelet ska vara "enkelt" gjort, Som t ex Minecraft
4. finns det några fördelar med det språket ni rekommenderar?
5.Använde ni bärbara datorer på högstadiet? för att anteckna och dylikt?
6. OBS( inte programmering relaterat) Har ni tips på hur man göra bra reviews av produkter på YouTube?
Det var nog allt för denna gång.
Tack för hjälpen i förhand!
//Julius