Permalänk
Medlem

Hackar med 9700

T.ex i max payne så hackar det hela tiden lite,det är spelbart men irriterande,man märker det också i 3dmark car chase high detail och vissa av de andra testen efter nature.Serious sam:second encounter och ut2003 demot fungerar bra.

Kör med catalyst 2.5 och dx8.1.Finns det några bättre drivrutiner som fixar dettta,någon annan här som har samma problem.Läste lite om det på rage3d och det var ganska många som det hackade för.Hur fixar man det?

Permalänk
Medlem

Hej!

jag hade samma problem som du, sen så installade jag dx9 och catalyst 3.0 efter tips från xmurfen här på forumet och efter det så funkade allt jättebra. Fast nu kör jag med omegas drivers och dem funkar ännu bättre.

http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

www.omegacorner.com

H/David

Permalänk
Medlem

Om det är konstanta slowdowns så kan felet ligga i en ev konflikt i datorn. Miott problem var att det interna ljudkortet bråkade med mitt Hercules 7.1. Testa att rycka ur ljudkortet. Om du sedan har stuttering när det blir mycekt texturer är det helt normalt. ATI jobbar på det. Drivrutinsfel säger de. Hercules supporet till 9700-serien är helt frustrerade. De liknar detta problem med en epedemi

Visa signatur

P4 2,26, 1024 Mb Samsung PC2700 DTL, 140 GB (60 + 80 WD), 22" Samsung Syncmaster 1200NF, Hercules 3D Prophet 9700 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeEdo
Om det är konstanta slowdowns så kan felet ligga i en ev konflikt i datorn. Miott problem var att det interna ljudkortet bråkade med mitt Hercules 7.1. Testa att rycka ur ljudkortet. Om du sedan har stuttering när det blir mycekt texturer är det helt normalt. ATI jobbar på det. Drivrutinsfel säger de. Hercules supporet till 9700-serien är helt frustrerade. De liknar detta problem med en epedemi

har du disablat det inbyggda ljudkortet da?

Permalänk
Medlem

En tillfällig lösning på problemet tills ATI fixat det är att
dra ner "Hardware Acceleration" sägs det.
Under Advanced för grafikinställningar, Troubleshooting
fliken. Dra ner ett snäpp bara så ska det fixas.

Har ej detta problemet så jag vet inte om det hjälper men
för många har detta funkat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonehead
En tillfällig lösning på problemet tills ATI fixat det är att
dra ner "Hardware Acceleration" sägs det.
Under Advanced för grafikinställningar, Troubleshooting
fliken. Dra ner ett snäpp bara så ska det fixas.

Har ej detta problemet så jag vet inte om det hjälper men
för många har detta funkat.

Prövat det och det hjälper inte,har också prövat att dra ner på judacceleration i dxdiag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deeman
Hej!

jag hade samma problem som du, sen så installade jag dx9 och catalyst 3.0 efter tips från xmurfen här på forumet och efter det så funkade allt jättebra. Fast nu kör jag med omegas drivers och dem funkar ännu bättre.

http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

www.omegacorner.com

H/David

Tänker inte ladda ned 32 mb med modem.Eller kan man köra catalyst 3.0 utan dx9?

Permalänk

ja du kan använda 3.0 utan Dx 9.0

för mig så hackade Q3.
fick tips om brandväggen..stängde av denna (sygate), och det hjälpte.
använder numera Norton.

testa att stänga av din brandvägg tillfälligt..det kan hjälpa.

ops,du har nog ingen till ditt modem lol sorry

Visa signatur

P4 2533-512Mb RAMBUS/RIMM PC800-ATI 9700Pro

Permalänk
Medlem

omegas nya drivrutiner+dx9 fixade alla hackningar och sånt för mig.

om du kör online installation av directx9 så tar det inte 30mb, det är laddbart med modem, jag gjorde det förrut:)

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Det är lite trixigt att få allt att funka, men det är värt det... För mig var det en IRQ-konflikt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0phet^
omegas nya drivrutiner+dx9 fixade alla hackningar och sånt för mig.

om du kör online installation av directx9 så tar det inte 30mb, det är laddbart med modem, jag gjorde det förrut:)

Får pröva det då.

Permalänk
Medlem

Hr små graffefel oavsett upplösning och drivisar mm.

har konstaterat att KT400 chippet är den störande faktorn för mig..

Har testat graffet i ett KT333 och xp1700, benchade samma som min egen rigg...(¨~11000)
Har testat i ett Nforce2 med motsvarande propp och minnen
(14000)

Enl test jag har läst så verkar inte KT400 det bästa chipsystemet för närvarande till 9700 och AMD systemen.

http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&...

Visa signatur

Be cool, Be smart, Drive safe