Vilken mobil krånglar minst?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mr_sQuinty:

Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit.

Sant, Man får ingen bra Android telefon för dom pengarna. Tycker det är onödigt att göra så många skräp telefoner som ingen vill ha. Om jag skulle gå tillbaka till Andriod igen så kommer det bli Samsung eller nåt annat i samma prisklass då resten är skit enligt mig

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon142735:

Min iPhone har inte strulat nånting sen jag köpte den. Jag har haft både Andriod och Ios och kan väll inte säga att min S3 strula men iPhonen funka bättre från start helt enkelt.

Konstigt att en Iphone funkar bättre från start när det är super uber låst.
Har använt båda och när jag använder min Lumia 920 nu så vill jag inte använda någon iphone igen ^^

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

920 by far, mycket stabil lur, ett lyft från den tidigare androiden vid namn HTC One x. Ios är också väldigt stabilt, men har tröttnat enormt på det nu. Lumia all the way!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Har använt båda och när jag använder min Lumia 920 nu så vill jag inte använda någon iphone igen ^^

Varför tycker du den är låst? Vad är det du vill göra som är "låst"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon142735:

har ej tid just nu att skriva allt jag vill göra då jag jobbar.

Men det finns väldigt mycket jag kan göra med min Lumia 920 som jag absolut inte kan göra på en Iphone 5.

Jag tycker inte IOS är låst DET är låst och det är meningen.
Men jag föredrar att jag kan göra mycket mer med en telefon
+ jag får 45 Megabit ner i stan med 4G och 35 Megabit upp och funkar hur bra som helst. Hemma med min iphone samma företag som ger mig internet access så får jag runt 2-4 megabit hemma på iphone och på lumia runt 30+ ner och 20+ upp + att pingen på lumia är 30-60 och iphone är 200+
+ Iphone har helt klart sämst WIFI chip mot andra konkurrenter.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

har ej tid just nu att skriva allt jag vill göra då jag jobbar.

Men det finns väldigt mycket jag kan göra med min Lumia 920 som jag absolut inte kan göra på en Iphone 5.

Jag tycker inte IOS är låst DET är låst och det är meningen.
Men jag föredrar att jag kan göra mycket mer med en telefon
+ jag får 45 Megabit ner i stan med 4G och 35 Megabit upp och funkar hur bra som helst. Hemma med min iphone samma företag som ger mig internet access så får jag runt 2-4 megabit hemma på iphone och på lumia runt 30+ ner och 20+ upp + att pingen på lumia är 30-60 och iphone är 200+
+ Iphone har helt klart sämst WIFI chip mot andra konkurrenter.

Isåfall är din iPhone trasig. För mig går det snabbt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:

Tycker att WP8 är minst lika låst som IOS. Dessutom finns det många idiotiska begränsningar/missar i WP.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Kan du ställa in så att ett speciellt program används för mail, surf osv istället för Apples standard.
Alltså när du klickar på en url i ett mail så öppnas chrome och när du öppnar mail så öppnas det i Gmail appen och alla sms öppnas i valfritt program?
Eller är ios så låst att den alltid väljer Apples standard?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har haft min Samsung S3 sedan release mer än ett år tillbaka, aldrig en krash eller omstart. Överträffar min iphone jag er satte med hästlängder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

Kan du ställa in så att ett speciellt program används för mail, surf osv istället för Apples standard.
Alltså när du klickar på en url i ett mail så öppnas chrome och när du öppnar mail så öppnas det i Gmail appen och alla sms öppnas i valfritt program?
Eller är ios så låst att den alltid väljer Apples standard?

Det har jag inte tänkt på. Men det är inte nåt jag ser som ett problem då jag inte äns använder chrome på datorn då internet explorer funkar fint. Och har nämligen Gmail appen så det är inte heller nåt problem. Så det gör inget att det är låst. Blir bara mindre problem.

Permalänk

Det känns som om att WP8 är det mest stabila direkt ur lådan för användning. Skulle rekommendera TS en 920 eller annan modell om priset är för högt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon142735:

Isåfall är din iPhone trasig. För mig går det snabbt

Jag va på IT Event igår och prata med produkt chefer för HP och 3e största leverantören för WIFI utrustning.

Jag har nog skickat ut ut 100-150 Iphone på jobbet.
Jag jobbar med det dagligen jag VETT att Iphone har ett av dom sämsta wifi chipen som finns.

