Permalänk
Medlem

Trådbaserat program?

hejsan!
Det är så att jag har instuderingsfrågor på programmering...
Jag har fastnat på denna fråga då jag inte hittar ngt svar:
Vad är ett trådbaserat program och vilka kodmetoder måste de innehålla?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sound09:

hejsan!
Det är så att jag har instuderingsfrågor på programmering...
Jag har fastnat på denna fråga då jag inte hittar ngt svar:
Vad är ett trådbaserat program och vilka kodmetoder måste de innehålla?

tacksam för svar

https://www.google.se/search?q=thread+based+programming

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

okej denna andra delen av frågan då vilka kodmetoder måste de använda har du ngn aning? javascript ska de va i iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här har du en annan fråga:
Vad har du skolan till och vad lär du dig där?

Sweclockers finns inte för att folk ska klara sina hemläxor.
Det minsta du kan göra är att faktiskt försöka lära dig själv, google kan ge dig alla svaren om du bara försöker..

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Tänk dig att trådar, är antalet filer på en väg - ju mer trådar, desto snabbare rör sig trafiken (beror ju på vad det är för processor i fråga också men du förstår vad jag menar hoppas jag)

Så ett trådbaserat program är väl endå ett program som anropar en del funktioner osv i separata trådar, och till skillnad från ett "single-trådat" program så behöver inte det trådbaserade programmet vänta på att en funktion ska bli klar innan den kör den andra.

Och jag antar att de "kodmetoder" som det nämns bara är något i stil med thr_create() osv?

Det finns väldigt mycket att läsa på internet.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

hur beskriver man vad denna kod gör med finare ord:

Button Mt = new Button ("ok");
Mt.addActionlistener(this);

Jag vet att det ska vara något med att man skapar en ny instans av konstruktorn men jag vet inte vilken som är vad

Permalänk
Medlem

"Button" syftar på att "Mt" är en instans av typen "Button", ok är vad man skickar till konstruktorn av klassen "Button", i detta val vad som ska stå på knappen.

Mt.addActionlistener(this); kallar på funktionen addActionlistener i klassen "Button" av instansen "Mt", "this" syftar på den nuvarande instansen vilken är "Mt".

Permalänk
Hedersmedlem

Du får nog ta och prata med lärare eller andra kurskamrater om du inte ska ta till dig studiematerialet eller försöka med internet. Forumet är inte till för att svara på dina läxfrågor.

Här låser vi.