Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det här fattar jag inte?
Jag har lagt upp 1000+ bilder och varit ganska aktiv i olika grupper.
Har aldrig haft problem att kontot blir inaktiverat..

Är det bilder som inte är tillåtna som du lägger upp?
Eller skriver du saker som upprör folk så du blir anmäld?

Antagligen har dom ett system som håller koll på din vanliga aktivitet. Jag har inte brytt mig så mycket om att kommentera och lägga upp bilder sedan jag registrerat, men nu direkt efter jag börjat lägga upp så fick jag meddelandet att facebook tror att jag inte är ägaren till kontot, och därför låses det automatiskt.

Jag vet inte hur det fungerar, men eftersom mitt konto blev upplåst så fort jag visat ID betyder det att bilderna jag lagt upp inte har varit mot reglerna, utan systemet bara trott att jag varit någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Antagligen har dom ett system som håller koll på din vanliga aktivitet. Jag har inte brytt mig så mycket om att kommentera och lägga upp bilder sedan jag registrerat, men nu direkt efter jag börjat lägga upp så fick jag meddelandet att facebook tror att jag inte är ägaren till kontot, och därför låses det automatiskt.

Jag vet inte hur det fungerar, men eftersom mitt konto blev upplåst så fort jag visat ID betyder det att bilderna jag lagt upp inte har varit mot reglerna, utan systemet bara trott att jag varit någon annan.

Aha, låter iofs logiskt. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Har man då inte registrerat ett nummer tidigare är man körd alltså, eller så har Facebook ingen säkerhet alls. Jag tror på det första. Någon annan med erfarenhet?

Edit: Förresten, hur kan du vara säker på att de inte kan kontrollera vem ett abonnemang står på?

Tänk efter lite. Hur skulle de kunna kolla upp vem ett nummer är registrerat på, hos alla operatörer i hela världen?

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trolliban:

Tänk efter lite. Hur skulle de kunna kolla upp vem ett nummer är registrerat på, hos alla operatörer i hela världen?

Så länge du inte har skyddat nummer är det väl offentliga uppgifter?

Hela världen kan jag inte svara för. Ingen aning vilket telenät och regler Ghana, Jemen eller varför inte Venezuela har. Vet du?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Så länge du inte har skyddat nummer är det väl offentliga uppgifter?

Hela världen kan jag inte svara för. Ingen aning vilket telenät och regler Ghana, Jemen eller varför inte Venezuela har. Vet du?

Det spelar ingen roll. Du kan använda ett oregistrerat kontantkort, ett abbonnemang som står i nån annans namn eller en företagstelefon. Det är bara att de vill ha ett nummer att verifiera kontot mot.

Om det är det numret du skrev in från början och de på grund av annorlunda användningsmönster misstänker att kontot blivit kapat, så är det en enkel procedur för dig som användare att återfå kontrollen över kontot med hjälp av telefonen istället för att behöva verifiera din identitet på nåt annat sätt (som innebär administrativt arbete från facebooks sida).

Så egentligen är det bara ett sätt för Facebook att spara tid/pengar/arbete.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trolliban:

Det spelar ingen roll. Du kan använda ett oregistrerat kontantkort, ett abbonnemang som står i nån annans namn eller en företagstelefon. Det är bara att de vill ha ett nummer att verifiera kontot mot.

Om det är det numret du skrev in från början och de på grund av annorlunda användningsmönster misstänker att kontot blivit kapat, så är det en enkel procedur för dig som användare att återfå kontrollen över kontot med hjälp av telefonen istället för att behöva verifiera din identitet på nåt annat sätt (som innebär administrativt arbete från facebooks sida).

Så egentligen är det bara ett sätt för Facebook att spara tid/pengar/arbete.

Du svarar inte på min fråga efter ditt påstående. Gör gärna det.

Att ett nummer man skrivit in vid kontots skapande är ok oavsett, det går jag med på. Att skriva in vilket nummer som helst och verifiera mot när väl kontot är spärrat, utan att ha ett nummer inlagt från början, det är det jag undrar över. I så fall finns det ingen säkerhet alls.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du svarar inte på min fråga efter ditt påstående. Gör gärna det.

Att ett nummer man skrivit in vid kontots skapande är ok oavsett, det går jag med på. Att skriva in vilket nummer som helst och verifiera mot när väl kontot är spärrat, utan att ha ett nummer inlagt från början, det är det jag undrar över. I så fall finns det ingen säkerhet alls.

För att förklara detta lite snabbt så är det inte för att verifiera vem du är, utan att du är en människa. Glorifierad captcha