Och nej 100 telefoner är inte trasiga.

Kollar du på andra telefoner så äter dom iphone med hästlängder inom 3G och WIFI chip.

Edit : det du sa. Att det fungerar bättre då det är låst, jag men JAG KAN JU inte göra något kan inte ens kopiera in saker från telefonen från datorn direkt i explorer kan inte lägga in min egen musik, DÅ MÅSTE jag va på jobbet när jag ska lägga in musik för det är första datorn man lägger in musiken ifrån som bestämmer vad som får finnas på telefonen.
Och ITUNES är värdelöst tror det är 2-3 personer på jobbet av 200 som använder det, det är helt för kompliserat för en vanlig använder.
Jag har lästa hela Policyn för Apple och jag läst alla instruktions böcker Iphone telefoner när dom kommer och alla Macbook pros.

Jag sitter med just nu Lumia 920 bredvid mig Iphone 4 och Iphone 5.
Jag använder båda pga av apputbudet just nu för Microsoft då jag måste ha mina VPN kopplingar till jobbet och mina RDP-Program.

Sen funkar Skydrive 100 gånger bättre en icloud enligt mig då jag har ANVÄNT Icloud något ofantligt.

Men det funkar inte för PC det går bara inte, och man kan inte synca iphone med datorn över nätverk det kan jag göra med W8 telefonen då det stöds i nätverket.

Jag jobbar inom nätverk och workstation och servers och bärbare och vidokonferans och massa annat inom IT och jag har RÄTT bra koll, jag säger det bara att när jag visa min farsa som är snart 50 Lumia 920 telefonen och han har iPhone 5 och han är inte förändringsobenägen, så vissa jag vad jag kunde göra med W8 telefonen och han sa " jag vill inte ha en iPhone längre"

Folk tycker olika men testa en W8 telefon i 1 vecka eller en Samsung S4 / S3 eller en Xperia Z så kanske man får andra insikter.

Jag gillar iPhone det är bra. Men för mig som är sjukt teknik intresserad och vill ändra på saker konstant och pilla och tweaka och få ut max av min telefon så är inte IOS ett operativ för mig det är bara så, jag tror att installerade en app senaste för IOS kanske 7-8 månader.

Nu blev detta skit mycket text men, kan finnas stavfel jag vet.
Mvh
Snowflake

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon142735:

Min iPhone har inte strulat nånting sen jag köpte den. Jag har haft både Andriod och Ios och kan väll inte säga att min S3 strula men iPhonen funka bättre från start helt enkelt.

Min S2:a har vart väldigt strulfri den också. Men jag går inte ut och säger att den modellen är en modell som aldrig strular... see where I'm going?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thundercat:

Efter att i frustration hamrat sönder min galaxy S igår när den hängt sig för femtioelfte gången söker jag nu mobil, och letar efter den som krånglar absolut minst. Android eller Iphone kvittar, någon som har förslag?

Jag tycker Windows Phone 8 strular lite. Kanske uppdateringarna kommer mer sällan än på Android men det är å andra sidan stabilare.
http://www.windowsphone.com/sv-se/phones

Men för min egen del föredrar jag ett stabilt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har använt dessa.
Lumia 920 9/10
Lumia 820 7/10 PGA av inget 4G
Iphone 5 7/10
Iphone 4s 6/10
Iphone 4 5/10
Samsung S4 8/10

Betyg enligt mig MINA ÅSIKTER.

Och så säger de att ekonomin inte kan komma igång förrän folk börjar konsumera.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ramblemoe:

Och så säger de att ekonomin inte kan komma igång förrän folk börjar konsumera.

Ingen av telefonerna är mina då alla är företags telefoner och jag utvärderar alla telefoner på företaget.

Och man man får välja vad man vill ha som anställd och jag och min med arbetare lägger fram nackdelar med W8 telefonen och fördelar samma med iPhone 5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Nokia Lumia 920. Nokia överhuvudtaget.

Bra skit ska själv byta till en!

Permalänk
Medlem

Har använt min Xperia Z i över en månad nu och har ännu inte hittat några problem som helst. Trivs oerhört bra med den. I förhållande till S3, Sensation och iPhone 4S som jag använt det senaste året är jag fruktansvärt nöjd. Du behöver dessutom inte oroa dig för fukt, vatten eller damm då den är klassad att klara det.

