Efter Oculus Rift, här kommer Omni...

Permalänk
Medlem

Kommer ju inte ha några fördelar över mus och tangentbord. Kommer nog bara vara en häftig upplevelse med octulus rift och sedan detta till.

Däremot ifall det känns naturligt att gå och springa så skulle det ju vara världens coolaste grej att kunna ta en jogingtur genom skyrim varje morgon:)

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Bara just att kunna ta en löprunda i Skyrim... jag tror jag måste ha en!

Ja, jag kutar hellre omkring i en fantasivärld än att springa på något jäkla motionsspår i den verkliga världen; tråkigare finns fan inte.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Hahaha, vem vill ha en subwoofer på ryggen?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag använde Xbox Kinect i cirka 10 minuter när jag hade Xbox 360 senast så tror jag inte att jag kommer att ha nöje utav en sådan där sak. Kinect var bara jobbigt att använda.. Vem står upp och spelar? Man ska sitta i en fet kontorsstol och ha det mysigt, och inte stå upp och svettas ihjäl. Samma med Nintendo Wiis äckliga trådlösa motion sense kontroller som är så störande att man måste röra på sig och grejor. Motion gaming.. Nej tack, mitt tangentbord går före. Sen tror jag inte att man skulle klara att spela med dessa glasögon på sig.. Snacka om huvudvärk.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk

Vad negativa många är mot att röra på sig lite?

Om det känns någorlunda naturligt och ger en tillräcklig precision skulle jag lätt kunna dra på mig detta för att hoppa in i skyrim eller mass effect.

Battlefield är mer tveksamt då minsta lilla fel i precisionen skulle vara fruktansvärt irriterande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Saken är ju att man spelar ju spel för att man har fritid, och vill vila..
Att behöva springa, ducka, jogga eller något annat när man väl spelar känns ganska dumt ifall ni frågor mig...Detta är anledningen till att jag aldrig köpte Wii...
Sen är de ju coolt hur långt man kommit, men detta är inte teknologin som kommer ersätta våra datorstolar...

Föresten, hur duckar man? Vad jag såg så hade man ju slagit armarna ifall man ducka? Och vi har ju axlar.. de går ju inte att ducka i den Omni?

Håller med. Spela gör jag för att koppla av. Vill jag träna så gör jag det effektivare på annat sätt.

Permalänk
Avstängd

Folk här är så lata. "ååh nej, fysisk aktivitet, buuuu"

Så ni spelar aldrig paintball eller dylikt?

Detta är ju precis det, fast i erat vardagsrum, som ni kan göra, när ni själva känner för det.
Och det är ingen som tvingar er att köpa det, så varför vara så negativa för en produkt som inte kommer påverka eran värld?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Jag undrar hur många maratonlopp jag sprungit om jag använt en sån där när jag satt fast i MMORPG-träsket...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Geeks Gaming

Jag hade lätt kunnat köra BF3 med detta. Även typ Hf2. Så himla nice de hade varit. De enda jag hitta som jag inte gilla är att man inte kan lägga sig ner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Permalänk

Lyfter en gammal tråd. Hoppas inte folk blir allt för upprörda.
Någon som vet vad som händer? Jag hoppas verkligen detta kommer ut i handeln

Permalänk
Medlem

Känns som att den här ger en mer rörlighet.

https://www.kickstarter.com/projects/1259519125/cyberith-virt...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2