Buffalo lanserar "världens snabbaste" externa hårddisk

Permalänk
Medlem

SO MUCH WIN

Permalänk
Medlem

Kul grej ända tills det skiter sig...

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Självfallet är det så, men när pengar alltid är i centrum och inte utvecklingen av den mänskliga rasen så kommer vi aldrig riktigt att nå sådana framsteg inom våran livstid. Låt oss säga att pengar inte var frågan utan att forskare får allt de behöver för att komma med resultat, sådana resultat som kan hjälpa hela mänskligheten.

Nu snackar jag givetvis inte om hårddiskar per se utan kanske mer betydelsefulla framsteg inom medicin, t.ex. ett bot mot cancer och HIV. Fin utopi, men kommer aldrig hända förrän människan inser att man måste vara osjälvisk, man bygger världen för kommande generationer. Det sägs att pengar öppnar dörrar, men det skapar egentligen fler hinder om du frågar mig. Pengar är roten till majoriteten problem, ingen valuta = få problem.

Driver lite utifrån ämnet just nu men tänk dig tanken, om alla fick den bästa möjliga utbildningen gratis som de önskar så skulle vi ha fler smarta människor. Detta ger större möjligheter att hitta framsteg i alla typer av områden, från hantverk till vetenskapliga ämnen. Det jag försöker säga är att pengar inte bör vara motivationen till framsteg och utveckling.

Jag skulle vilja se forskning bedrivas i en värld utan valuta Hur mycke forskning tror du gjordes under grottmänniskornas tid? Vem ska finansiera forskarna med mat för att överleva och verktyg/material för att göra forskning?

Jag skulle lätt vilja ha en hårddisk med 4 TB mekanisk och 120 GB SSD, som automatiskt synkade in data från SSD till mek. Men 120 GB SSD är nog vad som skulle behövas. Säg med en WD Black 4 TB och en Intel 520 120GB. Borde man kunna få för 3500 kr och då har man även kvalitetsgrejer. Skulle heller inte lida av problem vid spänningsbortfall samt garanterat kunna göra riktigt effektivt defragmenteringsarbete

Någon som vet om detta finns redan btw?

Permalänk

För majoriteten sitter ju verkligen på en högpresterande SSD så man kan utnyttja hastigheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Det här var ju Bullshit, finns ju ingen nytta av snabb överföring om jag inte kan rycka ut disken direkt efter.

Hade det varit en 2.5" disk på 1TB + 1GB DDR men Li-batteri som även skulle kunna användas som reserv-laddare till mobilen, då hade jag köpt den direkt.

Permalänk
Medlem

Jag vill att hastigheten ska mätas i Wosh:
woooooooooooooooooooooooooooooooooooooosh! = snabbt

wooosh... = meh

shhhh... = LÅNGSAM!

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmino:

Jag skulle vilja se forskning bedrivas i en värld utan valuta Hur mycke forskning tror du gjordes under grottmänniskornas tid? Vem ska finansiera forskarna med mat för att överleva och verktyg/material för att göra forskning?

Jag skulle lätt vilja ha en hårddisk med 4 TB mekanisk och 120 GB SSD, som automatiskt synkade in data från SSD till mek. Men 120 GB SSD är nog vad som skulle behövas. Säg med en WD Black 4 TB och en Intel 520 120GB. Borde man kunna få för 3500 kr och då har man även kvalitetsgrejer. Skulle heller inte lida av problem vid spänningsbortfall samt garanterat kunna göra riktigt effektivt defragmenteringsarbete

Någon som vet om detta finns redan btw?

Det du beskriver är ju ganska exakt samma som en större hybriddisk.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