Det enda jag kan klaga på är möjligtvis att baksidan repas lätt om man inte använder medföljande skydd.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag va på IT Event igår och prata med produkt chefer för HP och 3e största leverantören för WIFI utrustning.

Ah, jag trodde du tävlade i VM i särskrivning.

Nåja. Som alltid diskuteras det mellan android och iOS, inte så konstigt eftersom dessa OS är de som är mest mogna på markanden. Jag skulle vilja slå ett slag för vanilla android. Alltså utan Samsungs kassa UI. Så, kan du inte roota din Samsung till vanilla Android?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Gammla hederliga telefoner utan touch screen +1

Japp har en nokia 5500 sport som har knappsatsen fasttejpad och en del saker slitna och buckliga o repade den har gått i tvättmaskin 7 gånger och det var nog 5e gången kontrollern för micro sd slutade funka.
allt annat funkar fint även micro sd kortet som används i min lillasysters kamera från 2002 typ

(512 mb micro sd )
allt annat funkar trots att den klarat sig snart 7 år genom våld,kast blirvit överkörd av moppe och ramlat ned för trappor osv...
kanske kan lägga upp bild på den ifall jag får tag på micro usb kabel (tappat bort min) så jag kan inte ladda min galaxy 5 som jag kan ta kort med också men jag har ca 40% batteri efter 3 dagar (kollar på klockan och spelar när jag pendlar i stort sett...) så jag klarar mig just nu.
kommer dock vandra över till morsan och låna en därifrån (ganska säker på att det finns en där som jag kan låna/få.)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nivv:

Ah, jag trodde du tävlade i VM i särskrivning.

Nåja. Som alltid diskuteras det mellan android och iOS, inte så konstigt eftersom dessa OS är de som är mest mogna på markanden. Jag skulle vilja slå ett slag för vanilla android. Alltså utan Samsungs kassa UI. Så, kan du inte roota din Samsung till vanilla Android?

Har skriv svårigheter

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheFlyingFin:

krånglar mest av allt i världen

Skickades från m.sweclockers.com

Den Nokia N8 jag köpte för 2,5 år sedan har fungerat i princip felfritt. Enda som inträffar någon enstaka gång är att kopplingen inringande nummer och kontakter inte funkar, omstart löser det. Bästa telefon jag ägt, och Symbian.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sony Eriksson T290i.

Batteriet räcker i två veckor, samtalstid 12 timmar.

Nämn någon 3000 kronors telefon som klarar av det.

Permalänk
Medlem

En lur utan android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Den Nokia N8 jag köpte för 2,5 år sedan har fungerat i princip felfritt. Enda som inträffar någon enstaka gång är att kopplingen inringande nummer och kontakter inte funkar, omstart löser det. Bästa telefon jag ägt, och Symbian.

Ägde en C7-00 och den var rakt inte kulig. Då jag skulle uppdatera till Belle så avbröt den mittiallt uppgraderingen, och så var jag utan telefon i x antal veckor då den skickades på total reparation till Helsingfors (fick till baka en ny telefon med mitt gamla baksakl,batteri och skärm xD) men iaf. Den kunde plötsligt slå av sig själv och så. Efter 1,5 år åkte den ut till förmån för min älskade Lumia 900.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att vilken telefon som helst för över 3.000kr är problemfri, med vissa undantag.
Nexus 4 för 3.4k är svårslaget, extremt bra för det priset. Vill du ha nyare och inga budgetbegränsningar rekommenderar jag HTC One.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Inaktiv

Windows Phone upplever jag som mycket stabilt. Men både WP, IOS och Android är ju ganska vajsiga på olika sätt. Min Windows Phone går ofta någon månad i sträck innan jag måste starta om den av någon anledning, under den tiden upplever man aldrig slowdowns eller hack

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har använt dessa.
Lumia 920 9/10
Lumia 820 7/10 PGA av inget 4G
Iphone 5 7/10
Iphone 4s 6/10
Iphone 4 5/10
Samsung S4 8/10

Betyg enligt mig MINA ÅSIKTER.

Klart att Lumia 820 har 4G/LTE. Eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

iPhone, helt klart. det är det dom är bra på imo.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nokia 3310 fungerar i vått och tort