Vps till minecraft server

Permalänk

Vps till minecraft server

Hej jag har en server på min nuvarande dator men har för dålig Internet uppkoppling för att förhindra lagg.

Vad är bäst? vps eller dedikerad server?

Tipsa om billigaste sidan och vilket paket som räcker för en bukkit server med 50 pers och 50 plugins.

Visa signatur

minecraft server: SvenskaRiken.servegame.com

Permalänk
Medlem

VPS duger gott och väl så länge du har ram och cpu kraft nog. Dedikerad är väll att föredra men blir samtidigt mycket dyrare.
https://www.budgetvm.com/ hyr en server här, funkar hur bra som helst

Permalänk
Skrivet av Bosnic:

VPS duger gott och väl så länge du har ram och cpu kraft nog. Dedikerad är väll att föredra men blir samtidigt mycket dyrare.
https://www.budgetvm.com/ hyr en server här, funkar hur bra som helst

Hur bra är budgetvm? sökte lite på dem och fick endast negativa saker :/ Har du något att säga om dem mer än att det fungera bra?

Visa signatur

bitcloud | Som en webbyrå, fast bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleklump:

Hur bra är budgetvm? sökte lite på dem och fick endast negativa saker :/ Har du något att säga om dem mer än att det fungera bra?

Har kört med BudgetVM sen september tror jag, det händer väll 2-3ggr i månaden att det blir nått nätverksstrul som dock endast varar 1-3 min, fast det kan nog variera bland de olika server hallarna. Annars så har jag inte hittat något företag som slår de priserna som de har. Det är sjukt billigt IMO.

Du kan ju alltid köpa en billig och sen prova på, duger den så kör på, annars får du leta vidare. Jag vet iaf att jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Mitt råd är att satsa på linux. Då du får mycket mindre overhead i ram. Ram är det som alltid kostar när man köper vps. Cpu är svårt att mäta, men blir också en flaskhals. 10 USD för en linux-vps med 2048 ram låter fint imo. Nästa så man vill impulsprova en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Mitt råd är att satsa på linux. Då du får mycket mindre overhead i ram. Ram är det som alltid kostar när man köper vps. Cpu är svårt att mäta, men blir också en flaskhals. 10 USD för en linux-vps med 2048 ram låter fint imo. Nästa så man vill impulsprova en månad.

Jo du får en Swap med samma storlek som ram mängden. Och eftersom de kör med RAID-10 så blir det mer än snabbt nog för Minecraft. Med andra ord så kan du använda dubbelt så mycket minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Jo du får en Swap med samma storlek som ram mängden. Och eftersom de kör med RAID-10 så blir det mer än snabbt nog för Minecraft. Med andra ord så kan du använda dubbelt så mycket minne.

Jo, det får man ju också. Men tror inte du är ensam om diskarna heller så man ska nog inte höja raid-10 till skyarna i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Du får visst (Ram + Swap + Burst Ram) Fast burst ram kan variera då du endast får det ifall ingen annan behöver mer minne
Edit: Swapen var din dubbla ram mängd

Permalänk
Skrivet av Bosnic:

Har kört med BudgetVM sen september tror jag, det händer väll 2-3ggr i månaden att det blir nått nätverksstrul som dock endast varar 1-3 min, fast det kan nog variera bland de olika server hallarna. Annars så har jag inte hittat något företag som slår de priserna som de har. Det är sjukt billigt IMO.

Du kan ju alltid köpa en billig och sen prova på, duger den så kör på, annars får du leta vidare. Jag vet iaf att jag är nöjd

Var har du din VPS placerad?

Visa signatur

bitcloud | Som en webbyrå, fast bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleklump:

På budget vm är enda vettiga placeringen Amsterdam. De andra alternativen är på andra sidan Atlanten ger högre ping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleklump:

Kör min på andra sidan atlanten, (kommer inte ihåg vilken stad) Men kör både minecraft, ts3 och ett par hemsidor och allting flyter på fint, ingen märkbar delay.

Permalänk

Jag kör min från http://hostclub.me och det funkar kanon. Har även en IRC-server på den.

referral borttagen
Permalänk

VPS Forge är grymt för Minecraft. Du får en XEN instans som hostar Minecraft utmärkt och backbone lina in i de flesta europeiska leverantörerna.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Kör på Ipeer, dem är billiga och har bra support.
Dessutom har dem en kampanj där du kan använda VPS för 4000 kr gratis i 6 månader.

Jag håller på att flytta mina Minecraftservrar dit från City Network.

Dock har det varit lite knepigt att få igång allt då deras kontrollpanel verkar lite B ibland.
Men jag tror det har blivit fel när jag skapade kontot, dock har supporten alltid svarat och hjälpt mig och det är nästan mer värt.

/nw2

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar Hetzner Online. Du får en 16 gb ram och 3 tb HDD för 49 euro:D

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Titta lite på andra som säljer VPS-tjänster. En europeisk är ju att föredra.

http://serverbear.com/compare?Sort=Monthly+Cost&Order=asc&Ser...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.